Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το ISIS σκοτώνει κυρίως μουσουλμάνους... αλλά δεν μας νοιάζει

Οσο κι αν στη Δύση υπάρχει ο φόβος απέναντι στους τζιχαντιστές οι στόχοι και τα θύματα του λεγόμενου «Ισλαμικού κράτους» είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα μουσουλμάνοι

Το ISIS σκοτώνει κυρίως μουσουλμάνους... αλλά δεν μας νοιάζει

  • A-
  • A+

«Προτού κατηγορήσετε τους μουσουλμάνους για το ISIS, να θυμάστε ότι οι τρομοκράτες του ISIS βάζουν στο στόχαστρο τους μουσουλμάνους περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη πληθυσμιακή ομάδα».

Αυτή η φράση ενός χρήστη του τουίτερ την επαύριο της αιματηρότατης επίθεσης 10 μέρες νωρίτερα στη Βαγδάτη, που άφησε πίσω της 292 νεκρούς, μας φέρνει στον νου μια βασική αλήθεια:

Οσο κι αν στη Δύση υπάρχει ο -δικαιολογημένος- φόβος απέναντι στους τζιχαντιστές μετά τις πολύνεκρες επιθέσεις στο Παρίσι, στις Βρυξέλλες και στο Ορλάντο, οι στόχοι και τα θύματα του λεγόμενου «Ισλαμικού κράτους» είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα μουσουλμάνοι, σε χώρες όπου το Ισλάμ είναι η επικρατέστερη θρησκεία: Αίγυπτος, Πακιστάν, Αφγανιστάν, Συρία, Ιράκ...

Τις δύο προηγούμενες εβδομάδες, πάνω στο τέλος της γιορτής του Ραμαζανιού, το ISIS επιδόθηκε σε μπαράζ επιθέσεων σκοτώνοντας εκατοντάδες ανθρώπους.

Η αρχή έγινε με το διεθνές αεροδρόμιο «Ατατούρκ» της Κωνσταντινούπολης: τουλάχιστον 45 νεκροί, ντόπιοι και ξένοι.

Ακολούθησε η εισβολή και πολιορκία σε πολυσύχναστο καφέ της Ντάκα, της πρωτεύουσας του Μπανγκλαντές, που έληξε με 22 νεκρούς, στην πλειονότητά τους Ιταλούς, Ιάπωνες και Αμερικανούς.

Αμέσως μετά, το ISIS πραγματοποιούσε την πιο αιματηρή επίθεση στο Ιράκ μετά το τέλος του πολέμου το 2003, χτυπώντας στη δημοφιλή αγορά Καράντα της Βαγδάτης.

Κατόπιν, πραγματοποιήθηκαν τρεις επιθέσεις αυτοκτονίας στη Σαουδική Αραβία με έξι συνολικά νεκρούς, συμπεριλαμβανομένων των δύο καμικάζι.

Κατά σιιτών

Και οι τζιχαντιστές δεν σταμάτησαν εκεί. Στις μέρες που ακολούθησαν χτύπησαν κι άλλες φορές στην ιρακινή πρωτεύουσα, σκοτώνοντας συνολικά καμιά πενηνταριά ανθρώπους.

Την τελευταία τους εμφάνιση την έκαναν την Τετάρτη, με τρεις διαφορετικές επιθέσεις που άφησαν πίσω τους τουλάχιστον δώδεκα θύματα.

Ολες αυτές οι επιθέσεις ωστόσο, ειδικά το μεγάλο μακελειό στη Βαγδάτη με τους σχεδόν 300 νεκρούς, πέρασαν σχεδόν απαρατήρητες στη Δύση.

Χωρίς εκδηλώσεις συμπάθειας, χωρίς «je suis...» και χωρίς ιρακινές ή άλλες σημαίες να κοσμούν τα προφίλ των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Κι αυτή η αδιαφορία δεν είναι κάτι καινούργιο.

Η ιρακινή πρωτεύουσα είχε δεχτεί άλλες τρεις επιθέσεις αυτοκτονίας τους δύο προηγούμενους μήνες, με περίπου 200 νεκρούς συνολικά.

Σύμφωνα με το BBC, από τον Φεβρουάριο έχουν γίνει τουλάχιστον επτά επιθέσεις την ευθύνη των οποίων ανέλαβε το ISIS σε ολόκληρο το Ιράκ, οι περισσότερες στη Βαγδάτη, αφήνοντας πίσω τους εκατοντάδες θύματα.

Οι περισσότερες από αυτές τις επιθέσεις έγιναν σε σημεία με σιιτικό κυρίως πληθυσμό, αγαπημένο στόχο του σουνιτικής προέλευσης «Ισλαμικού κράτους», καθώς -σύμφωνα με τη δική του ερμηνεία του Κορανίου- οι σιίτες είναι αιρετικοί, επομένως «εχθροί».

Το μπαράζ των επιθέσεων σημειώνεται, όπως μας θυμίζει η «Independent», σε μια εποχή που το ISIS χάνει διαρκώς έδαφος στο Ιράκ, στη Συρία και στη Λιβύη.

Οπως επισημαίνει μάλιστα η βρετανική εφημερίδα, «ενώ οι ηγέτες της Αλ Κάιντα (επίσης σουνιτικής προέλευσης) θεωρούσαν ότι οι επιθέσεις σε σιιτικούς πληθυσμούς ήταν υπερβολικά ακραίες, τους αφαιρούσαν την όποια λαϊκή υποστήριξη και αποσπούσαν την προσοχή από την τζιχάντ εναντίον της Δύσης, το ISIS έχει αναγάγει τις μαζικές σφαγές άλλων μουσουλμάνων σε προτεραιότητα, βάζοντας ως στόχους συμβολικά σημεία, ιερές πόλεις και τόπους προσκυνήματος». (...)

«Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία», συνεχίζει η «Independent», «για τον αριθμό των μουσουλμάνων ή πιστών άλλων θρησκειών οι οποίοι έχουν δολοφονηθεί από το ISIS, αλλά ο τεράστιος αριθμός των θυμάτων από το Ιράκ, όπου το 99% του πληθυσμού είναι μουσουλμάνοι, μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η συντριπτική πλειονότητα των νεκρών ανήκει σε αυτή τη θρησκεία».

Στη συνέχεια, η «Inde­pen­dent» αναφέρει μια έκθεση του 2011 από το αμερικανικό Εθνικό Κέντρο Αντιτρομοκρατίας (National Counter-Terrorism Center/NCTC), σύμφωνα με την οποία «σε περιπτώσεις όπου μπορούσε να πιστοποιηθεί η θρησκευτική πίστη των θυμάτων της τρομοκρατίας, οι μουσουλμάνοι αποτελούσαν το 82% με 97% των θυμάτων κατά τα προηγούμενα πέντε έτη».

Οσο για το Global Terrorism Index, τον Παγκόσμιο Δείκτη Τρομοκρατίας, κατατάσσει το Ιράκ στην πρώτη θέση των χωρών που έχουν πληγεί περισσότερο από την τρομοκρατία, ενώ ακολουθούν το Αφγανιστάν, η Νιγηρία και η Συρία.

Αριθμοί

Επομένως, «γιατί δεν γίνεται trend τo #PrayForIraq? Α, ναι. Κανείς δεν νοιάζεται για μας», έγραψε στο τουίτερ μια νεαρή Ιρακινή από τη Βαγδάτη.

«Είτε το αίμα των Ιρακινών είναι πολύ φτηνό είτε ο φόνος θεωρείται κάτι φυσιολογικό», «απάντησε» στο ίδιο μέσο ο Σαΐντ Σάλεχ Κουαζίνι, καθηγητής ισλαμικών σπουδών στο Μίσιγκαν των ΗΠΑ.

«Υπάρχουν κάποιοι κατανοητοί λόγοι για τις σχετικά αδιάφορες αντιδράσεις στη Δύση», σχολιάζει ρεπορτάζ των «New York Times».

«Oι άνθρωποι συνήθως ταυτίζονται πιο στενά με τόπους και πολιτισμούς που τους είναι οικείοι. Με το Ιράκ υπάρχει επίσης μια κάποια “κούραση”, καθώς και η αίσθηση ότι μια βομβιστική επίθεση εκεί προκαλεί λιγότερη έκπληξη από ό,τι μια αντίστοιχη στην Ευρώπη».

Στη συνέχεια η αμερικανική εφημερίδα παραθέτει κάτι πολύ ενδιαφέρον που έγραψε στο μπλογκ του σχετικά με την κοινοτοπία του θανάτου ο Ιρακινός ερευνητής Σατζάντ Τζιγιάντ από τη Βαγδάτη:

«Αυτά συμβαίνουν στο Ιράκ. Οι θάνατοι γίνονται απλά στατιστικές και η συχνότητα των επιθέσεων σημαίνει ότι το σοκ που καταγράφεται δεν είναι τόσο μεγάλο όσο θα ήταν αλλού».

Ισως πάλι, κάπου βαθιά, να κρύβεται κι ένα αίσθημα ομαδικής ενοχής των Δυτικών για όσα συμβαίνουν σήμερα σε εκείνη την περιοχή.

Ισως το ISIS να μην υπήρχε ή τουλάχιστον να μην είχε γιγαντωθεί ποτέ αν δεν είχε προηγηθεί η διάλυση του Ιράκ και αν αργότερα ΗΠΑ και Ευρώπη δεν υποστήριζαν αρχικά εκείνους τους «αντικαθεστωτικούς» στη Συρία που συνέβαλαν στην ισοπέδωση της χώρας.

Το πόρισμα Τσίλκοτ που δόθηκε στη δημοσιότητα ήταν καταπέλτης για τον πρώην πρωθυπουργό της Βρετανίας, Τόνι Μπλερ, και τον βρόμικο ρόλο του στην εισβολή στο Ιράκ.

Αλλά το χάος που άφησε πίσω του πολύ δύσκολα θα συμμαζευτεί.

 

ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ
Το «Ι.Κ.» σκόρπισε τον θάνατο σε Καμπούλ και Βαγδάτη
Κλιμάκωση των τρομοκρατικών επιθέσεων με ταυτόχρονη διεύρυνση της ακτίνας δράσης του επιδιώκει το «Ισλαμικό κράτος», καθώς στενεύει γύρω από το αυτοανακηρυχθέν «Χαλιφάτο» του ο στρατιωτικός κλοιός, στα συριακά...
Το «Ι.Κ.» σκόρπισε τον θάνατο σε Καμπούλ και Βαγδάτη
ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ
Και τώρα... τα δύσκολα
«Εάν το 2015 ήταν η χρονιά της απελευθέρωσης, το 2016 θα είναι η χρονιά των μεγάλων νικών που θα βάλουν τέλος στην παρουσία του “Ισλαμικού κράτους» στο Ιράκ», διακήρυξε χθες ο Ιρακινός πρωθυπουργός, Χαϊντέρ αλ...
Και τώρα... τα δύσκολα
ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ
Εχουν κηρύξει... ανίερο πόλεμο στα παιδιά
Την απόλυτη φρίκη των ανηλίκων που πέφτουν στα νύχια των εξτρεμιστών του «Χαλιφάτου» στο Ιράκ περιέγραψαν μέλη της Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Παιδιού των Ηνωμένων Εθνών, δίνοντας στη δημοσιότητα...
Εχουν κηρύξει... ανίερο πόλεμο στα παιδιά
ΕΥΡΩΠΗ
Μας ράβουν αντιτρομοκρατικό... ζουρλομανδύα
Δώδεκα μέρες μετά τη σφαγή στο Charlie Hebdo, όχι μόνον η Γαλλία αλλά και ολόκληρος ο πλανήτης εξακολουθούν να συγκλονίζονται από τις μετασεισμικές δονήσεις της επίθεσης, από τις Βρυξέλλες ώς την Τσετσενία,...
Μας ράβουν αντιτρομοκρατικό... ζουρλομανδύα
ΒΟΡΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ
Δεν επιβεβαιώνεται η ευθύνη του «Ι.Κ.» στο μακελειό του Τορόντο
Η αστυνομία του Τορόντο δεν επιβεβαιώνει -προς το παρόν τουλάχιστον- την ανάληψη ευθύνης του «Ισλαμικού Κράτους» για την αιματηρή ένοπλη επίθεση στην ελληνική συνοικία της μεγαλούπολης του Καναδά την περασμένη...
Δεν επιβεβαιώνεται η ευθύνη του «Ι.Κ.» στο μακελειό του Τορόντο
ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ
Το «Ισλαμικό κράτος» αιματοκύλησε τη Βαγδάτη
«Παγωτό και αίμα λεκιάζουν το έδαφος. Αλλά το “Ισλαμικό κράτος” υποτιμά την αποφασιστικότητά μας. Οι Ιρακινοί θα είναι πίσω σ' αυτούς τους δρόμους αύριο το βράδυ», έγραψε χτες στο twitter ένας κάτοικος της...
Το «Ισλαμικό κράτος» αιματοκύλησε τη Βαγδάτη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας