Οι πρέσβεις των 27 χωρών της ΕΕ θα εξετάσουν σήμερα το πρωί τη συμφωνία που συνήφθη το Σάββατο από τη Γερμανία και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ανοίγει το δρόμο για την πώληση αυτοκινήτων που κινούνται με συνθετικά ηλεκτρονικά καύσιμα, ακόμη και μετά την απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.
Το Βερολίνο και οι Βρυξέλλες συνήψαν τη συμφωνία λίγες ώρες μετά την αποχώρηση των ηγετών της ΕΕ από τη σύνοδο κορυφής τους στις Βρυξέλλες την Παρασκευή. Το κλειδί είναι μια συμφωνημένη δήλωση, η οποία εγκρίθηκε τόσο από τον επικεφαλής της Επιτροπής για την Πράσινη Συμφωνία Φρανς Τίμερμανς όσο και από τον υπουργό Μεταφορών της Γερμανίας Φόλκερ Βίσσινγκ, η οποία δεσμεύεται να βρεθεί μια νομοθετική οδός για την ενσωμάτωση μιας διάκρισης για τα ηλεκτρονικά καύσιμα (τα οποία εκπέμπουν CO2 στην εξάτμιση) στην εντολή του 2035, κατ' εντολή του Βερολίνου. Η Επιτροπή λέει ότι θα δημοσιεύσει τη νομοθεσία μέχρι το φθινόπωρο και οι Γερμανοί λένε ότι θέλουν να έχει επιλυθεί η διαδικασία μέχρι το φθινόπωρο του 2024.
Τώρα που οι ανησυχίες της έχουν επιλυθεί, ο τριμερής συνασπισμός της γερμανικής κυβέρνησης συμφώνησε σε μια καθορισμένη θέση για τον πρεσβευτή της, μετά από εβδομάδες απειλών να καταρρεύσει η συμφωνία. Κάτι που θα πρέπει να σημαίνει ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά σήμερα - η Γερμανία θα πρέπει να είναι υπέρ της νομοθεσίας όπως συμφωνήθηκε, χωρίς να την ανοίξει εκ νέου. Αλλά με δεδομένο το ιστορικό των δεύτερων σκέψεων της σε αυτό το αρχείο, κανείς δεν θα κηρύξει τη νίκη μέχρι να τελειώσει πραγματικά.
Η συνάντηση των πρεσβευτών αρχίζει στις 11 π.μ., οπότε αναμένουμε να γνωρίζουμε μέχρι τα μέσα του απογεύματος αν η ΕΕ βρίσκεται σε καλό δρόμο για να περάσει σε νόμο την εντολή για πωλήσεις αυτοκινήτων και φορτηγών με μηδενικές εκπομπές το 2035. Στη συνέχεια, οι υπουργοί Μεταφορών αναμένεται να δώσουν την τελική σφραγίδα την Τρίτη.
Τα αυτοκίνητα δεν ήταν επίσημα στην ημερήσια διάταξη της συνόδου κορυφής των ηγετών, αλλά όλοι μιλούσαν για το θέμα. Μετά την ανακοίνωση το πρωί του Σαββάτου για μια σημαντική ανακάλυψη, ο καγκελάριος της Αυστρίας Karl Nehammer έσπευσε να μιλήσει για το σχέδιο της "πράσινης μηχανής εσωτερικής καύσης". "Πρόκειται για πρόοδο, όχι για απαγορεύσεις", δήλωσε. Ο Nehammer υποστήριξε επίσης ότι εργάστηκε "πλάι-πλάι" με τη Γερμανία σε αυτό το θέμα τις τελευταίες εβδομάδες.
Μη αρκούμενοι στο να απολαμβάνουν τη συμφωνία με τις Βρυξέλλες, τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν την Κυριακή ότι ο οπαδός των ηλεκτρονικών καυσίμων Κρίστιαν Λίντνερ, ο υπουργός Οικονομικών της χώρας, σχεδιάζει να μεταρρυθμίσει το φορολογικό σύστημα της Γερμανίας, ώστε να προσφέρει στους οδηγούς χαμηλότερους συντελεστές εάν ανεφοδιάζονται με συνθετικά εναλλακτικά καύσιμα αντί για βενζίνη. Μια νομική πρόταση βρίσκεται καθ' οδόν. Αυτό αποσκοπεί στην τόνωση της παραγωγής τέτοιων καυσίμων τα επόμενα χρόνια.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας