Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η συμμετρία σε μια φωτογραφία
@arisvedertsis

Η συμμετρία σε μια φωτογραφία

  • A-
  • A+

Ο Γιώργος Β. γεννήθηκε στην Αθήνα τον Φλεβάρη του 1987. Σπούδασε Μηχανολόγος στα ΤΕΙ Χαλκίδας.

Τα ενδιαφέροντά του και η ανάγκη για δημιουργικότητα τον οδήγησαν στον χώρο των οπτικοακουστικών μέσων και της συγγραφής.

Ασχολείται με τη συγγραφή σεναρίων, τη σκηνοθεσία, τη μουσική και τη φωτογραφία.

@arisvedertsis

• Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη φωτογραφία;

Το σινεμά με έκανε να ασχοληθώ με τη φωτογραφία. Πάντα παρακολουθούσα μέσα από τις ταινίες τη δουλειά των διευθυντών φωτογραφίας.

Πώς προσεγγίζουν το θέμα τους, την αισθητική τους, την κινηματογραφική ατμόσφαιρα που δημιουργούν και όταν πήρα μια DSLR φωτογραφική είχα στον νου μου να δημιουργήσω εικόνες σαν αυτές του Βιτόριο Στοράρο.

Για περίπου 2,5 χρόνια δεν έβγαζα σχεδόν τίποτα.

Κάποιες φωτο-εξορμήσεις στο κέντρο της Αθήνας που διοργάνωσαν οι @GR_Events ήταν μια καινούργια αρχή για μένα και τη μηχανή μου.

Είδα ότι μου αρέσει και με το πέρασμα του καιρού άρχισα να βγαίνω και μόνος μου και διαπίστωσα ότι δεν υπάρχει καλύτερη σχολή φωτογραφίας από τη φωτογραφία δρόμου.

• Τι σημαίνει η φωτογραφία για σένα;

Η σωστή χρησιμοποίηση του φωτός και ένα καλό κάδρο μπορούν να μετατρέψουν μια απλή φαινομενικά στιγμή σε ένα έργο τέχνης που μπορεί να αντέξει σε βάθος χρόνου.

Είναι απίστευτη η δυναμική που μπορεί να έχει μια εικόνα. Ζούμε σε μια εποχή όπου κατακλυζόμαστε από άχρηστες πληροφορίες και αμέτρητες εικόνες. Πάντα όμως θα υπάρχουν κάποιες που θα έχουν να σου πουν κάτι.

Οπότε είναι πολύ σημαντικό να μπορούμε να δημιουργήσουμε τέτοιες εικόνες που θα κάνουν τον κόσμο να αφιερώσει λίγο παραπάνω χρόνο για να τις προσέξει. Καλό θα ήταν να τις εκτυπώνουμε κιόλας.

@arisvedertsis

• Μίλησε μας για τη φωτογραφία δρόμου;

Βγαίνω συνέχεια, μ’ αρέσει να χάνομαι ανάμεσα στον κόσμο. Ειδικά όταν είμαι κάπου κεντρικά, όλοι έχουν μια κάμερα στο χέρι, κανείς δεν θα ασχοληθεί μαζί μου και υπάρχει έτσι μια ωραία ελευθερία στο τι μπορώ να βγάλω.

Λίγες φορές έχω δεχτεί παρατήρηση αλλά έχουν συμβεί και πολλά ωραία περιστατικά, όπως όταν ένας περαστικός με διέκοψε -ενώ έβγαζα ένα κτίριο- για να μου ζητήσει ένα πορτρέτο.

Οταν φωτογραφίζω στον δρόμο βγάζω πράγματα που υποδηλώνουν το «τώρα», το «σήμερα». Για παράδειγμα, μ' αρέσει να βγάζω ανθρώπους που ασχολούνται με το κινητό τους.

Σε δέκα χρόνια από τώρα τα κινητά ίσως να έχουν τελείως διαφορετική μορφή απ' ό,τι έχουν σήμερα. Οπότε αυτές οι φωτογραφίες θα αποκτήσουν μια ιδιαίτερη αξία.

• Πώς βλέπεις τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα;

Παρακολουθώ σχεδόν καθημερινά τις εξελίξεις. Δεν είμαι πολύ αισιόδοξος για το μέλλον και δεν μπορώ να φανταστώ τι μπορεί να γίνει για να αλλάξει αυτή η κατάσταση.

Εχω γράψει κάποια σενάρια με θέμα τα κοινωνικοπολιτικά προβλήματα της εποχής μας και ευελπιστώ μέσα στον επόμενο χρόνο να ξεκινήσουμε γυρίσματα.

@arisvedertsis

• Ποιo είναι το επόμενο σου πρότζεκτ;

Σε δύο βδομάδες θα βρεθώ στην πρωτεύουσα του Μοντερνισμού, το Los Angeles με σκοπό να αποτυπώσω έργα μεγάλων αρχιτεκτόνων του συγκεκριμένου κινήματος.

Οταν γυρίσω, θα συνεχίσω να ψάχνω για τον μοντερνισμό στην Ελλάδα και θα προσπαθώ να τον καταγράφω όσο πιο φρέσκα γίνεται.

• Μίλησε μας για την αρχιτεκτονική φωτογραφία

Η αρχιτεκτονική ορίζεται από τους χώρους που αφήνει. Εγω προσωπικά λατρεύω τη μοντέρνα αρχιτεκτονική. Δυστυχώς η στάση της ελληνικής κοινωνίας απέναντι στη μοντέρνα αρχιτεκτονική ήταν ανέκαθεν εχθρική.

Ενα παράδειγμα είναι η κατεδάφιση του κτιρίου του Ερυθρού Σταυρού του Ιωάννη Δεσποτόπουλου. Εχω υιοθετήσει κάποια από τα στοιχεία που την χαρακτηρίζουν.

Ετσι μέσα από την απλότητα καθαρών γραμμών και γεωμετρικών σχημάτων προσπαθώ να αναδείξω το θέμα μου. Η συμμετρία για μένα είναι κάτι πολύ σημαντικό σε μια φωτογραφία, δίνει μια απερίγραπτη άνεση στον θεατή. Τουλάχιστον αυτό συμβαίνει σε εμένα.

Οταν βλέπω φωτογραφίες με συμμετρία, αισθάνομαι άνετα, νιώθω αρχικά ότι αυτό που βλέπω έχει κάτι σωστό.

Τελειώνοντας, ο μεγάλος Λε Κορμπιζιέ είχε πει «πως η κατασκευή θα πρέπει να στέκεται ενώ η αρχιτεκτονική θα πρέπει να συγκινεί». Αυτό είναι που προσπαθώ να αποτυπώσω στις φωτογραφίες μου, ειδικά όταν έχω μπροστά μου είναι ένα κτίριο.

 Βρείτε τoν στο instagram: @arisvedertsis

 Η γκαλερί μας στο instagram: @efsyn_newspaper

ΝΗΣΙΔΕΣ
Η «σκοτεινή» πλευρά του Craig Austin
Γνώρισα τον Vimpt ή αλλιώς Craig Austin μέσα από το instagram και από τότε γίναμε στενοί φίλοι. Κυνηγώντας τον για αρκετούς μήνες, κατάφερα να τον βρω στο Stroud του Cotswolds. Ποιος είναι τελικά ο Vimpt ή...
Η «σκοτεινή» πλευρά του Craig Austin
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η... γραμματική του κόσμου σε εικόνες
Η Lady Bird είναι μια ανεξάρτητη δημοσιογράφος, φωτογράφος και δημιουργός φιλμ που ζει και εργάζεται στο Παρίσι. Η δουλειά της αφορά την αφήγηση ιστοριών μέσα από τη φωτογραφία και το κινηματογραφικό φορμά....
Η... γραμματική του κόσμου σε εικόνες
ΝΗΣΙΔΕΣ
Οι δρόμοι του Ιράν είναι γεμάτοι ιστορίες
O Alireza Jahangir Mensh είναι ένας 32χρονος δημοσιογράφος και η φωτογραφία είναι το αγαπημένο του χόμπι που σιγά σιγά γίνεται τρόπος ζωής, αφού τον τελευταίο χρόνο ασχολείται με αυτήν πολύ σοβαρά. Τα βιβλία...
Οι δρόμοι του Ιράν είναι γεμάτοι ιστορίες
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Ψάχνω για την "αλήθεια" της στιγμής»
Ο Πέτρος Τριανταφυλλίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965 όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Είναι μέλος της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρίας (ΕΦΕ) και ασχολείται με την ταξιδιωτική φωτογραφία από το 1987. Εχει...
«Ψάχνω για την "αλήθεια" της στιγμής»
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Μια μαρτυρία ζωής είναι η φωτογραφία»
Ο Στράτος Ζωγράφος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, σπούδασε στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού. Tαξίδεψε και εργάστηκε ως ανθυποπλοίαρχος σε δεξαμενόπλοια για κάποια χρόνια. Με τη φωτογραφία ασχολείται πολλά...
«Μια μαρτυρία ζωής είναι η φωτογραφία»
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Mια εικόνα με κάνει σαν μικρό παιδί»
​Η Μαριάνθη Καλαφάτη είναι νηπιαγωγός και υποψήφια διδάκτορας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εχει παρακολουθήσει το τριετές πρόγραμμα φωτογραφικών σπουδών της σχολής «Οραμα» και...
«Mια εικόνα με κάνει σαν μικρό παιδί»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας