Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πατάμε γκάζι για το μέλλον
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πατάμε γκάζι για το μέλλον

  • A-
  • A+

Η συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη οδήγηση (CAD) μπορεί να συμβάλει σημαντικά στους στόχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μείωση του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων, περιορισμό των επιβλαβών εκπομπών από τις μεταφορές και μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Για να εφαρμοστεί ωστόσο στην πράξη αυτή η δυναμική, η CAD πρέπει να ενσωματωθεί σ' ένα σύστημα μεταφορών που ευνοεί την κοινωνική ένταξη, τις χαμηλές εκπομπές και τη συνολική αποδοτικότητα.

Κάτι τέτοιο, επισημαίνει το περιοδικό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Cordis, απαιτεί τη συνεργασία πολλών ενδιαφερόμενων μερών απ' όλους τους κλάδους, προκειμένου να βελτιωθούν η τεχνολογία και η υποστηρικτική υποδομή, καθώς και να εξασφαλιστεί το κατάλληλο νομικό και πολιτικό πλαίσιο για την αποκαλούμενη «αυτοματοποιημένη κινητικότητα».

Οπως υποστηρίζει το επιστημονικό άρθρο, ο αυτοματισμός και η συνδεσιμότητα μπορούν να αλληλοσυμπληρωθούν και να ενισχυθούν μεταξύ τους, συμβάλλοντας σε μεγάλο βαθμό στον στόχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα.

Μολονότι οι θάνατοι έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ από το 2001, 25.300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ε.Ε. το 2017 κι άλλες 135.000 τραυματίστηκαν σοβαρά. Ετσι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι πεπεισμένη ότι η CAD μπορεί να συμβάλει στην εξασφάλιση ασφαλέστερων δρόμων και μεγαλύτερης προστασίας των πολιτών.

Επιπροσθέτως, η συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη κινητικότητα θα μπορούσε να μειώσει τη συμφόρηση στις μεταφορές και τις επιβλαβείς εκπομπές ρύπων, ενισχύοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και βελτιώνοντας την οικονομική ανάπτυξη.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στοχεύει επίσης να καταστήσει την Ευρώπη παγκόσμιο ηγέτη στην ανάπτυξη της συνδεδεμένης και αυτοματοποιημένης κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένου ενός πλήρως ψηφιακού περιβάλλοντος ανταλλαγής πληροφοριών στις οδικές μεταφορές, προκειμένου να διευκολυνθεί η ροή ψηφιακών πληροφοριών μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών.

Ετσι, μέχρι το 2025, η Ε.Ε. προτίθεται να καλύψει όλες τις αστικές περιοχές, καθώς και τους μεγάλους οδικούς άξονες και τους σιδηροδρόμους στην Ευρώπη, με αδιάλειπτη λειτουργία των 5G όπως ορίζεται στο ομώνυμο σχέδιο δράσης.

Τα 5G θα εξασφαλίσουν υψηλές ταχύτητες και επαρκή χωρητικότητα για εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, τα οποία θα αλληλεπιδρούν ταυτοχρόνως.

Μάλιστα, για την επίτευξη αυτού του στόχου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτίθεται να ξεκινήσει με προηγμένη κυψελοειδή τεχνολογία, η οποία θα εξελιχθεί σε δίκτυα 5G.

Οπως πάντως επισημαίνει το άρθρο, από μόνες τους οι τεχνολογικές λύσεις δεν μπορούν να ξεπεράσουν τις προκλήσεις της συμφόρησης, των εκπομπών και τα τροχαία δυστυχήματα.

Για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει επίσης να γίνει σωστή διαχείριση της μακράς μετάβασης σε αυτόνομα οχήματα και να διασφαλιστεί ότι προάγουν τις χαμηλές εκπομπές και τη συνολική αποδοτικότητα.

Ενα σημαντικό πλεονέκτημα πάντως της εφαρμογής των παραπάνω, τονίζει το άρθρο, συνιστά η μεγαλύτερη ανεξαρτησία και προσβασιμότητα στις μεταφορές για τους ηλικιωμένους και τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα.

Συνολικά, επισημαίνει το Cordis, η προσπάθεια επικεντρώνεται σε οκτώ έργα που αποτελούν την αιχμή της έρευνας CAD, η οποία χρηματοδοτείται από τα ερευνητικά προγράμματα του αποκαλούμενου «Ορίζοντα 2020».

Τα σημαντικότερα εξ αυτών αφορούν το δυναμικό των διαφόρων αυτοματοποιημένων λειτουργιών οδήγησης στα επιβατικά αυτοκίνητα για τη βελτίωση της ασφάλειας και της ροής της κυκλοφορίας, ένα ζήτημα το οποίο διερευνάται από το πλέον ολοκληρωμένο έργο ADAPTIVE και συνεχίζει να αναπτύσσεται και να δοκιμάζεται από την τρέχουσα πρωτοβουλία L3Pilot.

Από την πλευρά του, το έργο AutoMate επινόησε μια καινοτόμο ιδέα αλληλεπίδρασης και συνεργασίας μεταξύ οδηγού και αυτοματισμού για να εξασφαλίσει ότι τα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης θα αξιοποιήσουν πλήρως το δυναμικό τους και θα μπορούν να είναι εκμεταλλεύσιμα εμπορικά.

Στο μεταξύ, το έργο MAVEN δημιούργησε αλγόριθμους για την οργάνωση της ροής των αυτοματοποιημένων οχημάτων με υποβοήθηση της υποδομής.

Οσο για το ROADART, έχει αναπτύξει τεχνολογία έξυπνων συστημάτων μεταφορών (ITS) που επιτρέπει στα φορτηγά να ανταλλάσσουν ασύρματα πληροφορίες με τις υποδομές και άλλα βαρέα οχήματα.

Το TRAMAN21 διερεύνησε νέες μεθόδους διαχείρισης της κυκλοφορίας και εργαλεία κατάλληλα για την εποχή της συνδεδεμένης μεταφοράς.

Στόχος είναι να καταστεί δυνατή η αποτελεσματικότερη ροή της κυκλοφορίας, αποτρέποντας έτσι τα μποτιλιαρίσματα και τις καθυστερήσεις.

Το έργο 5GCAR χρησιμοποίησε την τελευταία γενιά κυψελοειδούς κινητής τεχνολογίας για την ενημέρωση των οδηγών σχετικά με τους ελιγμούς των συνδεδεμένων οχημάτων και τον προσδιορισμό της θέσης των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου.

Τέλος, το έργο του προγράμματος CARTRE, το οποίο συνεχίζεται στο πλαίσιο του ARCADE, υποστηρίζει την ανάπτυξη σαφέστερων πολιτικών στα κράτη-μέλη της Ε.Ε., προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα αυτοματοποιημένα συστήματα οδικών μεταφορών είναι διαλειτουργικά και εφαρμόζονται με συνεκτικό τρόπο σε ολόκληρη την Ευρώπη.

ΝΗΣΙΔΕΣ
«Παγιδεύοντας» τους ρύπους
Το ερευνητικό σχέδιο Down To Ten έχει εξελίξει μια συσκευή που είναι προσαρτημένη στην εξάτμιση ενός αυτοκινήτου και μετρά τόσο τα νέα όσο και τα «γερασμένα» σωματίδια. Ετσι, καθώς το αυτοκίνητο απελευθερώνει...
«Παγιδεύοντας» τους ρύπους
ΝΗΣΙΔΕΣ
Τα ηλεκτρικά οχήματα κατακτούν την Κίνα
Εάν νομίζετε ότι μόνο οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί έχουν ρίξει το βάρος των αυτοκινητοβιομηχανιών τους στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, μάλλον απατάσθε, καθώς στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σανγκάης οι...
Τα ηλεκτρικά οχήματα κατακτούν την Κίνα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Με τα φώτα... νυσταγμένα
Το επάγγελμα του οδηγού φορτηγού μεταφορών είναι σίγουρα ένα από τα πλέον απαιτητικά και κουραστικά στον κόσμο καθώς ο οδηγός έχει να αντιμετωπίσει μια σειρά προβλημάτων, κακοκαιρία, κίνηση, κλοπές, αλλά και...
Με τα φώτα... νυσταγμένα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Τα αυτοκίνητα άρχισαν να πετάνε
Στην Ιαπωνία, το ιπτάμενο αυτοκίνητο δεν είναι πλέον ένα όνειρο. Κι αυτό επειδή η λειτουργία ενός αεροπορικού ταξί στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου έχει πλέον προγραμματιστεί για το 2023.
Τα αυτοκίνητα άρχισαν να πετάνε
ΝΗΣΙΔΕΣ
Κλίμακα ανόδου
Η Skoda με το Scala φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει πλήρως τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Προσφέρει χώρους και ανέσεις, ποιότητα και έξυπνες λύσεις, με τιμές που αρχίζουν από τα 14.880 ευρώ (1.0 TSI...
Κλίμακα ανόδου
ΝΗΣΙΔΕΣ
Γαλλική φινέτσα
Το νέο μοντέλο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι εδώ και εντυπωσιάζει. Οι νέες αναλογίες και η ανάγλυφη σχεδίαση του, το εκλεπτυσμένο παρουσιαστικό του και οι αποκλειστικές καινοτομίες του εξερευνούν...
Γαλλική φινέτσα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας