Σε κύριας σημασίας πολιτικό θέμα έχουν μετατραπεί στην Ιταλία οι συνεχείς βλάβες και καθυστερήσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Πριν από τρεις ημέρες προέκυψε βλάβη στον σιδηροδρομικό σταθμό «Τέρμινι» στη Ρώμη, με καθυστερήσεις στα δρομολόγια προς όλη την υπόλοιπη χώρα. Προχθές ήταν η σειρά των τρένων από και προς τη Νάπολη και τη Φλωρεντία, ενώ πριν από τρεις ημέρες «παρέλυσε» ο σταθμός της Πάντοβας. Το φαινόμενο προκαλεί ταλαιπωρία και οργή σε εκατομμύρια πολίτες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, η όλη αυτή ιστορία μοιάζει κωμικοτραγική: τον περασμένο Οκτώβριο, το υπουργείο Μεταφορών της Ρώμης εξήγησε ότι ένα καρφί, που κάποιος χρησιμοποίησε για να κόψει ηλεκτρικό καλώδιο, προκάλεσε καθυστερήσεις μέχρι και τεσσάρων ωρών, όπως και ακυρώσεις δεκάδων διαδρομών.
Επικεφαλής του αρμόδιου υπουργείου είναι ο γραμματέας της Λέγκας, Ματέο Σαλβίνι, ο οποίος έγινε στόχος σφοδρών κριτικών από την πλευρά της αντιπολίτευσης, αλλά και από τις ενώσεις καταναλωτών της Ιταλίας. Αυτή την εβδομάδα ο Σαλβίνι έπρεπε να πάει στη Βουλή για να απαντήσει σε ερωτήσεις εκπροσώπων της αντιπολίτευσης σχετικά με τα αίτια των συνεχών προβλημάτων και τα μέτρα που πρόκειται να λάβει για να αντιμετωπίσει την όλη κατάσταση. Την τελευταία στιγμή, όμως, αποφάσισε να μην παρουσιαστεί, προτίμησε να μεταβεί σε συνάντηση με τον Ισραηλινό υπουργό Εξωτερικών.
Τα Πέντε Αστέρια τον κατηγόρησαν για ανάρμοστη συμπεριφορά, με την οποία «αγνοεί τον σεβασμό που επιβάλλεται προς τους δημοκρατικούς θεσμούς». Ο κεντρώος πρώην πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι χαρακτήρισε τον γραμματέα της Λέγκας «μασκαρά» και του ζήτησε να παραιτηθεί, «όπως ζητούν πλέον χιλιάδες πολίτες». Η δε γραμματέας του κεντροαριστερού Δημοκρατικού Κόμματος, Ελι Σλάιν, δήλωσε ότι «η Μελόνι και ο Σαλβίνι μπλοκάρουν τη χώρα».
Μέσα στη χαώδη αυτή κατάσταση, ο Ομιλος Ιταλικών Σιδηροδρόμων προσπάθησε να περάσει στην αντεπίθεση και έκανε γνωστό ότι κατέθεσε αναφορά στις αρμόδιες αρχές με την οποία ζητά να εξεταστεί αν πρόκειται για σαμποτάζ, διότι «είναι πολύ περίεργο οι βλάβες αυτές να προκύπτουν πάντα σε ώρες μέγιστης χρήσης των τρένων από τους πολίτες». Από τη μεριά του, ο επικεφαλής της Λέγκας με ανάρτησή του στο «Χ» τόνισε ότι «πρόκειται για ζημιές που προκάλεσε η Αριστερά, με την κακοδιαχείριση του παρελθόντος» και διαφήμισε «πρόγραμμα επενδύσεων, ύψους 100 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο άρχισε να εφαρμόζεται με στόχο τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών υποδομών».
Είναι σαφές ότι πρόκειται για χρόνιο πρόβλημα, για το οποίο δεν μπορεί να ευθύνεται μόνον ο Σαλβίνι, ο οποίος ανέλαβε υπουργός Μεταφορών πριν από δύο χρόνια και κάτι. Σύμφωνα με ειδικούς, ο πολλαπλασιασμός των σιδηροδρομικών συνδέσεων υψηλής ταχύτητας που καταγράφηκε την τελευταία εικοσαετία προκάλεσε μια «υπερφόρτωση του δικτύου», η οποία είναι ένα από τα κύρια προβλήματα που χρειάζονται άμεση επίλυση. Ως «μπάλωμα», το ιταλικό υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να μειώσει κατά τουλάχιστον 15% το σύνολο των τρένων που κυκλοφορούν στη χώρα.
Για τα προβλήματα του Σαλβίνι, όμως, όπως και για την αγανάκτηση των τελευταίων ημερών, υπάρχει λογική εξήγηση. Ο ίδιος δεν έκρυψε ποτέ ότι επιθυμούσε να επιστρέψει και πάλι στο υπουργείο Εσωτερικών, στο οποίο είχε τοποθετηθεί από την κυβέρνηση συνεργασίας των Πέντε Αστέρων με τη Λέγκα, πριν από επτά χρόνια. Επιθυμία η οποία έγινε ακόμη εντονότερη τον τελευταίο μήνα, μετά την αθώωσή του από το δικαστήριο του Παλέρμο, όπου κατηγορούνταν για στέρηση ελευθερίας σε μετανάστες που είχαν προσπαθήσει να αποβιβαστούν στην Κάτω Ιταλία.
Η γενικότερη αίσθηση είναι ότι ο πενήντα ενός ετών γραμματέας της Λέγκας έχει ως κύριες προτεραιότητες τη διαχείριση του μεταναστευτικού (παρά το ότι η Μελόνι δεν δείχνει διατεθειμένη να του κάνει τη συγκεκριμένη χάρη) και τη διατήρηση του ελέγχου μέσα στο κόμμα του. Κάτι που θεωρείται κάθε άλλο παρά δεδομένο, από τη στιγμή που τα ποσοστά της «Λέγκας με τον Σαλβίνι πρόεδρο» στα γκάλοπ για την πρόθεση ψήφου μειώνονται διαρκώς και δεν ξεπερνούν πλέον το 8,2%.
Εχουν όλοι καταλάβει ουσιαστικά ότι θέλει να εγκαταλείψει όσο γίνεται γρηγορότερα το «προβληματικό» υπουργείο του. Δεν του επιτρέπει να «διαφημίζει» συνεχώς τη δράση του, όπως έκανε όταν «υπερασπιζόταν τα εθνικά σύνορα από την απειλή των μεταναστών». Επείγουν εναλλακτικές λύσεις. Σε λίγο, για τις μετακινήσεις τους οι Ιταλοί θα αναγκαστούν να ζητήσουν από τον Πάπα Φραγκίσκο να συμπεριλάβει το «σιδηροδρομικό χάος» στις προσευχές του προς τον Υψιστο. Μόνο ένα θαύμα μπορεί να τους σώσει.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας