Πέρασαν κιόλας 20 χρόνια από το πρώτο Athens Pride στην πλατεία Κλαυθμώνος, «20 χρόνια πορείες στο κέντρο της Αθήνας, 20 χρόνια δράσεις για την ορατότητα και τις διεκδικήσεις». Και τα περισσότερα χρόνια η «Εφημερίδα των Συντακτών» ήταν (και θα είναι) εκεί, με το δικό της περίπτερο. Θα σας περιμένουμε και φέτος εννοείται, στην πλατεία Συντάγματος, να περάσετε να τα πούμε από κοντά.
Εχει και δυνατό καλλιτεχνικό πρόγραμμα που μόλις ανακοινώθηκε. Στη σκηνή θα ανέβουν οι Someone Who Isn’t Me, queer φεμινιστική μπάντα με electro-pop μουσική, οι ΘΡΑΞ ΠΑΝΚC που παντρεύουν την γκάιντα με την πανκ ενέργεια, ο τραγουδοποιός Πάνος Βλάχος, η Dagipoli Dance Co που ξαναγράφει τους όρους της σωματικής έκφρασης με σύγχρονο χορό, το pop ICON, η Κατερίνα Στικούδη σε ένα pop show, η Γιώτα Νέγκα με έντεχνο και λαϊκό τραγούδι και, τέλος, η Andromeda Balls σε μια drag performance. Ακόμα, Dj set από την Xenia Ghali με tech house και Vintage grooves, τον Pan V με pop και R&B, την Bengü με techno της underground σκηνής, τον Discoben με disco και, τέλος, τη Flobα πριν την έναρξη της πορείας στις 19.00. Η κεντρική σκηνή θα ξεκινήσει το πρόγραμμά της στις 20.30, με την παρουσίαση να αναλαμβάνουν ο Γιώργος Καπουτζίδης και η Andromeda Balls.
2015-2025 «The Greek Experiment»
Απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, στις 7 το απόγευμα, κάνει πρεμιέρα το πολιτικό ντοκιμαντέρ του Πάνου Χαρίτου με τίτλο «The Greek Experiment», ένα ντοκιμαντέρ που πραγματεύεται «τη διαδρομή της οικονομίας, της κοινωνίας και το αποτύπωμα στην πολιτική σκηνή της Ελλάδος από την 1η φορά Αριστερά και το δημοψήφισμα του ΟΧΙ μέχρι τις μέρες μας», διάρκειας 108 λεπτών.
Οπως διαβάζουμε, επιχειρεί να απαντήσει σε μια σειρά από ερωτήματα όπως: «Πόσο συνεπής ήταν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τις προεκλογικές δεσμεύσεις της και πόσο φιλικό ήταν το διεθνές περιβάλλον απέναντι στην πρώτη φορά Aριστερά της Ελλάδος; Ποιο ακριβώς ήταν το ζητούμενο του Δημοψηφίσματος και τι προσδοκούσε το Μέγαρο Μαξίμου από εκείνη την κάλπη; Πόσο αναγκαίο κι επιβαρυντικό για την οικονομία ήταν το 3ο Μνημόνιο; Υπάρχουν αριστερά Μνημόνια; Βγήκε στα αλήθεια η χώρα από τα Μνημόνια και την εποπτεία το 2018; Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν πράγματι η μοναδική κυβέρνηση στη σύγχρονη πολιτική ιστορία που παρέδωσε μια υγιή οικονομία στην επόμενη κυβέρνηση; Η σημερινή ευημερία των αριθμών αποτυπώνεται στην καθημερινότητα των πολιτών; Εχουν όλοι οι Ελληνες τις ίδιες ευκαιρίες και αντιμετώπιση από την πολιτεία; Υπάρχει όντως ανάπτυξη κι αν ναι, γιατί δεν αποτυπώνεται στην κοινωνία;
Απειλείται το Κράτος Δικαίου; Από ποιον και ποιος το διασφαλίζει; Η σύγκρουση των Τεμπών ήταν η κακιά στιγμή ή ένα έγκλημα με τη συνολική υπογραφή των κυβερνήσεων που απαξίωσαν τον σιδηρόδρομο διαχρονικά; Απέδωσαν τα μέτρα που επέβαλαν οι Τροϊκανοί στην Ελλάδα; Μήπως το φαινόμενο πλέον επηρεάζει συνολικά την ευρωπαϊκή οικονομία και μπαίνουμε σε διαδρομές που ξυπνούν μνήμες από άλλες σκοτεινές σελίδες της ιστορίας;».
Οι σειρές της ΕΡΤ τη νέα σεζόν
● «Η μεγάλη χίμαιρα», η διεθνής συμπαραγωγή έξι επεισοδίων, σε σκηνοθεσία Βαρδή Μαρινάκη και σενάριο Παναγιώτη Ιωσηφέλη, που βασίζεται στο μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση και αποτελεί, όπως λέει η ΕΡΤ, από τις πιο ακριβές παραγωγές στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης. Πρωταγωνιστούν οι Fotini Peluso, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Δημήτρης Κίτσος, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Η σειρά βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας (post production), καθώς τα γυρίσματα που πραγματοποιήθηκαν σε Σύρο, Αθήνα, Τεργέστη ολοκληρώθηκαν κι εκκρεμεί ένα τελευταίο στη Δήλο και στη Ρήνεια.
● Για 3η σεζόν συνεχίζει η «Ηλέκτρα». Η δραματική σειρά σε σκηνοθεσία Βίκυς Μανώλη και σενάριο Μαντώς Αρβανίτη και Θωμά Τσαμπάνη. Δίπλα στην Εμιλυ Κολιανδρή και τον Αποστόλη Τότσικα θα προστεθούν και νέοι χαρακτήρες.
● Η νέα κωμική σειρά του Δημήτρη Αποστόλου, με τον τίτλο «Καλά θα πάει και αυτό», με τους Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Μαρία Λεκάκη, Μαρία Κωνσταντάκη, Ντόρα Μακρυγιάννη, Ιαν Στρατή και Κώστα Κόκλα.
● Το «Αύριο», του σκηνοθέτη και σεναριογράφου Γιώργου Γκικαπέππα, καταγράφει σε σχεδόν πραγματικό χρόνο την αγωνιώδη διάσωση ενός ζευγαριού που χάνεται σ’ έναν ποταμό. Γυρισμένη σε φυσικό περιβάλλον, με υψηλό βαθμό δυσκολίας, αποτελεί μία μίνι σειρά 8 επεισοδίων που θα δούμε στο ERTFLIX. Πρωταγωνιστούν η Στεφανία Γουλιώτη και ο Χρήστος Λούλης. Συμμετέχουν πραγματικοί διασώστες, ΕΜΑΚ και ομάδες εθελοντών.
● Η καθημερινή σειρά «Το παιδί», με την υπογραφή του Παναγιώτη Ιωσηφέλη (σενάριο) και του Στέφανου Μπλάτσου (σκηνοθεσία). Η ιστορία, που ξεδιπλώνεται σε 150 επεισόδια, αρχίζει όταν μια πρώην πρωταθλήτρια ταε κβον ντο σώζει το παιδί μιας οικογένειας από δολοφονική επίθεση. Η σειρά προσεγγίζει με ευαισθησία και ρεαλισμό τον αυτισμό, ενισχύοντας τη γνώση και την αποδοχή του κοινού για τις διαφορετικότητες.
● Η σειρά εποχής 60 επεισοδίων «Από ήλιο σε ήλιο». Η Μαίρη Κόντζογλου υπογράφει τα «Από ήλιο σε ήλιο» και «Ανέσπερος και Αποσπερίτης», που μεταφέρονται στη μικρή οθόνη σε τηλεοπτικό σενάριο της Μαρίας Γεωργιάδου (με ακόμα τρεις σεναριογράφους) και σκηνοθεσία του Βασίλη Τσελεμέγκου και του Χρίστου Αναγνωστόπουλου. Η σειρά εστιάζει στην απεργία των μεταλλωρύχων της Σερίφου το 1916 – ένα ορόσημο στην ιστορία του εργατικού κινήματος. Τα γυρίσματα θα γίνουν στη Σέριφο, καθώς και σε Κορωπί, Λαύριο, Λιμνιώνα και Γραμματικό. Στο καστ βλέπουμε τον Αλέκο Συσσοβίτη, τον Σταύρο Σβήγκο, τον Μιχάλη Αεράκη κ.ά.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας