Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Καταυλισμοί μεταναστών στο Καλέ και στη Δουνκέρκη

Η εικόνα αυτή του Jérôme Sessini βρίσκεται στην έκθεση «Critical Archives III: Identities», στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, στο Ρέθυμνο*

Καταυλισμοί μεταναστών στο Καλέ και στη Δουνκέρκη

  • A-
  • A+

«Ζούγκλα του Καλέ» ονομάστηκε η παραγκούπολη κοντά στην πόλη του Καλέ, όπου μένουν περίπου 5.000 μετανάστες, ενώ επιχειρούν να εισέλθουν στο Ηνωμένο Βασίλειο με το να επιβιβάζονται κρυφά σε φεριμπότ, αυτοκίνητα ή τρένα που ταξιδεύουν από το λιμάνι του Καλέ ή μέσω του Eurotunnel.

Τώρα υπάρχει και ένας δεύτερος καταυλισμός κοντά στη Δουνκέρκη, το ονομαζόμενο «Γκραν Σινθ», το οποίο φιλοξενεί περί τους 2.500 μετανάστες.

Ο Jérôme Sessini βρέθηκε τόσο στη Ζούγκλα όσο και στο Γκραν Συνθ κατά τους τελευταίους μήνες, καταγράφοντας τα μέρη στα οποία ζουν οι μετανάστες, τις αποτυχημένες απόπειρες να φτάσουν στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη διαρκή αστυνομική παρουσία.

Από τον Μάρτιο του 2016, περίπου ένα τρίτο της «Ζούγκλας του Καλέ» κατεδαφίστηκε, αλλά, παρότι ο καταυλισμός μειώθηκε σε μέγεθος, ο πληθυσμός διογκώθηκε κατά χιλιάδες.

Ο Sessini υπήρξε μάρτυρας του τρόπου με τον οποίο οι όλο και πιο ασφυκτικές συνθήκες δημιούργησαν ατμόσφαιρα πυριτιδαποθήκης.

«Το αποτέλεσμα είναι να βρίσκονται περισσότεροι άνθρωποι σε λιγότερο χώρο και προφανώς [η κατάσταση] είναι πιο πολυπληθής και πιο τεταμένη τώρα» λέει, επισημαίνοντας επίσης ότι έχουν σημειωθεί συγκρούσεις μεταξύ των ίδιων των μεταναστών, ιδιαίτερα ανάμεσα σε Αφγανούς και Σουδανούς.

«Υπάρχει περισσότερη απελπισία και οι μετανάστες προσπαθούν όλο και περισσότερο να σταματήσουν τα φορτηγά» προσθέτει ο J. Sessini.

*Η εικόνα αυτή του Jérôme Sessini βρίσκεται στην έκθεση «Critical Archives III: Identities», στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, στο Ρέθυμνο, στο πλαίσιο του 2ου Μεσογειακού Φεστιβάλ Φωτογραφίας. Η έκθεση διαρκεί από τις 22 Δεκεμβρίου έως και τις 10 Μαρτίου, ενώ τα επίσημα εγκαίνια θα γίνουν στις 13 Ιανουαρίου 2018.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από το «κενό», στην κοινωνία: ένα εγχείρημα ένταξης προσφύγων
Εδώ και μέρες, η Δημοτική Αγορά της Κυψέλης είναι διακοσμημένη με δεκάδες φωτογραφίες της Αθήνας που έχουν τραβήξει πρόσφυγες στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος που αποσκοπεί στην απομάκρυνσή τους από το...
Από το «κενό», στην κοινωνία: ένα εγχείρημα ένταξης προσφύγων
ΝΗΣΙΔΕΣ
Δημιουργικός πάνω στο φτερό του καρχαρία
Αυτήν την άγρια εποχή η Ελλάδα γέννησε μια γενιά ολόκληρη νέων καλλιτεχνών που βάζουν σε λέξεις, σε ήχους και σε εικόνες το «ζορισμένο και βουβό» που κουβαλάμε όλοι μέσα μας. Μια γενιά φτωχή συνήθως σε (υλικά)...
Δημιουργικός πάνω στο φτερό του καρχαρία
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η Ευρώπη της αρμονίας ή των αντιθέσεων
Εικόνες από το έργο A Model Continent του Βρετανού Lewis Bush βρίσκονται στην έκθεση Critical Archives III: Identities, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης στο Ρέθυμνο, στο πλαίσιο του 2ου Μεσογειακού Φεστιβάλ...
Η Ευρώπη της αρμονίας ή των αντιθέσεων
ΝΗΣΙΔΕΣ
Πέτρος Ευσταθιάδης, το είδωλο της επανάστασης
Το 2010, καθώς πολιτικοί και αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Ενωσης συζητούσαν γύρω από μέτρα λιτότητας, στην τηλεόραση προβάλλονταν σκηνές συγκρούσεων και αναταραχής στους δρόμους της Αθήνας. Αντιδρώντας σε αυτές...
Πέτρος Ευσταθιάδης, το είδωλο της επανάστασης
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η διαφθορά στις τράπεζες
Μεσογειακό Φεστιβάλ Φωτογραφίας 2017-2018: Η οικονομική κρίση συνεχίζει να μαστίζει την Ευρώπη. Λιγότερο ισχυρές οικονομίες, όπως για παράδειγμα αυτή της Ελλάδας, έχουν επηρεαστεί από το ντόμινο της...
Η διαφθορά στις τράπεζες
ΝΗΣΙΔΕΣ
Μεσογειακό Φεστιβάλ Φωτογραφίας 2017-2018
«Πριν από μερικούς μήνες, με αφορμή την ευρωπαϊκή πολιτική επάνω στο τρέχον μεταναστευτικό φαινόμενο και εμπνεόμενος από τη δήλωση του αυτοκράτορα Κλαύδιου πάνω από 2.000 χρόνια πριν, αποφάσισα ότι ήθελα να...
Μεσογειακό Φεστιβάλ Φωτογραφίας 2017-2018

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας