Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι «Διάλογοι» της Αθηνάς

Οι «Διάλογοι» της Αθηνάς

  • A-
  • A+

Η Αθηνά Τσιμπλοστεφανάκη γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Σε ηλικία 19 ετών πήγε στη Νυρεμβέργη.

Το 1997 πήρε το πτυχίο της στη Φωτογραφία και επέστρεψε στην Ελλάδα, αρχικά Αθήνα και έπειτα Κρήτη, όπου και ασχολήθηκε κυρίως με τη φωτοειδησεογραφία στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο.

Ωστόσο, όπως και πολλοί νέοι της χώρας, αποφάσισε να επαναδραστηριοποιηθεί στο εξωτερικό.

Σήμερα ζει και εργάζεται στη Νυρεμβέργη ως φωτογράφος σε ειδησεογραφικά πρακτορεία και εφημερίδες.

Η επαγγελματική της δραστηριότητα δεν στάθηκε ικανή να την αποκόψει από την καλλιτεχνική της: έχει λάβει μέρος σε πολλές εκθέσεις φωτογραφίας, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, ωστόσο τίποτα δεν της χαρίστηκε, καθώς όπως και στην Ελλάδα, έτσι και στη Γερμανία, αν δεν είσαι τμήμα συγκεκριμένων ομάδων, είναι δύσκολο να κάνεις τη δουλειά σου.

Ωστόσο, η ίδια συνεχίζει «εκτός σιναφιού», παρουσιάζοντας την τελευταία της έκθεση με τίτλο «Dialoge» («Διάλογοι»), 28-30 Απριλίου στη Νυρεμβέργη στο πλαίσιο του Global Art Festival Nürnberg που ανοίγει σήμερα τις πύλες του.

Το σκεπτικό της καλλιτεχνικής αυτής πρότασης είναι πως «άνθρωποι ξεκινούν από μια ξένη χώρα κουβαλώντας τον πόνο τους, τη μοναξιά τους, την ελπίδα τους, την απογοήτευση και τον φόβο τους, τους μύθους και τη θρησκεία τους, τις ιδέες, τα στερεότυπα, τα ήθη και έθιμά τους, τη νοοτροπία, την αγάπη τους, τη χαρά τους, την ανάγκη τους, τον θυμό τους, τα πρέπει και τα θέλω τους, την ανθρωπιά και τις τραγωδίες τους... όλα αυτά δηλαδή που συγκροτούν την προσωπικότητά τους και πάνε σε μια ξένη χώρα να κάνουν μια καινούργια αρχή», όπως μας εξηγεί η ίδια.

Οταν ο ίδιος ο Γερμανός ΥΠΟΙΚ, Β. Σόιμπλε, δήλωσε πρόσφατα πως «υπάρχουν καλύτερες χώρες από τις ευρωπαϊκές για τους μετανάστες, αν δεν θέλουν να γίνουν σαν κι εμάς», πολύ λογικά η καλλιτέχνις διερωτάται: Ποια είναι η συμμετοχή των μεταναστών/καλλιτεχνών στα πολιτιστικά δρώμενα της χώρας προορισμού; Μπορεί μέσω της τέχνης να συνυπάρξει με τους νέους της συμπολίτες;

Ουσιαστικά, η Αθηνά μελετά έναν παράλληλο κόσμο που αλληλεπιδρά, εφάπτεται, αναπτύσσεται και αγωνίζεται να εκφραστεί καλλιτεχνικά, να υπάρξει και να συνυπάρξει με τον «κατεστημένο κόσμο».

«Οι άνθρωποι που ασχολούνται με τις τέχνες οποιασδήποτε μορφής είναι μια κατηγορία ανθρώπων που θέλουν να μιλήσουν προς τα έξω και η τέχνη τους είναι το μέσο για να το κάνουν αυτό: για να αποκτήσουν το συναίσθημα του ανήκειν, ιδιαίτερα όταν είναι αναγκασμένοι να ζουν σε μια ξένη χώρα».

ΝΗΣΙΔΕΣ
Η ποίηση προσπαθεί να ματαιώσει το μάταιο
Ο Χριστόφορος Λιοντάκης ζήτησε να φωτογραφηθεί στην πλατεία Ομονοίας. Το σημείο της πρωτεύουσας που τον εντυπωσίασε όταν ήρθε να σπουδάσει Νομικά, το 1962. Η κακοποίησή της δεν σβήνει από τη μνήμη του το...
Η ποίηση προσπαθεί να ματαιώσει το μάταιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από το «κενό», στην κοινωνία: ένα εγχείρημα ένταξης προσφύγων
Εδώ και μέρες, η Δημοτική Αγορά της Κυψέλης είναι διακοσμημένη με δεκάδες φωτογραφίες της Αθήνας που έχουν τραβήξει πρόσφυγες στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος που αποσκοπεί στην απομάκρυνσή τους από το...
Από το «κενό», στην κοινωνία: ένα εγχείρημα ένταξης προσφύγων
ΝΗΣΙΔΕΣ
Μεσολόγγι: Ενα ξεχωριστό μουσείο-μια ιδιαίτερη έκθεση
Αυτές τις μέρες το κέντρο λόγου και τέχνης η «Διέξοδος» φιλοξενεί μια ιδιαίτερη έκθεση φωτογραφίας. Πρόκειται για την πρώτη έκθεση του καλλιτέχνη Λεωνίδα Στούμπου ο οποίος εκθέτει 60 φωτογραφίες του...
Μεσολόγγι: Ενα ξεχωριστό μουσείο-μια ιδιαίτερη έκθεση
ΝΗΣΙΔΕΣ
Από την Πάτρα στο... Φεστιβάλ Αθηνών
Ο σκηνοθέτης Γιώργος Παπαγεωργίου επέλεξε την ιστορία της Γιαννούλας για να κάνει την πρώτη του εμφάνιση ως σκηνοθέτης στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Πρόκειται για μια πραγματική ιστορία.
Από την Πάτρα στο... Φεστιβάλ Αθηνών
ΝΗΣΙΔΕΣ
100 χρόνια Bauhaus!
Ηταν ένα από τα ισχυρότερα, πιο πρωτοποριακά και αντιφασιστικά καλλιτεχνικά (τελικά όχι μόνο) κινήματα στην Ευρώπη του 20ού αιώνα. Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τότε που ο Βάλτερ Γκρόπιους ίδρυσε στη...
100 χρόνια Bauhaus!
ΝΗΣΙΔΕΣ
Εκθεση υποβρύχιας φωτογραφίας
Τις υποβρύχιες καταδύσεις, ειδικά όταν συνοδεύονται και από φωτογράφηση, δεν τις λες και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Ωστόσο, η Ρενέ Ρεβάχ από µικρή εξοικειώθηκε και µε τις καταδύσεις και με τον βυθό και...
Εκθεση υποβρύχιας φωτογραφίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας