Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το μικρό στην πρίζα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το μικρό στην πρίζα

  • A-
  • A+

Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί εκεί στη Skoda πριν από 124 χρόνια, όταν άρχιζε η ιστορία της, ότι κάποια στιγμή θα είναι πρωτοπόροι και στον εξηλεκτρισμό. Τουλάχιστον στα μικρά αυτοκίνητα

Το CITIGOe iV είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda στα 124 χρόνια ιστορίας της.

Το CITIGOe iV, το πρώτο ηλεκτρικό Skoda ευρείας παραγωγής, είναι ένα τετραθέσιο αυτοκίνητο πόλης που κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 61 kW. Το νέο μοντέλο σηματοδοτεί την είσοδο της μάρκας στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. 

Λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, δίχως να εκπέμπει ρύπους στο περιβάλλον.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου 36,8 kWh προσφέρει αυτονομία έως 265 χιλιόμετρα κατά τον κύκλο WLTP, που σε συνδυασμό με τις compact διαστάσεις καθιστά το CITIGOe iV ιδανικό αυτοκίνητο για τις σύγχρονες πόλεις.

Η παραγωγή του φιλικού προς το περιβάλλον μοντέλου θα ξεκινήσει λίγο πριν από το τέλος του 2019.

Παρότι το μήκος του αμαξώματος είναι μόλις 3.597 χιλιοστά και το πλάτος 1.645 χιλιοστά, το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της τσεχικής μάρκας προσφέρει γενναιόδωρους χώρους για τέσσερις επιβάτες και 250 λίτρα για τις αποσκευές.

Ο χώρος αποσκευών μπορεί πολύ εύκολα να εκτοξευτεί στα 923 λίτρα αναδιπλώνοντας τα πίσω καθίσματα.

Το προσθιοκίνητο CITIGOe iV εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 61 kW με μέγιστη ροπή 210 Nm.

Για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 12,5 δευτερόλεπτα, ενώ ενδεικτική των δυνατοτήτων του είναι η επιτάχυνση από τα 60 στα 100 χλμ./ώρα η οποία διαρκεί 7,6 δευτερόλεπτα. Η τελική του ταχύτητα είναι 130 χλμ./ώρα.

Την απαιτούμενη για την κίνηση ηλεκτρική ενέργεια παρέχει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 60 Ah με ενεργειακή χωρητικότητα 36,8 kWh. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο δάπεδο και έχει διαστάσεις 1,1x1,7 μέτρα και ύψος μόλις 30 εκατοστά.

Αποτελείται από 168 κυψέλες και προσφέρει αυτονομία 265 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον ισχύοντα πλέον και κοντά στην πραγματικότητα τρόπο μέτρησης WLTP.

Οταν η μπαταρία αδειάσει μπορεί να φορτίσει στο 80% σε μόλις 1 ώρα με τη χρήση καλωδίου φόρτισης CCS σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) 40 kW.

Με wall-box ισχύος 7,2 kW εναλλασσόμενου ρεύματος AC η μπαταρία μπορεί να φορτίσει στο 80% μέσα σε 4 ώρες και 8 λεπτά ή σε 12 ώρες και 37 λεπτά με χρήση οικιακού ρεύματος 2,3 kW.

Τόσο το καλώδιο φόρτισης CCS όσο και το καλώδιο φόρτισης AC περιλαμβάνονται στην έκδοση εξοπλισμού Style και είναι προαιρετικά στην έκδοση Ambition.

Οταν αυτές οι επιλογές φόρτισης δεν είναι διαθέσιμες, η μπαταρία του CITIGOe iV μπορεί να φορτίσει με τη χρήση κοινής οικιακής πρίζας.

Βεβαίως εδώ χρειάζεται αρκετή υπομονή, αλλά γίνεται κατά τις νυχτερινές ώρες και μάλιστα με μειωμένη (νυχτερινή) χρέωση, ανάλογα βέβαια με τον πάροχο που έχει ο καταναλωτής.

Για να διανύσει το μικρό αυτοκίνητο 100 χλμ. με μια μικτή χρήση, βασικά μέσα στην πόλη, όπου άλλωστε είναι το πεδίο δράσης του, χρειάζεται 16,4 kWh. Πώς μεταφράζεται αυτό; Αντιστοιχεί με περίπου 1,8 λίτρο βενζίνης.

Πολύ λιγότερα βεβαίως από τα περίπου 7 που χρειάζεται το αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο. Εκεί άλλωστε είναι το όφελος, πέρα από τα μηδενικά τέλη και τις μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης.

Για το οικολογικό αποτύπωμα, τούτο επαφίεται στις ευαισθησίες του καθενός μας…

Η Skoda προσφέρει το CITIGOe iV αποκλειστικά ως πεντάθυρο στις εκδόσεις εξοπλισμού Ambition και Style.

Προκειμένου να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας και να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα CITIGO με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η εμπρός μάσκα είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ και ο προφυλακτήρας έχει επανασχεδιαστεί.

Οι προβολείς ομίχλης και τα LED φώτα ημέρας είναι στάνταρ, ενώ ο φωτισμός κατεύθυνσης προαιρετικός.

Τα φλας είναι ενσωματωμένα στους εξωτερικούς καθρέφτες που είναι είτε μαύροι είτε στο χρώμα του αμαξώματος.

Οπως πρωτοπαρουσιάστηκε στο ολοκαίνουργιο SCALA, στην πίσω πόρτα υπάρχει πλέον ολογράφως η επωνυμία της εταιρείας «SKODA», ενώ υπάρχει και το λογότυπο CITIGOe.

Η παραγωγή του CITIGOe iV είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει προς το τέλος του έτους, ενώ το μοντέλο αναμένεται στην Ελλάδα αρχές του 2020. Οι τιμές δεν έχουν καθοριστεί ακόμη, ωστόσο σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες θα είναι κοντά στα 20.000 ευρώ.

Κάθε χώρα ακολουθεί διαφορετική τιμολογιακή πολιτική, ανάλογα με επιδοτήσεις και ευνοϊκά μέτρα για την ηλεκτροκίνηση που υπάρχουν (ή δεν υπάρχουν), γεγονός που επηρεάζει και την τελική τιμή.

SKODA CITIGOe iV

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας

Ισχύς: 61 kW

Ροπή: 210 Nm/ 0-100: 12.5''

Τελική: 130 χλμ./ώρα

Κατανάλωση: 16,4 kWh/ 100 χλμ.

CO2: 0

Τέλη: 0

Τιμή: -

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Mustang στην πρίζα
Για πρώτη φορά μετά από 55 χρόνια η Ford διευρύνει την οικογένεια Mustang με την πρώτη, πλήρως ηλεκτρική Mustang Mach-E που έρχεται να πλαισιώσει τις Mustang Coupe και Convertible.
Mustang στην πρίζα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Και με υδρογόνο
Το BMW Group προετοιμάζεται για τις απαιτήσεις της μελλοντικής μετακίνησης, όπως επιβεβαιώνει η παρουσίαση του πρωτοτύπου κυψελών καυσίμου BMW i Hydrogen NEXT.
Και με υδρογόνο
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Hyundai «45»
Η Hyundai παρουσίασε το 45 concept car, ένα αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο όχημα. Το «45» σηματοδοτεί σχεδιαστικά μια νέα εποχή για τη Hyundai, που επικεντρώνεται στην ηλεκτροκίνηση και τις αυτόνομες τεχνολογίες.
Hyundai «45»
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το μέλλον είναι εδώ
Λένε ότι είναι ο «σκαραβαίος» του μέλλοντος. Ισως και το Golf του αύριο. Θέλει πολλά χρόνια και χιλιόμετρα για να το επιβεβαιώσει. Σε κάθε περίπτωση πάντως, μας δείχνει πώς θα είναι η μελλοντική αυτοκίνηση.
Το μέλλον είναι εδώ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ηλεκτρικός μαραθώνιος
Το Audi e-tron εντυπωσίασε με τις δυνατότητές του και στις μεγάλες αποστάσεις. Εννέα δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου ξεκίνησαν δοκιμή μεγάλης απόστασης διανύοντας περισσότερα από 1.600 χλμ. μέσα σε 24 ώρες.
Ηλεκτρικός μαραθώνιος
ΝΗΣΙΔΕΣ
Mini στην πρίζα
Η Mini παρουσιάζει τώρα τη δική της αμιγώς ηλεκτρική πρόταση για αστικές μετακινήσεις. Πρόκειται για το νέο Cooper SE. Προσφέρει βιώσιμη μετακίνηση, διασκεδαστική οδήγηση, εκφραστική σχεδίαση και ποιότητα.
Mini στην πρίζα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας