• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 24.0°C / 29.0°C
    3 BF
    49%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.1°C / 27.1°C
    2 BF
    78%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.8°C / 26.6°C
    2 BF
    67%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    1 BF
    77%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.3°C / 21.9°C
    0 BF
    73%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.0°C / 25.0°C
    1 BF
    62%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.4°C / 21.4°C
    1 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.0°C / 26.0°C
    1 BF
    54%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.4°C / 26.4°C
    5 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.9°C / 23.9°C
    3 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 24.8°C / 26.4°C
    4 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 25.1°C
    0 BF
    56%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    0 BF
    100%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 24.5°C
    0 BF
    78%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.5°C / 26.6°C
    1 BF
    58%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 24.9°C
    3 BF
    54%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 27.7°C
    0 BF
    56%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 19.3°C / 24.9°C
    2 BF
    61%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.7°C / 25.6°C
    1 BF
    83%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    1 BF
    71%

Επιμένει το Βρετανικό Μουσείο ότι δεν κλάπηκαν τα Γλυπτά του Παρθενώνα

  • A-
  • A+

Προβλήματα και παλινωδίες φαίνεται να συνοδεύουν την ιστορική ανακοίνωση της UNESCO σχετικά με την αποδοχή της πρότασής της από τη Βρετανία να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, καθώς η χώρα μας διαψεύδει τη θέση του Βρετανικού Μουσείου σχετικά με το μέρος από το οποίο ανασύρθηκαν τα Μάρμαρα.

Συγκεκριμένα, το Βρετανικό Μουσείο υποστηρίζει ότι μεγάλο μέρος των αγαλμάτων και των γλυπτών που αφαιρέθηκαν από την Ακρόπολη, με εντολή του Λόρδου Έλγιν τον 19ο αι., βρισκόταν παρατημένο στα ερείπια γύρω από τον ναό του Παρθενώνα και δεν αφαιρέθηκαν με τεχνητά μέσα από το εσωτερικό του όπως αναφέρει εδώ και δεκαετίες η χώρα μας. Αυτή η θέση της Ελλάδας στοιχειοθετεί ουσιαστικά και το επιχείρημα της σχεδιασμένης κλοπής των Μαρμάρων.

«Μεγάλο μέρος της ζωφόρου στην πραγματικότητα αφαιρέθηκε από τα ερείπια γύρω από τον Παρθενώνα», είπε ο αναπληρωτής διευθυντής του μουσείου, Δρ. Τζόναθαν Ουίλιαμς, στην ετήσια συνάντηση της διακυβερνητικής επιτροπής του Οργανισμού Παγκόσμιας Κληρονομιάς για την προώθηση της επιστροφής πολιτιστικών θησαυρών και αγαθών. «Αυτά τα αντικείμενα δεν αφαιρέθηκαν όλα από το ναό όπως έχει προταθεί», πρόσθεσε, προβάλλοντας τη βρετανική εκδοχή της χρόνιας διαμάχης.

Οι υπεύθυνοι της εκστρατείας για την επιστροφή των μαρμάρων, επικαλούμενοι μάρτυρες εκείνης της εποχής, επιμένουν εδώ και καιρό ότι τα γλυπτά αποσπάστηκαν βίαια από τον ιερό ναό του 5ου αιώνα π.Χ. με τη βοήθεια ειδικών πριονιών για την αφαίρεση μαρμάρων, με πλήρη γνώση του Έλγιν, του τότε πρεσβευτή της Βρετανίας στην Οθωμανική αυτοκρατορία. Η χρήση πριονιών και άλλων μηχανημάτων για τη συγκεκριμένη επιχείρηση αποδεικνύεται και από τις πολλαπλές αναφορές που γίνονται στην αλληλογραφία του Σκωτσέζου διπλωμάτη και του Τζιοβάνι Μπατίστα Λουζιέρι, του Ιταλού ζωγράφου που ανέλαβε να επιβλέπει την αφαίρεση των αρχαιοτήτων το 1801.

Σε μια επιστολή, ο Λουζιέρι παρακάλεσε τον Έλγιν «να στείλει μια ντουζίνα πριόνια διαφορετικών μεγεθών στην Αθήνα το συντομότερο δυνατό».

Σχετικό σχόλιο έκανε στον Guardian και η Ελληνίδα υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη: «Με τα χρόνια, οι ελληνικές αρχές και η διεθνής επιστημονική κοινότητα έχουν αποδείξει με ακράδαντα επιχειρήματα τα πραγματικά γεγονότα γύρω από την αφαίρεση των γλυπτών του Παρθενώνα», είπε. «Ο Λόρδος Έλγιν χρησιμοποίησε παράνομα και άδικα μέσα για να αφαιρέσει και να εξάγει τα γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς πραγματική νομική άδεια, σε μια κατάφωρη πράξη κατά συρροή κλοπής».

Επιπλέον, ο Λουζιέρι παραδέχτηκε σε μια επιστολή που έστειλε στον Έλγιν το 1802 ότι είχε «υποχρεωθεί να είναι λίγο βάρβαρος» κατά τη διάρκεια μιας επιχείρησης στον ναό του Παρθενώνα για την απομάκρυνση ενός γλυπτού ανάγλυφου πάνελ ή μετόπης, που απεικονίζει μια γυναίκα να παρασύρεται από έναν κένταυρο.

Το Βρετανικό Μουσείο, το οποίο αγόρασε τα μνημεία από τον Έλγιν το 1816, έχει στις συλλογές του 15 μετόπες, 17 αετωματικές μορφές και 75 μέτρα από την αρχική ζωφόρο μήκους 160 μέτρων. Μεγάλο μέρος των εναπομεινάντων γλυπτών - που θεωρούνται το αποκορύφωμα της κλασικής τέχνης - βρίσκονται στην Αθήνα, και εκτίθενται στο ειδικά διαμορφωμένο για τη φιλοξενία των Γλυπτών του Παρθενώνα Μουσείο της Ακρόπολης.

Η τελευταία διαμάχη αναζωπυρώθηκε αφότου η Ελλάδα ανανέωσε την εκστρατεία της για τον επαναπατρισμό των Γλυτπών.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΥΡΩΠΗ
Υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα για πρώτη φορά η βρετανική εφημερίδα Times
Εντύπωση προκαλεί η τοποθέτηση της βρετανικής εφημερίδας, η οποία τασσόταν διαχρονικά υπέρ της διατήρησης των Γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο. «Επιτακτική η επιστροφή τους στην Αθήνα», τονίζει.
Υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα για πρώτη φορά η βρετανική εφημερίδα Times
ΕΥΡΩΠΗ
New York Times: Βρετανική σιωπή για τα γλυπτά του Παρθενώνα
Ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον έχει κατ’ επανάληψη δηλώσει ότι τα γλυπτά είναι αναπόσπαστο κομμάτι της αποστολής του μουσείου να παρουσιάσει την παγκόσμια Ιστορία.
New York Times: Βρετανική σιωπή για τα γλυπτά του Παρθενώνα
ART - ΝΕΑ
Ενα βήμα μπροστά για την επιστροφή τους
Η Επιτροπή της UNESCO κάνει αναφορά στις κακές συνθήκες των Γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο και ψήφισε ομόφωνα το επιπλέον κείμενο που είναι απόφαση αποκλειστικά στοχευμένη στο ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών...
Ενα βήμα μπροστά για την επιστροφή τους
ΕΥΡΩΠΗ
Ο λόρδος Ελγιν ζει και βασιλεύει...
Σαν βόμβα έσκασε στην Αθήνα η άκρως προκλητική απόφαση του Βρετανικού Μουσείου να μεταφέρει για πρώτη φορά εκτός Βρετανίας ένα από τα γλυπτά του Παρθενώνα, δανείζοντάς το στο «αδελφό» μουσείο Ερμιτάζ της Αγίας...
Ο λόρδος Ελγιν ζει και βασιλεύει...
ΕΥΡΩΠΗ
Το Βρετανικό Μουσείο αντιμέτωπο με δίωξη για άρνηση 3D σάρωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα
Το Ινστιτούτο Ψηφιακής Αρχαιολογίας (IDA) λέει ότι σκοπεύει να επιβάλει άμεσα ασφαλιστικά μέτρα κατά του μουσείου.
Το Βρετανικό Μουσείο αντιμέτωπο με δίωξη για άρνηση 3D σάρωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα
ΕΥΡΩΠΗ
Διαδηλώσεων συνέχεια ενάντια στον πόλεμο στην Ουκρανία
Σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης και του υπόλοιπου κόσμου πλήθη χιλιάδων συνεχίζουν να συγκεντρώνονται στους δρόμους ενάντια στον πόλεμο στην Ουκρανία.
Διαδηλώσεων συνέχεια ενάντια στον πόλεμο στην Ουκρανία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας