Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο Ομηρος στο Λούβρο
© Musée du Louvre, dist.RMN-GP/T. Olivier
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Ομηρος στο Λούβρο

  • A-
  • A+

Ευρωεκλογές έχουμε, ευκαιρία να θυμηθούμε πώς ριμαδοξεκίνησε αυτή η ριμαδοευρώπη (που τη στηρίζουμε, αλλά το θέλει και το ρετουσαρισματάκι της). Η αρχή της έγινε εδώ, στο «σπίτι» μας. Και έγινε αιώνες πριν. Αυτό μπορεί εμείς αλλά και οι Ευρωπαίοι εταίροι μας να το ξεχνάμε συχνά πυκνά στο πεδίο της πολιτικής, ωστόσο στο πλαίσιο των τεχνών ουδείς φαίνεται να ξεχνά.

Τι κι αν το Μουσείο του Λούβρου δεν έχει τη λέξη «καλώς ήρθατε» (στα ελληνικά) ανάμεσα σε δεκάδες γλώσσες, καθώς μπαίνεις στην κεντρική αίθουσα; Πάντα βρίσκει τρόπο να τιμά την Ελλάδα, έστω και «χρησιμοποιώντας τη». Αυτή τη φορά, επέλεξε να διοργανώσει μία μεγάλη αφιερωματική έκθεση στον Ομηρο - όχι στο Παρίσι, αλλά στο παράρτημα του Μουσείου του Λούβρου στην πόλη Λανς (200 χιλιόμετρα από τη γαλλική πρωτεύουσα).

Πρόκειται για την έκθεση «Homer», που περιλαμβάνει 250 έργα από μεγάλα γαλλικά μουσεία (Λούβρο, Γκραν Παλέ, Πομπιντού κ.ά.), εμπνευσμένα από τα δύο ομηρικά έπη: αρχαία γλυπτά, αττικά αγγεία, αναγεννησιακά έργα τέχνης, αλλά και σύγχρονα, με την υπογραφή των Ρούμπενς, Αντουάν Βατό, Γκιστάβ Μορό, Αντρέ Ντερέν, Μαρκ Σαγκάλ, Ζαν-Μπατίστ Κορό, Σάι Τουόμπλι κ.ά.

Παράλληλα, η έκθεση εξετάζει και διάφορα «μυστήρια» γύρω από την ίδια την ύπαρξη αλλά και τα έργα του Ομήρου: ήταν όντως τυφλός; Από πού καταγόταν ακριβώς;

Γιατί οι ήρωες της Ιλιάδας και της Οδύσσειας επέδρασαν τόσο καταλυτικά στην παγκόσμια λογοτεχνία και στις Τέχνες; Τι συμβαίνει με τους μύθους και τις μούσες;

Επιμελητές της έκθεσης είναι οι Αλεξάντρ Φαρνού (επί σειρά ετών διευθυντής της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής Αθηνών), Αλέν Ζαουμπέρ (συγγραφέας και δημιουργός ταινιών) και οι Βενσάν Πομαρέντ και Λικ Πιραλά. Θα διαρκέσει έως τις 22 Ιουλίου 2019.

ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Α Paris!
Η αλήθεια είναι πως είναι το καμάρι τους. Το Λούβρο είναι και από τα μεγαλύτερα και από τα παλαιότερα μουσεία στον κόσμο. Μόνο το 8% (!) των αποκτημάτων του εκθέτει, από το μισό εκατομμύριο που διαθέτει.
Α Paris!
ART - ΝΕΑ
Μπορεί ο δανεισμός να γίνει επιστροφή ;
Η πρόταση του Ελληνα πρωθυπουργού να δανείσει στη χώρα μας το Μουσείο του Λούβρου τη δέκατη μετόπη από τη νότια πλευρά του Παρθενώνα επισκιάστηκε από την άλλη πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη, που αφορούσε τον...
Μπορεί ο δανεισμός να γίνει επιστροφή ;
ΝΗΣΙΔΕΣ
Βουτιά σε μια θεαματική εναλλακτική πραγματικότητα
Αυτήν την εποχή οι επισκέπτες του Μουσείο Moco στο Αμστερνταμ μπορούν να απολαύσουν στους ολόλευκους τοίχους του μια αναδρομική έκθεση του εξαιρετικού Αμερικανού δημιουργού Daniel Arsham (1980).
Βουτιά σε μια θεαματική εναλλακτική πραγματικότητα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Φθίνουσα ομορφιά, αβέβαιο μέλλον
Κινητικά γλυπτά, βιντεοεγκαταστάσεις και φωτογραφίες της Georgie Friedman αναδεικνύουν, σε μια έκθεση στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστόνης, τα ευαίσθητα τοπία της Ανταρκτικής Χερσονήσου.
Φθίνουσα ομορφιά, αβέβαιο μέλλον
ΝΗΣΙΔΕΣ
Δέος για τα αριστουργήματα, θλίψη για την εγκατάλειψη
Επτά εκατομμύρια εκθέματα που οι Βρετανοί άρπαξαν από όλες τις ηπείρους βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο. Ο χώρος και ο τρόπος που τα εκθέτουν δείχνει ότι δεν τα σέβονται. Οπως δεν σέβεται ίσως κανείς κάτι που...
Δέος για τα αριστουργήματα, θλίψη για την εγκατάλειψη
ΝΗΣΙΔΕΣ
Τα πολλά πρόσωπα της μοναδικής Μαρία Λάσνιγκ
Με 200 έργα, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Stedelijk της ολλανδικής πρωτεύουσας παρουσιάζει τη συνεχή έμπνευσή της για πάνω από εβδομήντα χρόνια προσφοράς της φεμινίστριας Αυστριακής καλλιτέχνδας στον εικαστικό...
Τα πολλά πρόσωπα της μοναδικής Μαρία Λάσνιγκ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας