Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ιδανικός συνδυασμός
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ιδανικός συνδυασμός

  • A-
  • A+

Είκοσι χρόνια επιτυχημένης πορείας, μα τούτο το Ford Focus είναι πιο κομψό και ευρύχωρο από ποτέ. Και του ταιριάζει άψογα ο πετρελαιοκινητήρας και το οκτώ σχέσεων παρακαλώ αυτόματο κιβώτιο.

Η σπορ σιλουέτα του νέου Focus είναι η πιο αεροδυναμική στην κατηγορία του. Αθλητικό και δυναμικό με μακρύ καπό και μυώδες πίσω τμήμα, κάθε μοντέλο διαφοροποιείται με μοναδικά στοιχεία, όπως μεγάλη αεροτομή και αεραγωγοί ST-Line, που οδηγήσαμε.

Στο εσωτερικό, απλές καθαρές γραμμές, εκφραστικά υλικά και πλήρως εναρμονισμένες επιφάνειες κάνουν το ταξίδι με το Focus πιο ξεκούραστο.

Οι εμπρός πόρτες τώρα «χάνονται» στα άκρα του ταμπλό οργάνων δίνοντας την εντύπωση ότι αγκαλιάζουν το αυτοκίνητο, ενώ μαλακά υλικά προσφέρουν μια πιο premium αίσθηση.

Η προηγμένη προϊοντική σχεδίαση εκφράζεται με γυαλιστερό κρύσταλλο και «βουρτσισμένο» φινίρισμα. Το νέο Focus προσφέρει επίσης περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές.

Πάνω από 5 εκ. πρόσθετου μήκους μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών επιτρέπει εξαιρετική απόσταση από τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ όλοι ωφελούνται από το μεγαλύτερο πλάτος του εσωτερικού. Πίσω, ο χώρος για τους ώμους έχει αυξηθεί κατά 6 εκ.

Η αίσθηση ευρυχωρίας επιτείνεται με μία σχεδίαση πίσω πόρτας που περιλαμβάνει παράθυρα τα οποία εκτείνονται στις πίσω κολόνες.

Οι προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού κάνουν την οδήγηση ενός Ford Focus στον αυτοκινητόδρομο, σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας και στην πόλη ευκολότερη και έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν την οδηγική εμπειρία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και ασφαλέστερη.

Το Focus είναι επίσης το πρώτο όχημα της Ford στην Ευρώπη που διαθέτει Head-up display (HUD) –από τα πιο φωτεινά και μεγαλύτερα συστήματα της αγοράς– που βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στον δρόμο, προβάλλοντας χρήσιμες πληροφορίες στο πεδίο ορατότητάς τους.

Το Active Park Assist 2 διευκολύνει το παρκάρισμα ελέγχοντας την επιλογή εμπρόσθιας σχέσης και όπισθεν, το γκάζι, το φρένο και σύστημα διεύθυνσης – και αυτόματα παρκάρει το όχημα σε κάθετους και παράλληλους χώρους στάθμευσης μήκους μόλις 1,1 μ. μεγαλύτερων από το αυτοκίνητο.

Ο οδηγός μπορεί να ελέγχει την κίνηση του οχήματος επιλέγοντας απλά νεκρά και κρατώντας πατημένο ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα.

Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν από την οικογένεια βενζινοκινητήρων Ford EcoBoost με ισχύ από 125 έως 182 ίππους.

Επίσης μπορούν να επιλέξουν έναν κινητήρα Ford EcoBlue diesel με ισχύ από 95 έως 150 ίππους. Με τιμές από 18.982 ευρώ.

Επίσης διατίθενται μηχανικά, εξατάχυτα κιβώτια που είναι ομαλά και αθόρυβα σε λειτουργία και το νέο, οκτατάχυτο αυτόματο. Με το νέο Focus να είναι ελαφρύτερο, οι επιδόσεις είναι εμφανώς πιο «ζωντανές».

Γενικά ο οδηγός του Focus είναι ο πιο τυχερός από τους μέχρι και πέντε επιβαίνοντες. Και αυτό γιατί το Ford, που βασίζεται σε νέο πλαίσιο, χαίρεσαι πραγματικά να το οδηγείς.

Παρά τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, το Focus της 4ης γενιάς παραμένει το κορυφαίο οδηγικά μοντέλο της κατηγορίας του, όντας ακόμη καλύτερο από ό,τι πριν.

Στην πράξη, ο κινητήρας έχει μιας άκρως πολιτισμένη λειτουργία, με ελάχιστους κραδασμούς και θόρυβο στην καμπίνα που δεν αποκαλύπτουν την diesel υπόστασή του.

Η απόδοση είναι πολύ καλή και η διαθέσιμη ροπή είναι αρκετή για να κινήσει σε σβέλτους γενικά ρυθμούς το Focus. Δεν χρειάζεται περισσότερα από 6 λίτρα /100 χλμ.

Ο συνδυασμός του με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο είναι ομαλός και βοηθάει ιδιαίτερα στις καθημερινές συνθήκες, αφού ανταποκρίνεται αρκετά άμεσα στον τρόπο οδήγησης.

Αλλωστε η Ford έχει εφοδιάσει το κιβώτιο με τα συστήματα Adaptive Shift Scheduling και Adaptive Shift Quality Control, που προσαρμόζουν τη λειτουργία του κιβωτίου ανάλογα με την κλίση του δρόμου, τον τρόπο που ο οδηγός πατάει το γκάζι κ.ο.κ. για να επιτευχθεί όσο το δυνατόν περισσότερη ομαλότητα.

Επιπλέον αυτών, το κιβώτιο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία, με τον οδηγό να αλλάζει τις σχέσεις μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.

Το νέο μοντέλο είναι πάντα άμεσο και ακριβές, εμπνέοντας εμπιστοσύνη, αφενός δείχνοντας πως τα όριά του είναι ιδιαίτερα υψηλά και αφετέρου έχοντας ως back up όλα τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης.

Είτε σε δρόμους με διαδοχικές στροφές είτε στις εθνικές οδούς, το νέο Focus αποδεικνύει τόσο τα εξαιρετικά δυναμικά του χαρακτηριστικά όσο και την παράδοσή του.

FORD FOCUS 1.5 DIESEL 120 AUTO

Κινητήρας: 1.499 κ.εκ., πετρέλαιο

Ισχύς: 120 ίπποι/3.750 σ.α.λ.

Ροπή: 300 Nm/1.750 σ.α.λ.

0-100: 11.7''

Τελική: 178 χλμ./ώρα

Κατανάλωση: 4 λ./100 χλμ.

CO2: 103 γραμμάρια

Τέλη: 102 ευρώ

Τιμή: 102 ευρώ

ΝΗΣΙΔΕΣ
Υβριδική πρόταση
Τα τελευταία χρόνια, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε να ενστερνίζεται την ηλεκτροκίνηση. H Mitsubishi δηλώνει παρούσα στις εξελίξεις και φέρνει στην Ελλάδα έναν εξαιρετικό εκπρόσωπο της πρίζας.
Υβριδική πρόταση
ΝΗΣΙΔΕΣ
Κλίμακα ανόδου
Η Skoda με το Scala φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει πλήρως τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Προσφέρει χώρους και ανέσεις, ποιότητα και έξυπνες λύσεις, με τιμές που αρχίζουν από τα 14.880 ευρώ (1.0 TSI...
Κλίμακα ανόδου
ΝΗΣΙΔΕΣ
Γαλλική φινέτσα
Το νέο μοντέλο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι εδώ και εντυπωσιάζει. Οι νέες αναλογίες και η ανάγλυφη σχεδίαση του, το εκλεπτυσμένο παρουσιαστικό του και οι αποκλειστικές καινοτομίες του εξερευνούν...
Γαλλική φινέτσα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ηρθε το Scala
Η Skoda λάνσαρε πανευρωπαϊκά το νέο Scala, το ολοκαίνουργιο μοντέλο της στα πεντάθυρα hatchback, με το σλόγκαν Simply Surprising, θέλοντας να δώσει έμφαση στα δυναμικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά του.
Ηρθε το Scala
ΝΗΣΙΔΕΣ
Οι «υποχρεώσεις»
Στο πλαίσιο των εορτασμών της Opel για την επέτειο των 120 χρόνων στην παραγωγή αυτοκινήτων, το περιοδικό Opel Post δημιούργησε μία λίστα με πράγματα που κάθε οπαδός πρέπει να κάνει, αν θέλει να θεωρείται fan...
Οι «υποχρεώσεις»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Το μικρό στην πρίζα
Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί εκεί στη Skoda πριν από 124 χρόνια, ότι κάποια στιγμή θα είναι πρωτοπόροι και στον εξηλεκτρισμό. Το CITIGOe iV είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda.
Το μικρό στην πρίζα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας