Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Πομπηία. Εικόνες που σκέπασε η λάβα»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Πομπηία. Εικόνες που σκέπασε η λάβα»

  • A-
  • A+

Μία διαφορετική έκθεση για κάτι που αρκετοί γνωρίζουμε αλλά πολύ λιγότεροι ξέρουμε εγκαινιάστηκε πριν λίγες μέρες στο Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών. Με τίτλο «Πομπηία. Εικόνες που σκέπασε η λάβα», η εικαστικός Μαρία-Σμαράγδα Σκούρτα παρουσιάζει τα ζωγραφικά αλλά και γλυπτικά της έργα, για τη μοιραία όσο και πανέμορφη αυτή πόλη, που χτίστηκε από Ελληνες τον 5ο αι. π.Χ. και θάφτηκε ολοσχερώς από τη λάβα του Βεζούβιου το 79 μ.Χ.

Η παλαιά πόλη είχε ξεχαστεί και κανείς δεν ήξερε την ύπαρξή της. Πρώτη ανακάλυψη τμήματος της Πομπηίας έγινε το 1592, τυχαία, κατά τις εργασίες για την κατασκευή του υπόγειου υδραγωγείου. Οι επόμενες ανασκαφές έφεραν στο φως όλες οι πλούσιες επαύλεις, με τις πολυάριθμες τοιχογραφίες τους, την αγορά, τους ναούς, τα θέατρα, τα ιδιωτικά σπίτια.

«Το σημείο επιστροφής μου στην Τέχνη της Πομπηίας, χαρακτηρίζεται από ονειροπολήσεις γιατί οι ανθρώπινες επιστροφές γίνονται όταν το όνειρο παλεύει ενάντια σε όλες τις απουσίες» λέει χαρακτηριστικά η κ. Σκούρτα, μιλώντας για τα έργα της. «Το έργο, ως μια αισθητική ανθρωπολογία και ζωολογία γεννά μια διαδικασία μέσα στην οποία η πράξη εξελίσσεται και πραγματώνεται ως συνάρτηση του αόρατου κόσμου. Η Πομπηία ανήκε στην εποχή των Μαντείων όπου οι Νύμφες αφύπνιζαν τις εσωτερικές επιταγές και αντίστοιχα η ζωγραφική και η Γλυπτική είναι πρόδρομα μορφώματα των Μουσών».


Στο Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών (Πατησίων 47). Καθημερινά 15.00-19.00, Σάββατο 11.00-13.00. Εως 16 Μαρτίου 2019. Είσοδος ελεύθερη.

ΝΗΣΙΔΕΣ
100 χρόνια Bauhaus!
Ηταν ένα από τα ισχυρότερα, πιο πρωτοποριακά και αντιφασιστικά καλλιτεχνικά (τελικά όχι μόνο) κινήματα στην Ευρώπη του 20ού αιώνα. Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τότε που ο Βάλτερ Γκρόπιους ίδρυσε στη...
100 χρόνια Bauhaus!
ΝΗΣΙΔΕΣ
Στο Βερολίνο η ελευθερία έχει χρώμα
Μια ρετροσπεκτίβα 119 έργων ζωγραφικής, γλυπτικής, αρχιτεκτονικών μοντέλων αλλά και φιλμογραφίας από 69 καλλιτέχνες ενός ρεύματος που γεννήθηκε στο Βερολίνο κατά τη διάρκεια της επανάστασης του Νοέμβρη του...
Στο Βερολίνο η ελευθερία έχει χρώμα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Déjà vu
Το «Βooze» υποδέχεται την έκθεση γλυπτικής των Ασπασίας Γιαννέτα και Λουκά Λουκίδη με τίτλο «Déjà vu». Η έκθεση εγκαινιάζεται σήμερα Σάββατο 22 Δεκεμβρίου, στις 20.00. Την επιμέλεια της έκθεσης έχει ο επίσης...
Déjà vu
ΝΗΣΙΔΕΣ
Σφυρηλατώντας μαζί τέχνη, ζωή και αγάπη
Σύγχρονα ζευγάρια στη σύγχρονη τέχνη. Μια έκθεση που εξερευνά τις δημιουργικές σχέσεις στη ζωγραφική, τη γλυπτική, τη φωτογραφία, τον σχεδιασμό και τη λογοτεχνία ρίχνοντας φως στις προσωπικές αλληλεξαρτήσεις...
Σφυρηλατώντας μαζί τέχνη, ζωή και αγάπη
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η τέχνη της εξαπάτησης
Σήμερα που η τεχνολογία στην ψηφιακή επεξεργασία των εικόνων έχει κάνει άλματα, μια υπέροχη έκθεση στο Μόναχο, με έργα ζωγραφικής, γλυπτά, βίντεο, φωτογραφίες, αρχιτεκτονικά δημιουργήματα, αλλά και της...
Η τέχνη της εξαπάτησης
ΝΗΣΙΔΕΣ
Εκθεση του Αντώνη Βάθη
Ο Αντώνης Βάθης είναι ένας ιδιαίτερος καλλιτέχνης. Τόσο η ζωή όσο και η τέχνη του θυμίζουν άλλες εποχές - αρχές του 20ού αιώνα στην Ισπανία, κύκλος τον σουρεαλιστών στο Παρίσι, Μάης του '68. Αυτή η ατελεύτητη...
Εκθεση του Αντώνη Βάθη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας