• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 3.6°C / 9.2°C
    2 BF
    71%
  • Θεσσαλονίκη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 3.1°C / 6.7°C
    1 BF
    55%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 5.0°C / 11.0°C
    3 BF
    69%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C -1.1°C / 1.1°C
    1 BF
    73%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 2.4°C / 4.9°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 3.5°C / 7.0°C
    2 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 1.8°C / 3.4°C
    2 BF
    60%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 4.6°C / 4.6°C
    1 BF
    75%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 4.8°C / 7.2°C
    3 BF
    81%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.9°C / 7.3°C
    4 BF
    70%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.4°C / 10.5°C
    4 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 8.5°C / 8.5°C
    4 BF
    56%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    4 BF
    72%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 4.0°C
    2 BF
    75%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 3.5°C / 8.4°C
    1 BF
    61%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    3 BF
    49%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 3.3°C / 8.6°C
    0 BF
    77%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 2.3°C / 4.9°C
    2 BF
    59%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 2.7°C / 6.1°C
    0 BF
    63%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 4.4°C / 4.4°C
    2 BF
    77%
Photo 200535555 © Marcel Rommens | Dreamstime.com

«Λευκός καπνός» για μόνο ηλεκτρικά οχήματα στην Ε.Ε. από το 2035

  • A-
  • A+

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε την Πέμπτη το πιστοποιητικό θανάτου των καινούργιων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035: οι ευρωβουλευτές και οι κυβερνήσεις των κρατών μελών κατέληξαν σε συμφωνία για τον κανόνα αυτό, εμβληματικό μέτρο με σκοπό την τήρηση των ευρωπαϊκών δεσμεύσεων για την κλιματική ουδετερότητα.

Για «ιστορική απόφαση της Ε.Ε. για το κλίμα» έκανε λόγο, μέσω Twitter, ο Γάλλος ευρωβουλευτής Πασκάλ Κανφέν (Renew Europe), πρόεδρος της επιτροπής Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, μετά την ολοκλήρωση διαπραγματεύσεων αρκετών ωρών.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν εξέφρασε από την πλευρά της ικανοποίηση για το «κρίσιμο ορόσημο» αυτό όσον αφορά τις φιλοδοξίες της Ε.Ε. για το κλίμα, συμφωνία που κατ’ αυτήν θα «ενισχύσει την καινοτομία και την ευρωπαϊκή βιομηχανική και τεχνολογική ηγετική θέση».

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία διαβεβαίωσε πως είναι έτοιμη να «αντιμετωπίσει την πρόκληση», έπειτα από αυτή την «απόφαση άνευ προηγουμένου», καλώντας ταυτόχρονα την Ε.Ε. να θέσει «όρους» που χαρακτηρίζει απαραίτητους για την επίτευξη του στόχου, ιδίως την εγκατάσταση επαρκούς δικτύου φορτιστών των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το κείμενο που εγκρίθηκε βασίζεται στην πρόταση που είχε υποβληθεί από τον Κομισιόν τον Ιούλιο του 2021 και προβλέπει την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των καινούργιων αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το 2035.

Αυτή η απόφαση σημαίνει τον de facto τερματισμό των πωλήσεων καινούργιων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης και ελαφρών οχημάτων δημόσιας χρήσης που καίνε βενζίνη ή ντίζελ στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τη χρονιά αυτή, καθώς και των υβριδικών αυτοκινήτων (βενζίνη ή ντίζελ + μπαταρίες), ή με άλλα λόγια πως θα πωλούνται μόνο 100% ηλεκτρικά καινούργια αυτοκίνητα.

Καθώς το αυτοκίνητο, το βασικό μέσο μετακίνησης των Ευρωπαίων, αντιπροσωπεύει κάτι λιγότερο από το 15% των συνολικών εκπομπών CO2 στην Ε.Ε., ο νέος κανόνας αναμένεται να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχει θέσει η γηραιά ήπειρος ως προς το κλίμα, συγκεκριμένα την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας με ορίζοντα το 2050.

Πρόκειται για την πρώτη συμφωνία για μέτρο που συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο των Ευρωπαίων για το κλίμα («Fit for 55»), το οποίο έχει σκοπό να μειωθούν κατά 55% ως το 2030 σε σύγκριση με το 1990 οι εκπομπές που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου από τα κράτη μέλη της Ε.Ε.

Προβλέπει μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2030 κατά 55% για τα καινούργια αυτοκίνητα και κατά 50% για τα καινούργια φορτηγάκια σε σχέση με το 2021.

Προβλέπονται εξαιρέσεις, ιδίως για αυτοκινητοβιομηχανίες που χαρακτηρίζονται «niche» (σ.σ. καλύπτουν εξειδικευμένο, μικρό τομέα της αγοράς) και όσες παράγουν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα τον χρόνο, ως τα τέλη του 2035. Η ρήτρα αυτή, γνωστή και ως «τροπολογία Φεράρι», αφορά βασικά κατασκευάστριες πολυτελών ή/και σπορ αυτοκινήτων.

Οι διαπραγματευτές συμφώνησαν επίσης να «αρχίσει διαδικασία διαμόρφωσης νομοθετικής πρότασης το 2025 για τη δημιουργία Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης» για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ανέφερε ακόμη ο Πασκάλ Κανφέν.

Η δημιουργία του ταμείου αυτού είχε ζητηθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ώστε να επιτρέψει «να εγγυηθούμε την ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του κοινωνικού και του οικονομικού κόστους» της μετάβασης στην «κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές».

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί, άμεσα ή έμμεσα, πάνω από 13 εκατομμύρια Ευρωπαίους, με άλλα λόγια αντιπροσωπεύει το 7% των θέσεων εργασίας στην Ε.Ε., σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Αναμένεται πρόταση της Κομισιόν το 2023, που θα επιτρέψει την επιτάχυνση των εταιρικών στόλων αυτοκινήτων με οχήματα μηδενικών εκπομπών, διευκρίνισε ο κ. Κανφέν.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα πρέπει να επικυρώσουν επίσημα τη συμφωνία αυτή για να τεθεί σε ισχύ.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΥΡΩΠΗ
«Περίσσεψαν» οι κλιματικές φιλοδοξίες της Ε.Ε. στην COP27
Υπεραισιόδοξος εμφανίστηκε στη μεγάλη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Φρανς Τίμερμανς και τόνισε μεταξύ άλλων: «Μην αφήσετε κανέναν να σας πει, εδώ ή αλλού, ότι η Ε.Ε. κάνει πίσω...»
«Περίσσεψαν» οι κλιματικές φιλοδοξίες της Ε.Ε. στην COP27
ΕΥΡΩΠΗ
Δεκάδες έργα φυσικού αερίου δρομολόγησε η Ε.Ε. αγνοώντας τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο
ΜΚΟ προειδοποιούν για την «ταχεία υλοποίηση» 30 έργων φυσικού αερίου, που θέλει η Ευρωπαϊκή Ένωσης με το σχέδιό της για επιτάχυνση αδειοδότησης και χρηματοδότησης, το οποίο έχει πάρει πράσινο φως από το...
Δεκάδες έργα φυσικού αερίου δρομολόγησε η Ε.Ε. αγνοώντας τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο
ΕΥΡΩΠΗ
Αγωγή από το Ευρωκοινοβούλιο κατά της Κομισιόν
Πράξη έκανε ο Σασόλι την απειλή ότι θα κινηθεί νομικά, εάν δεν ενεργοποιηθεί ο κανονισμός που προβλέπει αναστολή κοινοτικών κονδυλίων προς χώρες που δεν σέβονται τους κανόνες του κράτους δικαίου.
Αγωγή από το Ευρωκοινοβούλιο κατά της Κομισιόν
ΕΥΡΩΠΗ
Habemus ευρωπαϊκό «πράσινο» πιστοποιητικό
Οι διαπραγματευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της Κομισιόν και του Συμβουλίου κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία για ένα κοινό ευρωπαϊκό πιστοποιητικό για την COVID-19.
Habemus ευρωπαϊκό «πράσινο» πιστοποιητικό
ΕΥΡΩΠΗ
Τελευταίες ευρωπαϊκές υπογραφές για το Brexit
Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και Σαρλ Μισέλ υπέγραψαν το κείμενο της συμφωνίας αποχώρησης της Βρετανίας από την Ε.Ε. Απομένει η επικύρωσή του από το ΕΚ, στις 29 Ιανουαρίου.
Τελευταίες ευρωπαϊκές υπογραφές για το Brexit
ΕΥΡΩΠΗ
Reuters: Έπεσαν οι υπογραφές στην ΕΕ για το πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο
Η ΕΕ έχει συμφωνήσει σε συνεργασία με τη G7 να προχωρήσουν σε συντονισμένη επιβολή πλαφόν στα ρωσικά πετρελαιοειδή. Η πρόταση της Κομισιόν στους «27» προβλέπει την εφαρμογή του πλαφόν στις 5 Φερβουαρίου.
Reuters: Έπεσαν οι υπογραφές στην ΕΕ για το πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας