Δύο Ισπανοί ακτιβιστές, μέλη της περιβαλλοντικής ένωσης Futuro vegetal, προχώρησαν το περασμένο Σάββατο σε διαμαρτυρία στο Μουσείο Ελ Πράδο της Μαδρίτης, κολλώντας με κόλλα τις παλάμες τους στα κάδρα δύο πολύτιμων έργων του Ισπανού ζωγράφου Φρανθίσκο ντε Γκόγια.
Πρόκειται για μία ακόμη κίνηση διαμαρτυρίας για την κλιματική αλλαγή με τη μορφή πρόκλησης φθορών σε διάσημα έργα τέχνης που φιλοξενούνται σε μουσεία. Προηγούμενες δράσεις τέτοιου τύπου περιλάμβαναν τη ρίψη χυμού ντομάτας και αυγών σε πολύτιμους πίνακες.
Τα δύο έργα είναι η Maja desnuda (Η Γυμνή μάχα) και η Maja vestida (Η ντυμένη μάχα). Επίσης, οι ακτιβιστές έγραψαν με μπογιά στον ενδιάμεσο τοίχο που χωρίζει τα δύο έργα «+1,5º» ως προειδοποίηση για την άνοδο της παγκόσμιας θερμοκρασίας που απειλεί το μέλλον της ανθρωπότητας.
Η αστυνομία συνέλαβε τους δύο ακτιβιστές ενώ η διεύθυνση του μουσείου ανέφερε ότι οι πίνακες δεν έχουν υποστεί ζημιές, παρά μόνο οι κορνίζες.
Ο τοίχος βάφτηκε και την Κυριακή το μουσείο ξανάνοιξε για τους επισκέπτες του. Με αφορμή τις τελευταίες διαμαρτυρίες σε όλο τον κόσμο τα ισπανικά μουσεία έχουν τοποθετήσει πλέον κορδόνι ασφαλείας για το κοινό και τα έργα παρατηρούνται από απόσταση.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας