Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Φωτο-ζωγραφική με όπλο τις σκιές
@iraklisk_htakat

Φωτο-ζωγραφική με όπλο τις σκιές

  • A-
  • A+

Ο Ηρακλής Κουγεμήτρος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1974. Η καλλιτεχνική του σταδιοδρομία ξεκίνησε από τις σπουδές του στη μουσική τεχνολογία και το σαξόφωνο.

Χωρίς να τα εξασκεί επαγγελματικά, τα χρησιμοποιεί και τον χρησιμοποιούν για τη βαθύτερη αναζήτηση και εξέλιξή του.

Με τις τέχνες ασχολείται από πολύ μικρός, με κύρια διαδικασία έκφρασης τον αυτοσχεδιασμό, τη σύνθεση και την αποσύνθεση, πρώτα με τη ζωγραφική και έπειτα μέσω της μουσικής.

Εχει δώσει παραστάσεις ως μουσικός σε αυτοσχεδιαστικές μπάντες, κάνοντας κάποια live, αλλά στην πορεία άρχισε να αντιλαμβάνοται ότι δεν έβγαζε ασφαλή συμπεράσματα για το ποιος είναι, τι θέλει και τι είναι αυτό που τον περιβάλλει, εκεί ήρθε η φωτογραφία περίπου το 2009 που μου έδωσε όλες τις συμπληρωματικές πληροφορίες!

● Πώς ξεκίνησες φωτογραφία;

Ηταν μια φυσική μου ανάγκη, μια συνέχεια θα έλεγα να συμπληρώσω τις ήδη πληροφορίες που είχα με την ενασχόλησή μου με τη ζωγραφική και τη μουσική και να απεικονίσω τις βαθύτερές μου αναζητήσεις να με καταγράψω και να με δω καθαρότερα και να με τοποθετήσω σε υπάρχοντα χρόνο και πραγματικό περιβάλλον!

Περίπου στα μέσα του 2009 πήρα μια ψηφιακή μηχανή και άρχισα να βγαίνω στους δρόμους της Αθήνας και να με ψάχνω μέσα από τους άλλους!

Η διαδικασία ήταν αποκαλυπτική, πριν από το κλικ και μετά το κλικ δυο διαφορετικοί κόσμοι!

Ποιος ήμουν και τι θέλω να αλλάξω, τι βλέπω και πώς θα ήθελα να το δω και το είδα! Δηλαδή να ερωτοτροπώ με το φανταστικό και ταυτόχρονα να είμαι έντιμος με το πραγματικό.

Φωτογράφιζα ανελλιπώς από το 2009 ώς το 2012, οπότε σταμάτησα σαν μην είχα κάτι άλλο να πω… και ξανάρχισα το 2015 μέχρι και σήμερα!

@iraklisk_htakat

● Μίλησέ μας για τις εμπειρίες σου στην Ελλάδα σε σχέση με τη φωτογραφία δρόμου.

Είναι ανάμικτα τα συναισθήματα. Θα μιλήσω για την εμπειρία μου στην Αττική, μια και εκει φωτογραφίζω. Η έλλειψη θεμάτων πάνω στην αισθητική που θα ήθελα να φωτογραφίσω, δηλαδή πιο γεωμετρικές φόρμες, αρχιτεκτονικά στοιχεία και έντονα χρώματα, ώστε να εντάξω μέσα εκεί την ιστορία μου, σε κάνει να απογοητεύεσαι λίγο.

Συνειδητοποιείς τι ψάχνεις και πού το ζεις όλο, αυτό σε πάει λιγο κόντρα αλλά από την άλλη σε μαθαίνει να βγάζεις από το ελάχιστο ουσία, σε μαθαίνει να συνθέτεις και να αποσυνθέτεις, για να το βρεις και να ψάχνεσαι περισσότερο.

Οταν θέλεις να εντάξεις μια ανθρωπινή ύπαρξη, εκεί έρχεται και σε ησυχάζει ή σε ανατρέπει η ίδια η κίνηση, ώστε να εκφραστείς καλύτερα μέσα στο εκπληκτικό φως που περιβάλλει αυτή τη χώρα και φυσικά την Αττική και εκεί χρησιμοποιώ πολύ τις σκιές που σχηματίζονται από την ύλη και τους ανθρώπους και συνθέτω σχεδόν φωτοζωγραφικά.

Η φθορά τις πόλης είναι σύμμαχός μου, αν και στην αρχή με απογοήτευε.

Τώρα πια μέσα από τη διαδικασία της φωτογραφίας το απεικονίζω με βάση την αισθητική που μπορεί να διατηρεί ακόμα και η φθορά και όχι μοιρολατρικά.

@iraklisk_htakat

● Πώς βλέπεις τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα;

Θα έλεγα ότι πολιτικές εξελίξεις δεν υπάρχουν, μια και η πολιτική έχει παραγκωνιστεί και στη θέση της έχει έρθει ένας ολοκληρωτισμός.

Εχουν χαθεί και καπηλευτεί βασικές έννοιες, ώστε οι άνθρωποι να μπορέσουν να λύσουν τον γρίφο και να αποδεχτούν τη σκληρή πραγματικότητα που ζούμε και σιγά σιγά να κάνουν αλλαγές μέσα τους, να τις εντάξουν παίρνοντας την τύχη στα χέρια τους σε πολιτικές διαδικασίες και να τις εκφράσουν με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες.

Δεν θέλω να είμαι απαισιόδοξος, αλλά για να υπάρξουν εξελίξεις υπέρ μας, δηλαδή του λαού που κατοικεί αυτή τη χώρα, πρέπει να εξετάσουμε πρώτα και να επαναπροσδιορίσουμε τις έννοιες, να δούμε ποιοι είμαστε και τι θέλουμε βαθύτερα και να ανακτήσουμε την αυτοκυριαρχία μας και με βάση το κοινό καλό, χωρίς να περιμένουμε από κάποιον άλλον να μας σώσει, να εκφραστούμε χωρίς ιδεολογήματα, θρησκοληψία, ταμπέλες και διαχωριστικές γραμμές, απλά με συνεργασία και με αυτοκυριαρχία.

@iraklisk_htakat

● Ποιο είναι το επόμενό σου πρότζεκτ;

Το επόμενο έρχεται πάντα μη εμμένοντας στο πριν. Αυτοσχεδιαζω συνέχεια, αναζητώ το νέο, το καινούργιο, άρα δεν έχω ανάγκη να προγραμματίσω κάτι, μια και γίνεται φυσικά, δεν έχω ανάγκη να ορίσω αυτό που θέλω να κάνω, ούτε να ετοιμάσω κάτι σαν πρότζεκτ, γιατί με περιορίζει στην αυτοέκφρασή μου.

@iraklisk_htakat

● Τι είναι το μίνιμαλ για σένα και πώς εκφράζεται μέσα στην πληροφορία της εποχής;

Το μίνιμαλ είναι για μένα το απόσταγμα, αυτό που βγαίνει σαν ασφαλές συμπέρασμα για να συνεχίσεις πιο ξεκάθαρος και πιο ανάλαφρος, γεμίζοντας πάλι με πολλά με περιττά και ούτω καθεξής.

Καθώς συνεχίζεται αυτή η διαδικασία της αφαίρεσης και της πρόσθεσης, όλες αυτές οι πληροφορίες που άλλοτε σου φαίνονταν ένας όγκος βαρύς, όταν ξανάρθουν, η γνώση σου τα μετατρέπει σε μια ουσία που αντικαθιστά αυτό το βάρος με ένα γέμισμα!

Αφαιρείς ωφελώντας εκτός από σένα και τους άλλους, προσφέροντάς τους απλόχερα την ουσία, το απόσταγμα της δημιουργίας.

 Βρείτε τον στο instagram: @iraklisk_htakat

 Η γκαλερί μας στο instagram: @efsyn_newspaper

ΝΗΣΙΔΕΣ
Η «σκοτεινή» πλευρά του Craig Austin
Γνώρισα τον Vimpt ή αλλιώς Craig Austin μέσα από το instagram και από τότε γίναμε στενοί φίλοι. Κυνηγώντας τον για αρκετούς μήνες, κατάφερα να τον βρω στο Stroud του Cotswolds. Ποιος είναι τελικά ο Vimpt ή...
Η «σκοτεινή» πλευρά του Craig Austin
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η... γραμματική του κόσμου σε εικόνες
Η Lady Bird είναι μια ανεξάρτητη δημοσιογράφος, φωτογράφος και δημιουργός φιλμ που ζει και εργάζεται στο Παρίσι. Η δουλειά της αφορά την αφήγηση ιστοριών μέσα από τη φωτογραφία και το κινηματογραφικό φορμά....
Η... γραμματική του κόσμου σε εικόνες
ΝΗΣΙΔΕΣ
Οι δρόμοι του Ιράν είναι γεμάτοι ιστορίες
O Alireza Jahangir Mensh είναι ένας 32χρονος δημοσιογράφος και η φωτογραφία είναι το αγαπημένο του χόμπι που σιγά σιγά γίνεται τρόπος ζωής, αφού τον τελευταίο χρόνο ασχολείται με αυτήν πολύ σοβαρά. Τα βιβλία...
Οι δρόμοι του Ιράν είναι γεμάτοι ιστορίες
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Ψάχνω για την "αλήθεια" της στιγμής»
Ο Πέτρος Τριανταφυλλίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965 όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Είναι μέλος της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρίας (ΕΦΕ) και ασχολείται με την ταξιδιωτική φωτογραφία από το 1987. Εχει...
«Ψάχνω για την "αλήθεια" της στιγμής»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η συμμετρία σε μια φωτογραφία
Ο Γιώργος Β. γεννήθηκε στην Αθήνα τον Φλεβάρη του 1987. Σπούδασε Μηχανολόγος στα ΤΕΙ Χαλκίδας. Τα ενδιαφέροντά του και η ανάγκη για δημιουργικότητα τον οδήγησαν στον χώρο των οπτικοακουστικών μέσων και της...
Η συμμετρία σε μια φωτογραφία
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Μια μαρτυρία ζωής είναι η φωτογραφία»
Ο Στράτος Ζωγράφος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, σπούδασε στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού. Tαξίδεψε και εργάστηκε ως ανθυποπλοίαρχος σε δεξαμενόπλοια για κάποια χρόνια. Με τη φωτογραφία ασχολείται πολλά...
«Μια μαρτυρία ζωής είναι η φωτογραφία»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας