Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Ιαπωνία και το βιβλίο: μια μοναδική έκθεση!
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Ιαπωνία και το βιβλίο: μια μοναδική έκθεση!

  • A-
  • A+

Είναι από τα λίγα πράγματα που συμβαίνουν στην πόλη, τόσο εξαιρετικά σε βαθμό που καλό είναι να μην τα χάσει κανείς και είναι και δωρεάν! Συνήθως, όταν ταξιδεύουμε στο εξωτερικό, τρέχουμε σε κάθε μουσείο ή μουσειάκι, θέλοντας να μη χάσουμε τίποτα. Και όταν συμβαίνουν τόσο σπουδαίες εκθέσεις στην ίδια μας την πόλη ή δεν το μαθαίνουμε ή επιλέγουμε να το αγνοούμε. Προτείνουμε αυτή την έκθεση να μην την αγνοήσει κανείς. Εστω για τις λίγες μέρες που διαρκεί ακόμη.

Πρόκειται για την έκθεση «Η Ιαπωνία και το Βιβλίο», η οποία παρουσιάζεται στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων (Λεωνίδου & Μυλλέρου, πλατεία Αυδή). Δεν είναι μεγάλη (σε 45 λεπτά θα την έχετε γυρίσει όλη), είναι όμως εξαιρετικά σοβαρή, ιδιαίτερη και πλούσια (τόσο σε πρωτότυπο υλικό άνω των 200 ετών όσο και σε διευκρινιστικά κείμενα που το συνοδεύουν).

Εργα του σπουδαίου Χοκουσάι (από κόμικς και χαρακτικά τού φανταστικού έως τις περίφημες όψεις του όρους Φουτζιγιάμα), του ελληνικής καταγωγής Λευκάδιου Χερν (χειρόγραφα και βιβλία του 19ου αιώνα) αλλά και άλλων σπουδαίων Ιαπώνων καλλιτεχνών του 18ου αι. που «κατέγραψαν» μοναδικά την ιστορία, την καθημερινότητα, τις παραδόσεις και τον πολιτισμό της χώρας τους.

Δεν είναι τυχαίο πως η Ιαπωνία είναι η μόνη χώρα που δεν «εξήγαγε» τον πολιτισμό της μέσω της αποικιοκρατίας.

Η έκθεση (σε επιμέλεια Ντένη Ζαχαρόπουλου και Δέσποινας Ζερνιώτη) αποτελεί τμήμα της Συλλογής Γρηγορίου Μάνου, ο οποίος ίδρυσε το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, το 1928 (υπάρχει έως σήμερα), και πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Αθήνα, στο πλαίσιο του εορτασμού των 120 χρόνων διπλωματικών σχέσεων Ελλάδας - Ιαπωνίας που συμπληρώνονται το 2019.

Τρίτη 10.00-21.00, Τετάρτη έως Σάββατο 10.00-19.00, Κυριακή 10.00-16.00. Εως 3.5.2019. Είσοδος ελεύθερη.

ΝΗΣΙΔΕΣ
Η Μούσα... των αποχωρητηρίων
Η Καλλιόπη, μία από τις εννέα Μούσες, ήταν προστάτιδα του έπους και της λυρικής ποίησης. Οταν τον Ιουνιο του 1930 εγκαινιάσθηκε ο σταθμός του Ηλεκτρικού στην πλατεία Ομονοίας συμπεριλήφθηκε, μαζι με τις αλλες...
Η Μούσα... των αποχωρητηρίων
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η Μούσα... των αποχωρητηρίων
Η Καλλιόπη, μία από τις εννέα Μούσες, ήταν προστάτιδα του έπους και της λυρικής ποίησης. Οταν τον Ιουνιο του 1930 εγκαινιάσθηκε ο σταθμός του Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου Αθηνών-Πειραιώς στην πλατεία Ομονοίας...
Η Μούσα... των αποχωρητηρίων
ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Η «Ελεύθερη Σχολή»
Το Πάντειο Πανεπιστήμιο είναι η πρώτη σχολή πολιτικών επιστημών στην Ελλάδα και το πέμπτο, κατά σειρά αρχαιότητας, πανεπιστημιακό ίδρυμα της χώρας. Ηταν επιλογή του Γ. Φραγκούδη η νέα σχολή να χτιστεί εκτός...
Η «Ελεύθερη Σχολή»
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Caesura, Οσο κρατάει μια ανάσα»
Το 2015-2016, όταν οι πρόσφυγες έφταναν κατά κύματα στα νησιά και λίγο πριν συνεχίσουν το μακρύ ταξίδι προς την Ευρώπη, στη σιωπηλή παύση της μακράς και επώδυνης διαδρομής τους επέλεξε να τους φωτογραφίσει ο...
«Caesura, Οσο κρατάει μια ανάσα»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ο κόσμος μάς χωράει όλους
Ο Δήμος Ν. Φιλαδέλφειας-Ν. Χαλκηδόνας φιλοξενεί την έκθεση 5 καλλιτεχνών με τίτλο «Ενας κόσμος για όλους» και θέμα τη φυγή, τη μετανάστευση, την αλληλεπίδραση.
Ο κόσμος μάς χωράει όλους
ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Το πανάκριβο εξοχικό
Ο πεζόδρομος και η γειτονική εκκλησία της Αγίας Ζώνης είναι μια μικρή «ανάσα» στην πιο πυκνοδομημένη περιοχή της Αθήνας, όπου η αντιπαροχή από τα...
Το πανάκριβο εξοχικό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας