Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο γύρος του κόσμου
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο γύρος του κόσμου

  • A-
  • A+

Το «TheWorldOffroad» είναι ένα εγχείρημα πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα.

Ο δημοσιογράφος αυτοκινήτου και φωτογράφος Ακης Τεμπερίδης, μαζί με τη σύντροφό του Βούλα Νέτου και την 7χρονη κόρη τους είναι η πρώτη οικογένεια από την Ελλάδα που επιχειρεί να κάνει τον γύρο του κόσμου.

Και για όχημά τους επέλεξαν ένα ειδικά διασκευασμένο Iveco VM90 4x4.

Πρόκειται για το δεύτερο TheWorldOffroad καθώς από το 2007 έως το 2010 ο Ακης και η Βούλα έκαναν ήδη τον γύρο του κόσμου με άλλο 4x4 όχημα.

Ηταν ένα επικό ταξίδι 167.000 χιλιομέτρων από 66 χώρες και στις πέντε ηπείρους, το οποίο διήρκεσε 1.234 ημέρες.

Η εταιρεία Παύλος Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ και η Iveco Genuine Parts είναι επίσημοι χορηγοί του νέου εγχειρήματος, έχοντας αναλάβει την τεχνική υποστήριξη του οχήματος και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. 

Το άψογα προετοιμασμένο όχημα της αποστολής φιλοξενήθηκε για μία εβδομάδα στο κεντρικό συνεργείο της αντιπροσωπείας στην Αθήνα, για εξονυχιστικό, πλήρη έλεγχο και για περιοδική συντήρηση.

Εφτασαν στο τέλος

Ο γνωστός ταξιδιωτικός αρθρογράφος-φωτογράφος Κωνσταντίνος Μητσάκης και ο 13χρονος γιος του Γιώργος, ταξιδεύοντας στη σέλα μιας μοτοσικλέτας Honda Africa Twin CRF 1000 ADV SPORT, ολοκλήρωσαν με επιτυχία τη ζεύξη δύο ευρωπαϊκών ακρωτηρίων, στο πλαίσιο του ταξιδιού «2 GENERATIONS’ RIDE / CAPE 2 CAPE».

Οι δύο Ελληνες αναβάτες ξεκίνησαν από το ελληνικό ακρωτήριο Ταίναρο, το (δεύτερο) νοτιότερο χερσαίο ακρωτήριο της Ευρώπης, και ύστερα από 11 ημέρες ταξιδιού και 4.300 χλμ. προσέγγισαν το Nordkapp της Νορβηγίας, το βορειότερο χερσαίο ακρωτήριο της Ευρώπης.

Καθ' οδόν προς το Βόρειο Ακρωτήριο της Νορβηγίας πέρασαν (κοντά στην πόλη Ροβανιέμι της Φινλανδίας) από το γεωγραφικό σημείο όπου διέρχεται ο Αρκτικός Κύκλος (66° 33' 38'').

Το ταξίδι τους ήταν μια συναρπαστική περιπέτεια δρόμου, μ’ ένα πολύ όμορφο και ξεχωριστό μήνυμα.

Ο Κωνσταντίνος Μητσάκης μαζί με τον γιο του Γιώργο όχι μόνο ένωσαν δύο από τα σημαντικότερα ευρωπαϊκά ακρωτήρια οδηγώντας την αξιόπιστη Honda, αλλά ενίσχυσαν ακόμη περισσότερο το δέσιμο μεταξύ πατέρα και γιου, με μια μοναδική συλλογή κοινών εμπειριών. Ηταν ταξιδευτές στην ίδια σέλα της ζωής…

Εμφατική νίκη

Στο Ράλι Χιλής, έναν αγώνα που εμφανίζεται για πρώτη φορά στο καλεντάρι της FIA, όλοι οι αγωνιζόμενοι είχαν να αντιμετωπίσουν το άγνωστο, με όλα τα πληρώματα να ξεκινούν από μηδενική βάση γνώσης, καθώς απαγορευόταν κάθε δοκιμή πριν από τον αγώνα.

Οι Ειδικές Διαδρομές, ένα μείγμα –όπως οι ίδιοι οι αγωνιζόμενοι δήλωσαν– από τερέν που θύμιζαν τους αγώνες σε Πορτογαλία και Φινλανδία, εκτείνονταν στο εσωτερικό της χώρας, σε δασικούς δρόμους που χρησιμοποιούνται από βαριά φορτηγά που δραστηριοποιούνται στην υλοτομία.

Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, η άνετη επικράτηση του Kalle Rovanperä, με την ιδιωτικής συμμετοχής Skoda Fabia R5 που έδωσε την πρώτη νίκη φέτος στην ομάδα της Skoda Motorsport στην κατηγορία WRC 2 Pro, αποκτά ιδιαίτερη σημασία, τόσο για τον 18χρονο Φινλανδό, που οδήγησε αλάνθαστα σε έναν απαιτητικό αγώνα με έντονο συναγωνισμό, όσο και για την ομάδα, η οποία του «έδωσε» ένα άρτια προετοιμασμένο αυτοκίνητο τόσο σε επίπεδο δυνατοτήτων όσο και αξιοπιστίας.

Οι Kalle Rovanperä και Jonne Halttunen, όπως και τα υπόλοιπα πληρώματα, δεν είχαν καμία προηγούμενη εμπειρία από τις Ειδικές Διαδρομές και έπρεπε να προετοιμάσουν τις σημειώσεις τους για τον αγώνα από ένα λευκό κομμάτι χαρτιού.

Χωρίς δυνατότητα για τέλεια ρύθμιση του αυτοκινήτου, παντελή έλλειψη γνώσης σχετικά με την απόδοση και τη φθορά των ελαστικών, αλλά και μεγάλους κινδύνους που επεφύλασσαν οι στενοί συχνά δασικοί δρόμοι, ξεπέρασαν τον εαυτό τους και εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες του αυτοκινήτου ήταν πολύ ανταγωνιστικοί σε όλο το τριήμερο του αγώνα.


 


 

ΝΗΣΙΔΕΣ
Ηρθε το Scala
Η Skoda λάνσαρε πανευρωπαϊκά το νέο Scala, το ολοκαίνουργιο μοντέλο της στα πεντάθυρα hatchback, με το σλόγκαν Simply Surprising, θέλοντας να δώσει έμφαση στα δυναμικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά του.
Ηρθε το Scala
ΝΗΣΙΔΕΣ
Στην Πάρνηθα
Η ηλιόλουστη Κυριακή καλωσόρισε τα 65 πληρώματα (αριθμός-ρεκόρ) που συμμετείχαν στην 3η αναβίωση της θρυλικής Ανάβασης Πάρνηθας από τη ΦΙΛΠΑ. Στους παλαιότερους, η Πάρνηθα θυμίζει πολλά
Στην Πάρνηθα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Γαλλική φινέτσα
Το νέο μοντέλο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι εδώ και εντυπωσιάζει. Οι νέες αναλογίες και η ανάγλυφη σχεδίαση του, το εκλεπτυσμένο παρουσιαστικό του και οι αποκλειστικές καινοτομίες του εξερευνούν...
Γαλλική φινέτσα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Οι «υποχρεώσεις»
Στο πλαίσιο των εορτασμών της Opel για την επέτειο των 120 χρόνων στην παραγωγή αυτοκινήτων, το περιοδικό Opel Post δημιούργησε μία λίστα με πράγματα που κάθε οπαδός πρέπει να κάνει, αν θέλει να θεωρείται fan...
Οι «υποχρεώσεις»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ιδανικός συνδυασμός
Είκοσι χρόνια επιτυχημένης πορείας, μα τούτο το Ford Focus είναι πιο κομψό και ευρύχωρο από ποτέ. Και του ταιριάζει άψογα ο πετρελαιοκινητήρας και το οκτώ σχέσεων παρακαλώ αυτόματο κιβώτιο.
Ιδανικός συνδυασμός
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η Mazda επέστρεψε
Η Mazda έκανε την επίσημη παρουσίασή της στην Αθήνα, ξεκινώντας τις λιανικές πωλήσεις οχημάτων της στην Ελλάδα, μαζί με τον συνεργάτη της, τον Ομιλο Συγγελίδη. Διατίθενται τα Mazda2, Mazda3, Mazda6, Mazda...
Η Mazda επέστρεψε

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας