Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Μια μέρα θα κάνω κάτι και θα με θυμούνται όλοι»

Αυτό το οποίο είναι βέβαιο είναι πως, όπως ανακοίνωσε ο Γάλλος εισαγγελέας Μπρις Ρομπέν, ο Λούμπιτς έπασχε από κάποια νόσο (την οποία δεν κατονόμασε) για την οποία ακολουθούσε θεραπεία

«Μια μέρα θα κάνω κάτι και θα με θυμούνται όλοι»

  • A-
  • A+

Ηθελε να κάνει κάτι για το οποίο η Ιστορία θα τον θυμόταν. Επαιρνε αντικαταθλιπτικά. Αντιμετώπιζε προβλήματα όρασης. Επασχε και από μια (απροσδιόριστη) νόσο. Ισως και ψυχοσωματική. Σωρεία στοιχείων αποκαλύπτονται κάθε ώρα για τον Αντρέας Λούμπιτς, τον συγκυβερνήτη της πτήσης Βαρκελώνη-Ντίσελντορφ της Germanwings που συνέτριψε το αεροσκάφος πάνω στις γαλλικές Αλπεις παρασύροντας στον θάνατο και τους 149 επιβαίνοντες.

Περισσότερο από τους ερευνητές, οι δημοσιογράφοι στηριζόμενοι συχνά σε ανώνυμες πηγές και εξίσου συχνά σε αδιασταύρωτα στοιχεία, προκειμένου να προλάβουν την πρωτιά του «αποκλειστικού», προσπαθούν να διαμορφώσουν άποψη για τα κίνητρα του 28χρονου πιλότου. Εξετάζοντας κάθε πλευρά της ζωής του, επαγγελματική και προσωπική, δημοσιοποιούν λεπτομέρειες για τους ευκατάστατους γονείς του, τους προηγούμενους εργοδότες του, τις δουλειές που έκανε για 400 ευρώ, την επί επτά χρόνια σύντροφό του, ακόμη και τα χρώματα του σπιτιού του.

«Κάποια μέρα θα κάνω κάτι που θα αλλάξει ολόκληρο το σύστημα και μετά όλοι θα ξέρουν το όνομά μου και θα το θυμούνται», δήλωσε στην Bild πως της εξομολογήθηκε ο Λούμπιτς μια 26χρονη αεροσυνοδός που υποστηρίζει ότι πέρσι είχε σύντομη ερωτική σχέση μαζί του. «Ξυπνούσε τα βράδια φωνάζοντας μέσα στους εφιάλτες του: “Πέφτουμε!” Ηξερε πολύ καλά να κρύβει αυτά που πραγματικά συνέβαιναν μέσα του», είπε κάνοντας λόγο για το πόσο «ταραζόταν για τις συνθήκες δουλειάς του: για τα λίγα χρήματα, για τον φόβο μη χάσει τη σύμβασή του, για τη μεγάλη πίεση». Κατέληξε πως «αν συνέτριψε το αεροπλάνο είναι γιατί ήξερε πως η αρρώστια του έκανε ανέφικτο το όνειρό του να γίνει κυβερνήτης».

Την αποκλειστική ιστορία της δεν μπορεί κανείς να επιβεβαιώσει, αφού ο Λούμπιτς, που διατηρούσε σταθερή σχέση εδώ και επτά χρόνια με άλλη κοπέλα, είναι πλέον νεκρός. Οπως δεν επιβεβαίωσαν οι γερμανικές και γαλλικές αρχές τις αποκαλύψεις της Die Welt ότι οι ερευνητές βρήκαν στο σπίτι του «μεγάλο αριθμό φαρμάκων για την αντιμετώπιση ψυχοσωματικών νόσων» και ότι τον Λούμπιτς παρακολουθούσαν αρκετοί νευρολόγοι και ψυχίατροι.

Επικαλούμενοι επίσης ανώνυμες πηγές, η New York Times έγραψε πως στο σπίτι του βρέθηκαν αντικαταθλιπτικά και πως αντιμετώπιζε προβλήματα όρασης, χωρίς να τα προσδιορίζει, ενώ παρέθεσε εκτίμηση «ανθρώπου που έχει σχέση με τις έρευνες» πως τα προβλήματα όρασης μπορεί να ήταν ψυχοσωματική εκδήλωση. Η Bild υποστηρίζει πως μάλλον πρόκειται για αποκόλληση του αμφιβληστροειδούς.

Αυτό το οποίο είναι βέβαιο είναι πως, όπως ανακοίνωσε ο Γάλλος εισαγγελέας Μπρις Ρομπέν, ο Λούμπιτς έπασχε από κάποια νόσο (την οποία δεν κατονόμασε) για την οποία ακολουθούσε θεραπεία, όπως δείχνουν έγραφα που βρήκαν οι αρχές στο σπίτι του, μαζί με σκισμένες αναρρωτικές άδειες που του είχαν χορηγήσει ειδικοί, ακόμη και για την ημέρα της μοιραίας πτήσης. Και πως δύο φορές τον τελευταίο μήνα είχε επισκεφθεί νοσοκομείο του Ντίσελντορφ, το οποίο όμως διέψευσε δημοσιεύματα ότι απευθύνθηκε σε αυτό για να αντιμετωπίσει πρόβλημα κατάθλιψης.

Βέβαιο είναι επίσης, όπως ανακοίνωσε η γερμανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (LBA), ότι στον ιατρικό του φάκελο αναφερόταν η ένδειξη SIC, που σημαίνει «τακτική ειδική ιατρική εξέταση», χωρίς ωστόσο να επισημαίνεται αν επρόκειτο για σωματική ή ψυχολογική.

Εντύπωση προκάλεσε η παρέμβαση του διευθύνοντος συμβούλου της Airbus, Τομ Εντερς, που κατηγόρησε ότι «ανενημέρωτοι ειδήμονες» παρελαύνουν στα ΜΜΕ με αβάσιμες εικασίες για το δυστύχημα. Οπως επισημαίνει το Α.Ρ., η Airbus, κατασκευάστρια του αεροσκάφους που συνετρίβη δεν έχει προς το παρόν απασχολήσει τις έρευνες, καθώς τα πρώτα στοιχεία υπέδειξαν σκόπιμη πράξη του Λούμπιτς.

Γάλλοι ερευνητές, ωστόσο, τόνισαν πως είναι πολύ νωρίς για να αποκλείσουν άλλες εξηγήσεις για το τραγικό συμβάν. Ανάλογη ήταν και η ανακοίνωση της γερμανικής Ενωσης Πιλότων Cockpit: «Αυτό είναι μόνο ένα ενδιάμεσο πόρισμα. Από τη δική μας σκοπιά, είναι πιθανά κι άλλα σενάρια».

Εν τω μεταξύ, ο εισαγγελέας Ρομπέν τόνισε ότι κανένα από τα διαμελισμένα πτώματα που έχουν έως τώρα ανασυρθεί δεν έχει ταυτοποιηθεί, διαψεύδοντας δημοσιεύματα του Τύπου που υποστήριζαν πως ταυτοποιήθηκε η σορός του Λούμπιτς. Η γαλλική αστυνομία ανακοίνωσε ότι το δυστύχημα ήταν τόσο καταστροφικό ώστε δεν έχει βρεθεί ούτε ένα πτώμα ακέραιο και θα απαιτηθούν τουλάχιστον δύο ακόμη εβδομάδες για να ολοκληρωθεί το έργο του εντοπισμού όλων των θυμάτων.

ΕΥΡΩΠΗ
«Ανίκανος προς εργασία»
Καθώς οι έρευνες για τα κίνητρα που ώθησαν τον Αντρέας Λούμπιτς στην απόφαση να ρίξει το μοιραίο αεροσκάφος συνεχίζονται, ολοένα και περισσότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι έπασχε από βαριά κατάθλιψη και είχε...
«Ανίκανος προς εργασία»
ΕΥΡΩΠΗ
Οι Γάλλοι το «ψάχνουν»
Κρίσιμα κενά στο παζλ της συντριβής του Airbus της Germanwings φαίνεται να συμπληρώνονται, καθώς οι γερμανικές εισαγγελικές αρχές ανακοίνωσαν στοιχεία για προσχεδιασμένη ενέργεια, ενώ οι γαλλικές ανέσυραν το...
Οι Γάλλοι το «ψάχνουν»
ΕΥΡΩΠΗ
Κενά ασφαλείας στα... 30.000 πόδια
Στις «συστημικές αδυναμίες» των κανονισμών αεροπλοΐας, που πιθανώς οδήγησαν στην τραγωδία της συντριβής του Airbus A320, επικεντρώνονται τώρα οι έρευνες της υπηρεσίας ασφάλειας πολιτικής αεροπορίας της Γαλλίας...
Κενά ασφαλείας στα... 30.000 πόδια
ΕΥΡΩΠΗ
Τα ερωτήματα πίσω από τον «σκοτεινό» συγκυβερνήτη
Ο Αντρέας Λούμπιτς, ο 28χρονος Γερμανός πιλότος της Germanwings έπειτα από εκπαίδευση στην Σχολή της Lufthansa στη Βρέμη, αλλά και στο Φίνιξ της Αριζόνα, με εμπειρία μόνον 630 ωρών πτήσης, κατάγεται από το...
Τα ερωτήματα πίσω από τον «σκοτεινό» συγκυβερνήτη
ΕΥΡΩΠΗ
Βαριές ευθύνες για τη Lufthansa
Μαθαίνουμε περισσότερα κάθε μέρα αλλά θα πάρει πολύ, πολύ καιρό για να καταλάβουμε πώς συνέβη αυτό. Λυπούμαστε πάρα, πάρα πολύ που ένα τέτοιο δυστύχημα μπόρεσε να συμβεί στη Lufthansa, όπου δίνουμε τόση έμφαση...
Βαριές ευθύνες για τη Lufthansa
ΕΥΡΩΠΗ
Γαλλογερμανική συνεργασία για ασφάλεια πτήσεων εντός Schengen
Οι Γαλλία και Γερμανία μελετούν τρόπους για την ενίσχυση της ασφάλειας των πτήσεων εντός της ζώνης Schengen, σύμφωνα με τον Φρανσουά Ολάντ. Επίσης, ανακοίνωσε πως εώς το σαββατοκύριακο θα έχει ολοκληρωθεί η...
Γαλλογερμανική συνεργασία για ασφάλεια πτήσεων εντός Schengen

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας