Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σωτηρία με λένε
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σωτηρία με λένε

  • A-
  • A+

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Σοφία Αδαμίδου καταπιάνεται με μια σπουδαία όσο και ιδιαίτερη μορφή της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Εχουμε λατρέψει την Ντίνα Κώνστα ως Σωτηρία Μπέλλου από το 2012 έως το 2014 και πάλι σε κείμενο της Σ. Αδαμίδου και πλέον, τέσσερα χρόνια μετά από εκείνη τη σπουδαία επιτυχία, έρχεται η νέα παράσταση σε συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

Το θεατρικό έργο της Σοφίας Αδαμίδου δεν είναι μια απλή καταγραφή της ζωής της σπουδαίας αυτής τραγουδίστριας. Η ίδια η Σωτηρία Μπέλλου είχε εξουσιοδοτήσει την κ. Αδαμίδου να γράψει τη βιογραφία της και αυτό συνιστά το εγχείρημα ακόμη πιο σημαντικό. Η σκηνοθέτις Χριστίνα Χατζηβασιλείου μάς εισάγει στη ζωή της Σωτηρίας λίγες ώρες πριν από τη σοβαρή επέμβαση που είχε αποτέλεσμα η μεγάλη λαϊκή ερμηνεύτρια να χάσει τη φωνή της.

Ωστόσο δραματουργικά η ίδια δεν σταματά να μιλά για την πολυτάραχη ζωή της: τα πρώτα χρόνια στη Χαλκίδα, την αναχώρηση για την Αθήνα μία μέρα μετά το ξέσπασμα του ελληνοϊταλικού πολέμου, τη συνεργασία με τον Τσιτσάνη.

Η σκληρότητα μπερδεύεται με την ευαισθησία, το παρόν με το παρελθόν, η αγάπη με το μίσος, αποκαλύπτοντας μια εκρηκτική προσωπικότητα που δεν χάνει ούτε μια στιγμή το χιούμορ και το πάθος της για τη ζωή. Εξάλλου όλοι έχουμε αγαπήσει την ιδιαίτερη αυτή τραγουδίστρια με τη δωρική φωνή, για την οποία ωστόσο ακούγονται τόσα πολλά που δεν ξέρει κάποιος τι να πιστέψει και τι όχι.

Στο πλευρό της Σωτηρίας, που την ερμηνεύει περισσότερο διαισθητικά παρά υποκριτικά η καταπληκτική Εφη Σταμούλη (γι' αυτό και πετυχαίνει να κερδίσει τον θεατή), βρίσκεται η Ελλη Χατζεϊπίδου, η οποία ερμηνεύει τη νοσηλεύτρια της Μπέλλου στο νοσοκομείο. Μπορεί ο ρόλος να είναι υποστηρικτικός ωστόσο η ηθοποιός κατορθώνει να έρθει πραγματικά κοντά στην τραγουδίστρια, παίρνοντας ουσιαστικά τον ρόλο του θεατή που θέλει και ο ίδιος να μείνει, να συμπαρασταθεί, να ακούσει. Ισως και να προλάβει ακόμα και το μοιραίο...

Εξάλλου, όπως πολύ σωστά σημειώνει η σκηνοθέτις, «η Μπέλλου δεν φοβήθηκε ποτέ τον θάνατο. Την αναμονή του φοβόταν».

Και προσθέτει: «Λίγα πράγματα μπορεί κανείς να προσθέσει δίπλα στο όνομα της Σωτήρας -όπως την αποκαλούσαν οι φίλοι της- χωρίς να ακουστούν κοινότοπα και χιλιοειπωμένα. Η Σωτηρία Μπέλλου αγωνίστηκε σε όλη της την -αδιαμφισβήτητα μυθιστορηματική- ζωή ενάντια σε όσα το ένστικτο και η συνείδησή της της υπαγόρευαν, έχοντας μοναδικό σκοπό της να είναι και να νιώθει ελεύθερη. Και αυτό είναι τρομακτικό... Η Μπελλου ήταν ένα αδάμαστο θηρίο στο κλουβί μιας ιδρυματικής ετεροτοπίας που κυοφορεί το απρόοπτο: εδώ τα πάντα μπορεί να συμβούν».

Δεν ξέρουμε αν μπορούν να συμβούν τα πάντα, πάντως την παράσταση θέλουμε να την ξαναδούμε.

Info

Θέατρο του Νέου Κόσμου (Αντισθένους 7 & Θαρύπου, Νέος Κόσμος, τηλ. 210-9212900). Εως 20/1/2019. Κάθε Τετ. 18.30, Παρ. 21.15, Σάββ. 18.30 και Κυρ. 21.30.

ΝΗΣΙΔΕΣ
Indian Summer Cafe
Το έργο Indian Summer της Λούσι Μορίς, ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Βαροτσάκη στον Πολυχώρο Δημοτικής Κίνησης Ηλίου-πόλις. Ολες οι παραστάσεις ενισχύουν το Δίκτυο Αλληλεγγύης που στηρίζει περίπου 100...
Indian Summer Cafe
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα;»
Ελα μου ντε. Ποιος τον σκότωσε και μάλιστα μες τα μαύρα μεσάνυχτα; Ενας ιντριγκαδόρικος τίτλος που μάλλον παραπέμπει σε αστυνομικό μυθιστόρημα, αλλά όχι. Στην παράσταση «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα;»...
«Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα;»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Εμεινε έγκλειστη - έμεινε στην Ιστορία
Μεξικό 1968: η δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση του Μεξικού δίνει εντολή σε χιλιάδες στρατιώτες και παρακρατικούς να εισβάλουν στο σημαντικότερο πανεπιστήμιο της χώρας. Εκεί βρισκόταν και η Ουρουγουανή ποιήτρια...
Εμεινε έγκλειστη - έμεινε στην Ιστορία
ΝΗΣΙΔΕΣ
Μάτια παντού! ... αναζητώντας τ' αγαπημένα μάτια
Πόσους τυχαία κοιτάζουμε περπατώντας στον δρόμο, μπαίνοντας στο μετρό, ταξιδεύοντας; Δεκάδες; Δεκάδες χιλιάδες; Τι συμβαίνει όταν δυο ζευγάρια μάτια συναντιούνται σε μια πλατεία; Ή σ' ένα στενό λιθόστρωτο...
Μάτια παντού! ... αναζητώντας τ' αγαπημένα μάτια
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Δεν ακούγεται πια η φωνή της λογικής»
Τον ξέρουμε από τις τηλεοπτικές του επιτυχίες, τον γνωρίσαμε μέσα από τις θεατρικές του παραστάσεις, αλλά τον μάθαμε μέσα από αυτή τη συνέντευξη. Για πρώτη φορά, ο συγγραφέας, ηθοποιός και σκηνοθέτης...
«Δεν ακούγεται πια η φωνή της λογικής»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ξεκινάει το μιούζικαλ «CATS»!
Δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεται στην Ελλάδα (από θιάσους του εξωτερικού), είναι όμως η πρώτη φορά που θα ανέβει στα ελληνικά, με Ελληνες ηθοποιούς και ελληνική παραγωγή. Δεν το λες και απλό, δεν το λες και...
Ξεκινάει το μιούζικαλ «CATS»!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας