• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    31°C 28.5°C / 34.2°C
    3 BF
    41%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    29°C 25.8°C / 33.8°C
    1 BF
    59%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    34°C 32.0°C / 34.8°C
    2 BF
    53%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 30.9°C / 33.1°C
    2 BF
    25%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 27.4°C
    3 BF
    57%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    26°C 25.1°C / 29.2°C
    2 BF
    28%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    31°C 31.4°C / 31.4°C
    2 BF
    18%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    32°C 27.6°C / 34.0°C
    2 BF
    26%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.8°C / 29.1°C
    3 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.9°C / 28.9°C
    2 BF
    34%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.9°C / 30.8°C
    2 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.6°C / 28.7°C
    2 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 29.9°C
    2 BF
    78%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    35°C 28.5°C / 34.9°C
    0 BF
    28%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 28.5°C / 30.1°C
    1 BF
    25%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.8°C / 29.9°C
    3 BF
    33%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    33°C 28.8°C / 35.0°C
    2 BF
    23%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.3°C / 26.3°C
    2 BF
    57%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    27°C 25.8°C / 35.7°C
    4 BF
    73%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    32°C 31.8°C / 31.8°C
    4 BF
    21%

«Επιασε λιμάνι» στην Αλεξάνδρεια!

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Στον Κοινοτικό Οίκο Ευγηρίας «ΜΑΝΝΑ»: παρευρίσκονται μέλη της ομάδας τέχνης Πάροδος (αριστερά ο Ηλίας Πίτσικας), μέλη της ΕΚΑ καθώς και οι: Αρτεμις Γεροντάκη (γενική γραμματέας της Ελληνικής Κοινότητας), Αλίκη Αντωνίου (πρόεδρος του Λυκείου Ελληνίδων Αλεξανδρείας), Εμμανουήλ Κακαβελάκης (γενικός πρόξενος της Ελλάδας στην Αλεξάνδρεια), Στέφανος Ταμβάκης (επίτιμος πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Αλεξανδρείας) και δρ Λιλίκα Θλιβίτη (πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Επιστημόνων Αλεξανδρείας «Πτολεμαίος Α'»)

Είναι νέα παιδιά, με καλλιτεχνική και παιδαγωγική εμπειρία και κυρίως με όρεξη για ομαδικές δράσεις εκεί που τους χρειάζονται.

Πρόκειται για τα μέλη της ομάδας Τέχνης «Πάροδος», που με εμπνευστή τον Ηλία Πίτσικα, διδάσκοντα θεάτρου και περιβαλλοντικής αγωγής, και με ενδιαφέρον για το θεατρικό παιχνίδι και έχοντας συμμετάσχει στα σεμινάρια της Παρόδου, δραστηριοποιούνται πλέον με τον πιο ενεργό τρόπο: ταξιδεύουν με δικά τους, ως επί το πλείστον, έξοδα στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, ώστε να έρθουν σε επαφή με τα παιδιά των ελληνικών σχολείων εκεί και να ανταλλάξουν εμπειρίες, γνώσεις, σκέψεις και συναισθήματα ως ένας σύνδεσμος με την πατρίδα Ελλάδα. Κυρίως όμως να ανοίξουν ένα δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ νέων της Ελλάδας και νέων της Αλεξάνδρειας.

«Εχουμε ταξιδέψει ξανά στην Αίγυπτο και επικοινωνήσει με τους μαθητές των ελληνικών εκπαιδευτηρίων της Αλεξάνδρειας και του Καΐρου, με τους οποίους δραστηριοποιούμαστε με πιο ενεργό τρόπο» λέει στην «Εφ.Συν.» η 23χρονη Ελένη Καλογιάννη.

Η ίδια είναι χημικός και έχει λάβει μέρος στις δράσεις της Παρόδου στα σχολεία της Αλεξάνδρειας τα τελευταία τρία χρόνια.

«Είναι ένας άλλος κόσμος για μας. Μπορεί πριν κάποια χρόνια να ακούγονταν παντού ελληνικά και το ελληνικό στοιχείο να ήταν εξαιρετικά ενεργό στις επιχειρήσεις, τις τέχνες και τα Γράμματα, ωστόσο πλέον, πίσω από τα υπέροχα ελληνικά νεοκλασικά, προβάλλουν εργατικές πολυκατοικίες, ως επί το πλείστον μισοτελειωμένες.

»Παρ' όλα αυτά, όλα φαντάζουν εντυπωσιακά: μέσα σ' έναν απόλυτα χαοτικό κόσμο (από το πώς οδηγούν μέχρι το πώς μιλάνε ή τρώνε) υπάρχει μια ευγένεια. Είναι χαρακτηριστικό της Αλεξάνδρειας ίσως. Και σίγουρα του λαού της» τονίζει.

Μαζί της και ο ακόμη νεαρότερος ο 20χρονος φοιτητής Λεωνίδας Τσαγανός. Στα ταξίδια του στην Αλεξάνδρεια ως μέλος της Παρόδου βρίσκει συναρπαστικό το πώς η ελληνική κουλτούρα, αν και μέσω ελάχιστων δράσεων πλέον, "φωτίζει το τοπικό χρώμα", όπως μας είπε.

«Το νιώθεις πως δεν είναι πλέον στην Ευρώπη. Ωστόσο τους ένιωθες ταυτόχρονα πολύ κοντά σου. Οι Αλεξανδρινοί είναι ελεύθεροι, χαμογελαστοί, γενναιόδωροι. Οσο για τα παιδιά, κάθε χρόνο μάς περιμένουν πραγματικά με ανοιχτή αγκαλιά.

»Μόλις μας βλέπουν, τρέχουν πάνω μας, παίζουμε, γελάμε, τραγουδάμε, ωστόσο στις λίγες μέρες που είμαστε εκεί προσπαθούμε και να παράγουμε κάτι. Και αυτό γίνεται μέσω της θεατρικής έκφρασης κυρίως. Αν και την τελευταία φορά γυρίσαμε και ένα μικρό ταινιάκι ακριβώς πάνω σε αυτή τη δημιουργική σχέση που έχουμε με τα παιδιά αυτά».

Ο καθοδηγητής της όλης προσπάθειας τυχαίνει να είναι και Αιγυπτιώτης. «Υπάρχει μια τόσο πλούσια ελληνική κληρονομιά σε κείνα τα μέρη» μας λέει ο Ηλίας Πίτσικας. «Βέβαια πλέον έχει συρρικνωθεί το ελληνικό στοιχείο και στην Αλεξάνδρεια και στο Κάιρο. Εκεί που το Αβερώφειο Σχολείο είναι εκατοντάδες Ελληνες μαθητές, σήμερα μετά βίας να είναι 40. Προσωπικά είμαι γεννημένος στο Φαγιούμ και μεγαλωμένος στην Αλεξάνδρεια και τα θυμάμαι» εξηγεί.

«Το 1993, συζητώντας με την Ελληνική Κοινότητα Αλεξανδρείας με αφορμή τα 150 χρόνια από την ίδρυσή της, θέσαμε στόχο να δημιουργηθεί το πρώτο Πανεπιστήμιο στο κτίριο του Αβερωφείου. Το σχέδιο ήταν μεγαλεπήβολο και δεν έχει προχωρήσει. Ωστόσο σε αυτό το πλαίσιο ξεκίνησαν να γίνονται διάφορες δράσεις σε σχέση με τους μαθητές των υπέροχων αυτών σχολείων. Είναι τόσο όμορφα να τα βλέπει κανείς. Ως οικήματα εννοώ.

»Δυστυχώς, το κοσμοπολίτικο κέντρο του Καΐρου αλλά και της Αλεξάνδρειας υποχωρεί έναντι μιας άτακτης ανοικοδόμησης. Ετσι χάνεται το ύφος της πόλης και μαζί τα ιδιαίτερα στοιχεία που προσέδιδε ο ελληνισμός εκεί. Εμείς με την Πάροδο ταξιδεύουμε κάθε χρόνο για εκεί. Δεν πρόκειται για τουριστική εξόρμηση, αλλά για μια διαδραστική εμπλοκή με τον ίδιο τον τόπο και τους ανθρώπους του» εξηγεί.

«Ειδικά φέτος συνέπραξε και το Ελληνικό Ιδρυμα Πολιτισμού, γεγονός πολύ σημαντικό για το εγχείρημα. Ιδιαίτερα ευχαριστήρια ανήκουν και στην Ελληνική Κοινότητα Αλεξανδρείας, η οποία μας στήριξε από την αρχή, και στην αντίστοιχη του Καΐρου, όπου έχουν γίνει και εκεί δράσεις, αν και λιγότερες - ίσως λόγω μεγέθους πόλεων». «Το σίγουρο είναι ότι θα συνεχίσουμε, καθώς τα παιδιά περιμένουν κάθε χρόνο να στήσουν από την αρχή μια δημιουργική κολεκτίβα με τα ελληνόπουλα που ταξιδεύουν ώς εκεί».

Τι είναι η ομάδα τέχνης Πάροδος

Δημιουργήθηκε στην Αθήνα το 1976 από τον Λάκη Κουρετζή (παιδαγωγό, σκηνοθέτη και εισηγητή του θεατρικού παιχνιδιού) και από μια ομάδα νέων τότε καλλιτεχνών, φοιτητών και εργαζομένων με ιδιαίτερο ενδιαφέρον γύρω από το θέατρο και τις τέχνες.

Μέχρι το 1993 η ομάδα τέχνης Πάροδος παρουσίασε στη σκηνή αρκετά θεατρικά έργα για ενήλικο κοινό, ενώ οργάνωσε πλήθος δράσεων θεατρικού παιχνιδιού για παιδιά καθώς και βιωματικών σεμιναρίων επικεντρωμένων στο θεατρικό παιχνίδι.

Από τότε έως και σήμερα συνεχίζει τη δημιουργική της δράση, επικεντρωμένη στην ψυχαγωγία και στην καλλιτεχνική έκφραση των παιδιών και των νέων μέσω του θεατρικού παιχνιδιού και του θεάτρου.

Τον συντονισμό και την καλλιτεχνική επιμέλεια έχει ο Ηλίας Πίτσικας σε συνεργασία με μια διευρυμένη ομάδα εμψυχωτών, συνδυάζοντας με έναν δημιουργικό τρόπο τη γνώση και την εμπειρία που διαθέτουν οι παλαιότεροι εξ αυτών με τον ενθουσιασμό των νεότερων.

INFO Σήμερα και αύριο η ομάδα Πάροδος δραστηριοποιείται στο Μουσείο Γουλανδρή, όπου οργανώνεται η 20ή Aνοιξιάτικη Βιβλιαγορά και Πασχαλινό Παζάρι. 10.30 -16.00, στο Κέντρο ΓΑΙΑ (Οθωνος 100, Κηφισιά, 210-8015870, 210-8086405 www.filoi-gnhm.gr). Είσοδος ελεύθερη (υπάρχει χώρος στάθμευσης). Επίσης, σήμερα και αύριο στις 12.00: θεατρική αναπαράσταση του βιβλίου «Καθαρίστρια Χάος» της Κατερίνας Κρις (εκδ. Πατάκη) από την ομάδα τέχνης Πάροδος

[email protected]

ΝΗΣΙΔΕΣ
Εσείς ξέρετε πώς να φυτέψετε τον νεκρό αδερφό σας;
Τρία νέα και ταλαντούχα κορίτσια πήραν τον μύθο της Αντιγόνης και τον σήκωσαν! Αντί να προσπαθούν να θάψουν τον αδερφό τους, προσπαθούν να τον ξεθάψουν! Φυσικά δεν σταματούν εκεί.
Εσείς ξέρετε πώς να φυτέψετε τον νεκρό αδερφό σας;
ΝΗΣΙΔΕΣ
Από την Πάτρα στο... Φεστιβάλ Αθηνών
Ο σκηνοθέτης Γιώργος Παπαγεωργίου επέλεξε την ιστορία της Γιαννούλας για να κάνει την πρώτη του εμφάνιση ως σκηνοθέτης στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Πρόκειται για μια πραγματική ιστορία.
Από την Πάτρα στο... Φεστιβάλ Αθηνών
ΝΗΣΙΔΕΣ
Λευκή Σελίδα - Ιστορίες Ενηλικίωσης
Αρχίζει σήμερα το Μαθητικό Φεστιβάλ Θεάτρου-Σινεμά «Λευκή Σελίδα - Ιστορίες Ενηλικίωσης», μία συνάντηση με στόχο οι μαθητές και οι υπεύθυνοι καθηγητές θεατρικών ομάδων να βρεθούν για να μοιραστούν τις...
Λευκή Σελίδα - Ιστορίες Ενηλικίωσης
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Το χώμα βάφτηκε κόκκινο»
Το Θεσσαλικό Θέατρο ανεβάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το έργο «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο». Πρόκειται για θεατρική προσαρμογή του σεναρίου του Νίκου Φώσκολου, που έγινε κινηματογραφική επιτυχία σε σκηνοθεσία...
«Το χώμα βάφτηκε κόκκινο»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Φως, περισσότερο φως...
Τα παιδιά της πρωτεύουσας στην Πολιτεία της Μασαχουσέτης εξερεύνησαν το χρώμα, τις αντανακλάσεις, τις διαφάνειες και τα φωτεινά λαμπυρίσματα και δημιούργησαν μια εξαιρετικής αντίληψης και ομορφιάς, μεγάλης...
Φως, περισσότερο φως...
ΝΗΣΙΔΕΣ
Πρωτότυπο εργαστήρι κατασκευών!
Πρωτότυπο εργαστήρι κατασκευών για τα πασχαλινά αυγά διοργανώνει η Ελληνοαμερικανική Ενωση και το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης.
Πρωτότυπο εργαστήρι κατασκευών!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας