Οι πόρτες του μετρό, κλειδωμένες. Τεράστιες ουρές στις στάσεις των λεωφορείων. Τα αστικά buses είναι ασφυκτικά γεμάτα. Πλήθος κόσμου στα πεζοδρόμια και τους δρόμους σαν να κατεβαίνουν σε διαδήλωση ή σε κάποια μεγάλη παρέλαση.
Τα ποδήλατα και τα ταξί έχουν τη τιμητική τους. Τα αυτοκίνητα κινούνταν αργά σε ρυθμούς χελώνας. Οι δρόμοι του Λονδίνου μοιάζουν με ένα ατελείωτο πάρκινγκ.
Αυτή ήταν η χθεσινή εικόνα στο κέντρο της βρετανικής πρωτεύουσας μετά τη γενίκευση της απεργίας στο μετρό του Λονδίνου που ξεκίνησε το απόγευμα της Τετάρτης και ολοκληρώθηκε χθες το βράδυ.
Την κατάσταση έκανε ακόμη πιο δύσκολη η άνοδος της θερμοκρασίας και ο δυνατός ήλιος. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι έφτασαν χθες στις δουλειές τους καταϊδρωμένοι, ταλαιπωρημένοι και μέσα στα νεύρα.
Τα τρία μεγαλύτερα συνδικάτα του λονδρέζικου μετρό κατέβηκαν σε απεργία, διεκδικώντας μεγαλύτερες αυξήσεις για τις έξτρα υπηρεσίες που θα προσφέρουν από τις 12 Σεπτεμβρίου, οπότε κάθε Παρασκευή και Σάββατο ο υπόγειος θα λειτουργεί 24 ώρες.
Κυκλοφοριακό κομφούζιο
Οι σκηνές χάους δεν αποφεύχθηκαν, παρά το γεγονός ότι ο οργανισμός που ρυθμίζει τις συγκοινωνίες εδώ στο Λονδίνο «επιστράτευσε» 200 επιπλέον λεωφορεία, ζήτησε από το κοινό να χρησιμοποιεί εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς, όπως π.χ. το ποδήλατο, ενώ μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενημέρωνε για την κατάσταση και πρότεινε λύσεις.
Η διεύθυνση του μετρό υποστηρίζει ότι ήδη έχουν προσληφθεί 137 επιπλέον μηχανοδηγοί για να καλύψουν τις έξτρα ώρες που, όπως τονίζει, «πρακτικά σημαίνει ότι οι υπόλοιποι οδηγοί τρένων θα δουλεύουν λίγες μόνο νύχτες κάθε χρόνο». Παράλληλα υπογραμμίζει ότι στο σύνολό του κανένας εργαζόμενος δεν θα δουλεύει επιπλέον ώρες.
Η αύξηση των μισθών, ύστερα από διαπραγματεύσεις, είναι περίπου 2% ενώ όσοι οδηγοί δουλεύουν στις γραμμές που θα προσφέρουν αυτή τη νυχτερινή υπηρεσία θα πάρουν και ένα μπόνους 2.000 στερλινών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ετήσιες αποδοχές ενός οδηγού τρένου είναι 50.000 στερλίνες, δηλαδή περίπου 60.000 ευρώ. Ετσι ο διευθυντής του μετρό, Μάικ Μπράουν, σε μήνυμά του προς τους επιβάτες τονίζει ότι η εταιρεία έκανε ό,τι ήταν δυνατόν για να παρουσιάσει μια «σημαντικά δίκαιη» προσφορά.
Τα συνδικάτα με τη σειρά τους απαντούν ότι δεν λήφθηκαν υπόψη οι τεράστιες αλλαγές που θα φέρει στη ζωή τους και στους ρυθμούς της δουλειάς τους αυτή η νυχτερινή υπηρεσία. Ενώ παράλληλα σημειώνουν πως η αύξηση του 2% δεν αποζημιώνει για τα προβλήματα που δημιουργεί ο ανθυγιεινός τρόπος εργασίας της νυχτερινής δουλειάς.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη απεργιακή κινητοποίηση εδώ και 13 χρόνια και όπως άφησαν να εννοηθεί οι εκπρόσωποι των συνδικάτων, θα συνεχίσουν μέχρι να πετύχουν τους στόχους τους.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας