• Αθήνα
    Ήπιες χιονοπτώσεις
    1°C -0.4°C / 2.7°C
    1 BF
    67%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -2°C -3.4°C / 0.5°C
    2 BF
    55%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    2°C -1.0°C / 3.0°C
    4 BF
    50%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    -3°C -3.1°C / -3.1°C
    4 BF
    43%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -3°C -3.1°C / -3.1°C
    4 BF
    50%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    -3°C -4.1°C / -1.0°C
    1 BF
    58%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -7°C -7.6°C / -5.5°C
    3 BF
    68%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    0°C -1.5°C / 2.6°C
    2 BF
    56%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 1.6°C / 4.2°C
    3 BF
    81%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    1°C -1.1°C / 0.9°C
    3 BF
    75%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 2.1°C / 4.4°C
    2 BF
    75%
  • Σκόπελος
    Χιονοπτώσεις
    1°C 0.6°C / 0.6°C
    6 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 3.9°C
    0 BF
    52%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    -2°C -2.1°C / -0.5°C
    5 BF
    34%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    0°C -1.7°C / 0.1°C
    2 BF
    71%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    3°C 0.8°C / 4.3°C
    1 BF
    52%
  • Χαλκίδα
    Χιονοπτώσεις
    1°C -0.2°C / 2.7°C
    3 BF
    96%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    -1°C -2.7°C / -0.1°C
    0 BF
    55%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    -2°C -3.3°C / 0.5°C
    2 BF
    68%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -7°C -7.2°C / -7.2°C
    2 BF
    63%

Ο Τραμπ βρυχάται, οι πόλεις αγωνίζονται

  • A-
  • A+

Είναι γνωστό τοις πάσι ότι η κλιματική αλλαγή αποτελεί μια αληθινή απειλή για την ανθρωπότητα και ότι οι πρώτοι που θα πληγούν είναι όσοι κατοικούν δίπλα στη θάλασσα.

Μία από τις μεγαλουπόλεις που κινδυνεύουν είναι το Λος Αντζελες με πληθυσμό 10 εκατομμύρια κατοίκους ή το 1/4 της πολιτείας της Καλιφόρνιας.

Παράλληλα η Πόλη των Αγγέλων είναι το πλέον πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ και τόσο μια ενδεχόμενη άνοδος της στάθμης των υδάτων όσο και η περαιτέρω μόλυνση είναι ζητήματα που απασχολούν τους κατοίκους του.

Σοβαρές λοιπόν όσο και βάσιμες οι οικολογικές ανησυχίες των κατοίκων του LA, την ίδια ώρα που ο πρόεδρος Τραμπ έχει εκφράσει αμφιβολίες για εάν υφίσταται κλιματική αλλαγή, ενώ στην πρόσφατη σύνοδο των G7 στη Σικελία δήλωσε ότι οι ΗΠΑ δεν θα τηρήσουν τη Συμφωνία των Παρισίων του 2015 για την κλιματική αλλαγή, μια συμφωνία που έχουν υπογράψει σχεδόν 200 χώρες.

Ως γνωστόν οι πόλεις δεν υπογράφουν διεθνείς συνθήκες. Αυτό το κάνουν μόνο οι χώρες.

Γιατί όμως δεν μπορούν να υπογραφούν από τον δήμαρχο μιας πόλης για παράδειγμα;

Και πώς θα μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο, που θα αποτελούσε μια θαυμάσια εξέλιξη, διερωτώνται οι συντάκτες του αμερικανικού περιοδικού Τεχνολογίας Wired;

«Εμείς πάντως θεωρούμε εαυτούς ως δυνάμενους να υπογράψουμε μια τέτοια συνθήκη» τόνισε ο Τζορτζ Κίβορκ, υπεύθυνος Τύπου του δημοφιλούς δημάρχου του Λος Αντζελες, Ερικ Γκαρτσέτι.

«Είναι πολύ σημαντικό», υπογραμμίζει, «να συνεχίσουμε τα βήματα για τα οποία δεσμεύτηκε η χώρα μου στη Συμφωνία των Παρισίων και να συνεχίσουμε να λαμβάνουμε οικολογικά μέτρα».

Οπως πολλές πόλεις σε ολόκληρο τον πλανήτη έτσι και το Λος Αντζελες προσπαθεί να περιορίσει τους ρύπους και να επιβραδύνει την κλιματική αλλαγή.

Αυτό σημαίνει καίριες αλλαγές στα μεταφορικά μέσα, αυστηροποίηση των σχετικών ελέγχων, ακόμη και αλλαγή των πολιτειακών νόμων.

Τον περασμένο Μάρτιο σε δήλωσή του ο Γκαρτσέτι τόνισε ότι «η πόλη του θα μειώσει τις εκπομπές χλωροφθορανθράκων κατά 80% μέχρι το 2050 και θα προχωρήσει στη δημιουργία μέσων μεταφοράς με μηδενικούς ρύπους καθώς και ότι θα παραμείνει προσκολλημένη στο όραμα για μηδενικές εκπομπές ρύπων».

Πρόσθεσε μάλιστα ότι το Λος Αντζελες συμμετέχει σε μια συμμαχία δημάρχων, την αποκαλούμενη Consortsium 40 (C40), που έχουν το ίδιο στόχο, δηλαδή τη δραστική μείωση κάθε ρύπου.

Αυτό συμβαίνει στο Παρίσι και το Λονδίνο, που προσπαθούν με κάθε τρόπο να περιορίσουν την κίνηση των αυτοκινήτων στην πόλη.

Στο Λονδίνο, για παράδειγμα, η είσοδος κάθε αυτοκινήτου στο κέντρο κοστίζει 8 λίρες, ενώ στο Παρίσι με περίπου 20 ευρώ μπορείς να νοικιάσεις για μία ημέρα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στα δεκάδες σημεία που έχουν δημιουργηθεί για τον σκοπό αυτό ή με 1 ευρώ ένα ποδήλατο για 24 ώρες.

Στις ΗΠΑ, 30 αμερικανικές πόλεις ζήτησαν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εκτιμήσουν κατά πόσο μπορούν να παραδώσουν 100.000 ηλεκτρικά οχήματα την προσεχή διετία.

Συνεπώς μέτρα από πλευράς πόλεων μπορούν να ληφθούν. Οι πόλεις ωστόσο, και για την ακρίβεια οι δήμαρχοί τους, δεν μπορούν να υπογράψουν μια διεθνή συνθήκη, όπως αυτή των Παρισίων.

Αυτό συμβαίνει επειδή πρόκειται για κείμενα με πολιτική και όχι νομική σημασία, εξηγεί ο Νταν Μποντάνσκι, δικηγόρος διεθνούς Περιβαλλοντικού Δικαίου σε Πανεπιστήμιο του L.A.

Κι όμως πολλές πόλεις ενωμένες στον κοινό αγώνα εναντίον της κλιματικής αλλαγής μπορούν ίσως να πετύχουν περισσότερα από ό,τι μια διεθνής συνθήκη όπως αυτή των Παρισίων.

Δηλαδή πολλές πόλεις να πράξουν αυτό που έκαναν εκατοντάδες άλλες μετά τη Συμφωνία του Κιότο: να υπογράψουν έκκληση να περιληφθούν στη συμφωνία.

Σήμερα το 70% του διοξειδίου του άνθρακα προέρχεται από τις μεγαλουπόλεις και τα ¾ αυτού του ποσοστού από τα κτίρια.

«Σ' ό,τι αφορά δε την κεντρική κυβέρνηση δεν μπορεί να αναμιχθεί στα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, συνεπώς δεν έχει τη δυνατότητα να διατάξει π.χ. την αλλαγή των λεωφορείων σε υβριδικά ή ηλεκτρικά, ή να δώσει εντολή για τη δημιουργία περισσότερων ποδηλατοδρόμων», τονίζει ο Σεθ Σουλτς, διευθυντής Επιστήμης και Πρωτοπορίας στο C40.

Επιπροσθέτως οι ίδιες οι δημοτικές αρχές μπορούν να περιορίσουν δραστικότατα τις εκπομπές ρύπων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Κι αυτό επειδή η Συμφωνία των Παρισίων δίνει τη δυνατότητα στις μεγαλουπόλεις να συμμετάσχουν δραστικά στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Μάλιστα, τονίζει ο Σουλτς, «λίγες εβδομάδες πριν από την υπογραφή της Συμφωνίας στην Πόλη του Φωτός ένα λόμπι προσπαθούσε να αποκτήσουν οι μη κυβερνητικοί αξιωματούχοι, όπως πόλεις, Πολιτείες, ακόμη και επιχειρήσεις, το δικαίωμα να υπογράψουν και να μετάσχουν κι αυτοί στη συμφωνία».

Συμπερασματικά ίσως μεγαλουπόλεις όπως το Λος Αντζελες να «κλειδώθηκαν» έξω από τη Συμφωνία των Παρισίων, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα αποτύχουν να καταπολεμήσουν την κλιματική αλλαγή.

Κι αυτό επειδή οι κυβερνήσεις είναι προσωρινές, ενώ οι πόλεις αιώνιες...

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η Καλιφόρνια σε αντι-Τραμπ πορεία
Η Καλιφόρνια, η αμερικανική Πολιτεία που ηγείται σε παναμερικανικό επίπεδο στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, έκανε προσφάτως άλλο ένα μεγάλο βήμα για τη δραστικότερη αντιμετώπισή της, αποφασίζοντας την...
Η Καλιφόρνια σε αντι-Τραμπ πορεία
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ο Τραμπ «σβήνει» και τις πληροφορίες για το κλίμα
Ενα εξαιρετικά ενδιαφέρον βίντεο ανάρτησε το αμερικανικό περιοδικό τεχνολογίας «Ars Technica». Σ' αυτό οι δύο σύμβουλοι έκδοσης του περιοδικού μιλούν με τον καθηγητή Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου της Σάντα...
Ο Τραμπ «σβήνει» και τις πληροφορίες για το κλίμα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Οι Γερμανοί ξανάρχονται
Ενα δύσκολο ερώτημα που συνίσταται στο πώς θα επιτευχθεί η ισορροπία μεταξύ της δράσης για το κλίμα και της κοινωνικής ισότητας επιχειρεί να απαντήσει το τεχνολογικό περιοδικό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Cordis»
Οι Γερμανοί ξανάρχονται
ΝΗΣΙΔΕΣ
Πολίτες Πόντιοι Πιλάτοι
Η απόσυρση των ΗΠΑ από τη Συμφωνία των Παρισίων για την Κλιματική Αλλαγή απέδειξε ότι δεν είναι μια δεσμευτική σύμβαση που απαιτεί από τις χώρες να ενεργήσουν για την αλλαγή του κλίματος και καθίσταται σαφές...
Πολίτες Πόντιοι Πιλάτοι
ΝΗΣΙΔΕΣ
Πολλαπλές απειλές λόγω της κλιματικής αλλαγής
Στις αρχές του φετινού καλοκαιριού, σε μια κατάμεστη αίθουσα του Καπιτωλίου, οι βουλευτές των Δημοκρατικών είχαν μια σημαντική συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με αντικείμενο την κλιματική αλλαγή μαζί με ...
Πολλαπλές απειλές λόγω της κλιματικής αλλαγής
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ηλεκτροσόκ με θέα τον λιγνίτη
Εναν απρόσμενο σύμμαχο στο πρόσωπο της ΓΕΝΟΠ--ΔΕΗ βρήκε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ. Και αυτό καθώς η Ομοσπονδία των εργαζομένων στη ΔΕΗ υποδέχτηκε με ενθουσιασμό την απόφαση του Αμερικανού προέδρου για...
Ηλεκτροσόκ με θέα τον λιγνίτη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας