Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Έως 20 οι αγνοούμενοι» απ' την τραγωδία στη Γένοβα

Μια γυναίκα μιλάει στους πυροσβέστες που συνοδεύουν τους περίπου 630 κατοίκους στα σπίτια τους, προκειμένου να πάρουν τα υπάρχοντά τους, μετά την αναγκαστική εκκένωση.

AP Photo/Antonio Calanni

«Έως 20 οι αγνοούμενοι» απ' την τραγωδία στη Γένοβα

  • A-
  • A+

Κάτω από τόνους χάλυβα, τσιμένου και από δεκάδες πλακωμένα αυτοκίνητα ψάχνουν για τρίτη μέρα οι διασώστες και οι πυροσβέστες στην Γένοβα, με την ελπίδα να εντοπίσουν κι άλλους επιζώντες, μετά την κατάρρευση της αερογέφυρας.

Σήμερα, ενώ ο επίσημος αριθμός των νεκρών μειώθηκε σε 38 από 39 και εκείνος των αγνοουμένων παραμένει αδιευκρίνιστος, όπως δήλωσε ο γενικός εισαγγελέας της ιταλικής μεγαλούπολης, Φραντσέσκο Κότσι, εξακολουθούν να αγνοούνται από 10 έως 20 άνθρωποι.

Οι ομάδες διάσωσης πάντως θα συνεχίσουν το έργο τους μέχρις ότου βρεθούν όλοι όσοι έχουν δηλωθεί ως αγνοούμενοι, τόνισε η εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Σόνια Νότσι στο Associated Press.

Ο υπουργός Εσωτερικών Ματέο Σαλβίνι αρνήθηκε να πει ακριβή αριθμό αγνοουμένων, καθώς επισήμανε ότι αρκετοί απ' αυτούς μπορεί να έκαναν διακοπές και να μην έχουν επικοινωνήσει με τις Αρχές αφότου έφτασαν στον προορισμό τους. Εκτίμησε πάντως ότι θα αυξηθεί ο αριθμός των θυμάτων, μιλώντας σε δημοσιογράφους. «Δυστυχώς, ο απολογισμός θα αυξηθεί. Αυτό είναι αναπόφευκτο», είπε.

Η ιταλική πολιτεία σχεδιάζει κηδεία για τα θύματα αυτό το Σάββατο, που θα ανακηρυχθεί ημέρα εθνικού πένθους. Η τελετή θα πραγματοποιηθεί χοροστατούντος του αρχιεπισκόπου της Γένοβας, καρδινάλιου Άντζελο Μπανιάσκο.

Για μια «παράλογη» καταστροφή που χτύπησε ολόκληρο το έθνος μίλησε ο πρόεδρος της Ιταλίας, Σέρτζιο Ματαρέλα.

Τουλάχιστον έξι απ' τους νεκρούς είναι ξένοι πολίτες. Εξ αυτών τέσσερις Γάλλοι και δύο Αλβανοί. Όσον αφορά στους τραυματίες αυτοί ανέρχονται σε 15, σύμφωνα με τις ιταλικές Αρχές. Ανάμεσα τους ένας σε κώμα/

Οι αρχές αναφέρουν πως δεν γνωρίζουν πόσα οχήματα βρίσκονταν στη γέφυρα την ώρα που κατέρρευσε, υπό καταρρακτώδη βροχή.

AP Photo/Nicola Marfisi

Ο γενικός εισαγγελέας Κότσι είπε ακόμη ότι η έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας εστιάζει σε πιθανή ανεπαρκή συντήρηση της γέφυρας Μοράντι ή σε πιθανά κατασκευαστικά ελαττώματα.

Σε αυτό το πλαίσιο, καθώς ακόμη δεν έχει βγει πόρισμα για τα αίτια που προκάλεσαν την κατάρρευση της γέφυρας, δεν υπάρχουν «ύποπτοι» σε αυτή τη φάση, διευκρίνισε ο εισαγγελέας. Άφησε, όμως, ανοιχτό το ενδεχόμενο για πιθανές διώξεις που περιλαμβάνουν την κατηγορία της ανθρωποκτονίας κατά συρροήν.

Απ' την πλευρά του, πάντως, ο Ιταλός πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε, δηλώνει ότι η κυβέρνησή του δεν θα περιμένει τους εισαγγελείς να τελειώσουν την έρευνά τους προκειμένου να ανακαλέσουν τη σύμβαση απ' την παραχωρησιούχο εταιρεία Atlantia, που διαχειρίζεται τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους στην Ιταλία.

Ήδη έχει εγκριθεί ένα πακέτο ύψους 20 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας της γέφυρας, που θεωρείτο πρωτοποριακή όταν εγκαινιάστηκε το 1967.

Στο μεταξύ, ένα άλλο πρόβλημα παραμένει το τι θα γίνει με τους εκατοντάδες πολίτες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, υπό τον φόβο κατάρρευσης κι άλλου τμήματος της γέφυρας, καθώς βρίσκονται κάτω απ' αυτήν.

Στην ανάγκη έκτακτης συντήρησης για την γέφυρα Μοράντι, η οποία, όμως, δεν έγινε ποτέ, αναφέρεται σε δηλώσεις του στην εφημερίδα La Repubblica, o πολιτικός μηχανικός Σαβέριο Φερράρι, ο οποίος συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην οικοδόμηση της γέφυρας, πριν από πενήντα χρόνια.

«Το 1979 άρχισαν να περνούν τα μεγάλα φορτηγά, με σαράντα τόνους βάρος και οι συνθήκες άλλαξαν. Δημιουργήθηκαν, κατά συνέπεια, και πολλές ουρές. Κατά την διάρκεια των ετών πέρασα πολλές φορές από την γέφυρα Μοράντι και αισθάνθηκα περίεργους κραδασμούς», δηλώνει ο Φερράρι.

«Το κατήγγειλα στην αρμόδια υπηρεσία της εταιρίας, αλλά μου απάντησαν ότι δεν υπήρχαν τα αναγκαία χρήματα. Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν. Και θεωρώ ότι έπρεπε να προστεθεί και ένας επιπλέον πυλώνας, στο κεντρικό σημείο της γέφυρας», προσθέτει.

«Πόλεμος» κατά της εταιρείας

Ο υπουργός Εσωτερικών Ματέο Σαλβίνι ζήτησε σήμερα από την εταιρεία που διαχειρίζεται τη γέφυρα, να αναστείλει ορισμένα διόδια.

«Αν ήμουν διευθυντής της Autostrade per l' Italia, θα είχα αναστείλει μερικά διόδια, αλλά μέσα στην ώρα που ακολούθησε» την τραγωδία, δήλωσε ο Σαλβίνι αφού επισκέφθηκε τραυματίες. «Αυτή τη στιγμή, τα ασθενοφόρα πληρώνουν διόδια στους αυτοκινητοδρόμους! Αναρωτιέμαι για μερικά πρόσωπα, πού έχουν την καρδιά τους και το μυαλό τους», πρόσθεσε καθώς η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει πόλεμο κατά της Autostrade, θυγατρικής του ομίλου Atlantia και διαχειρίστριας του αυτοκινητοδρόμου στον οποίο κατέρρευσε μια οδογέφυρα.

«Περιμένω να ανασταλούν σήμερα τα διόδια», πρόσθεσε. «Ας δώσουν τουλάχιστον μια ένδειξη καλής θέλησης. Εισέπραξαν πέρυσι 3,5 δισεκ. ευρώ σε διόδια. Με δεδομένη την καταστροφή που προκάλεσαν, πιστεύω ότι έχουν τη δυνατότητα να επιτρέψουν μερικές εβδομάδες χωρίς διόδια».

Ο υπουργός διατύπωσε επίσης την εκτίμηση πως αποτελεί καθήκον της εταιρείας να επενδύσει ένα μέρος των κερδών της στην πόλη της Γένοβας και στην αρωγή προς τους πληγέντες, οι κατοικίες των οποίων θα κατεδαφισθούν εξαιτίας των μελλοντικών επιχειρήσεων σε ό,τι απομένει από την οδογέφυρα.

Λίγες ώρες αργότερα η Autostrade per l' Italia, η οποία διαχειρίζεται σχεδόν τα μισά από τα περίπου 6.000 χιλιόμετρα των αυτοκινητοδρόμων της Ιταλίας, ανακοίνωσε ότι τα ασθενοφόρα δεν θα καταβάλουν πλέον διόδια. Μολονότι τα ασθενοφόρα εξαιρούνταν ήδη από την καταβολή διοδίων όταν ανταποκρίνονταν σε επείγοντα περιστατικά, τα περισσότερα αναγκάζονταν να πληρώσουν όταν μετέφεραν ασθενείς για άλλους είδους θεραπείες, για παράδειγμα για να κάνουν αιμοκάθαρση.

Η αλλαγή της πολιτικής της Autostrade per l'Italia έχει άμεση ισχύ.

Καταρρέει η μετοχή της Atlantia

Υπ' αυτές τις εξελίξεις η μετοχή της εταιρείας κατρακύλησε σήμερα, χάνοντας το 1/4 της αξίας της. Συγκεκριμένα υποχώρησε στα 17,57 ευρώ από 23,54 κατά το άνοιγμα του χρηματιστηρίου, χάνοντας περίπου 5 δισ. ευρώ σε αξία.

Πριν ανοίξουν οι αγορές η Atlantia εξέδωσε μια ανακοίνωση, στην οποία τόνισε τις συνθήκες της τραγωδίας σε μια προσπάθεια να αποτρέψει την ανάκληση της σύμβασης παραχώρησης αλλά και τις ποινές. Η εταιρεία σημείωσε ακόμη ότι η αιτία της κατάρρευσης δεν είναι ακόμα γνωστή.

«Ντροπιαστική» χαρακτήρισε την ανακοίνωση ο αναπληρωτής πρωθυπουργός Λουίτζι Ντι Μάγιο, απ' το Κίνημα των Πέντε Αστέρων. «Θα μπορούσαν τουλάχιστον να έχουν ψελλίσει μια λέξη για τα θύματα αυτή τη μέρα, αντί να σκέφτονται και πάλι τα κέρδη και τις αγορές», δήλωσε σε δημοσιογράφους.

Σημειώνεται ότι η Autostrade per l' Italia είναι εταιρεία του διεθνούς ομίλου αυτοκινητοδρόμων Atlantia, ο οποίος ανήκει στην οικογένεια Μπένετον.

Ε.Ε.: Δεν θα πάρουμε μέρος σε καμιά κατηγορία σε πολιτικό επίπεδο

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαβεβαίωσε πως είχε ενθαρρύνει την Ιταλία να επενδύσει στις υποδομές της, μετά τις επικρίσεις που διατύπωσε η λαϊκιστική ιταλική κυβέρνηση για την τραγωδία, ρίχνοντας μέρος της ευθύνης στις πολιτικές λιτότητας που επιβάλλει η Ε.Ε.

«Πιστεύουμε πως ήρθε ο καιρός να αποσαφηνισθούν ορισμένα πράγματα», δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος της Κομισιόν Κρίστιαν Σπαρ και πρόσθεσε ότι: «Δεν θα πάρουμε μέρος σε καμιά κατηγορία σε πολιτικό επίπεδο».

«Προς υπόμνησιν, βάσει των δημοσιονομικών κανόνων (της Ε.Ε.), τα κράτη μέλη είναι ελεύθερα να θέτουν συγκεκριμένες πολιτικές προτεραιότητες, για παράδειγμα την ανάπτυξη και τη συντήρηση υποδομών», εξήγησε ο εκπρόσωπος.

Η Ε.Ε. «ενθάρρυνε» τις επενδύσεις στην Ιταλία, υπενθύμισε επικαλούμενος μια σύσταση που είχε δοθεί στη δημοσιότητα την άνοιξη από τα 28 κράτη μέλη.

Υπογράμμισε επίσης την οικονομική δέσμευση της Ε.Ε σημειώνοντας ότι για την περίοδο 2014-2020 προβλέπεται πως η Ιταλία θα λάβει περίπου 2,5 δισεκ. ευρώ για επενδύσεις, ιδιαίτερα στο οδικό της δίκτυο και στους σιδηροδρόμους.

Επίσης τον Απρίλιο 2018 η Επιτροπή έδωσε το «πράσινο φως» για ένα επενδυτικό σχέδιο υπέρ των ιταλικών αυτοκινητοδρόμων, ανοίγοντας τον δρόμο για επενδύσεις περίπου 8,5 δισεκ. ευρώ, περιλαμβανομένης της περιφέρειας της Γένοβας, επισημάνθηκε επίσης από την Επιτροπή.

  

 

 

ΕΥΡΩΠΗ
Είχαν προειδοποιήσει, αλλά δεν εισακούστηκαν
Μια σοβαρή καταγγελία απ' το Πολυτεχνείο του Μιλάνου για προειδοποίηση προς την εταιρεία Autostrade per l'Italia για προβλήματα στο τμήμα της γέφυρας που κατέρρευσε στη Γενόβα, με δεκάδες νεκρούς, δημοσιεύουν...
Είχαν προειδοποιήσει, αλλά δεν εισακούστηκαν
ΕΥΡΩΠΗ
Ολονύχτιες έρευνες για επιζώντες στη Γένοβα
Μάχη με τον χρόνο στα συντρίμμια της αερογέφυρας, που κατέρρευσε το μεσημέρι της Τρίτης, στη Γένοβα, για επιζώντες συνεχίζουν να δίνουν οι διασώστες. Τουλάχιστον 20 οι νεκροί σύμφωνα με τον Κόντε και φόβοι για...
Ολονύχτιες έρευνες για επιζώντες στη Γένοβα
ΕΥΡΩΠΗ
Κάμερα ασφαλείας καταγράφει την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι
Συγκλονίζει το βίντεο από τη στιγμή της κατάρρευσης της οδογέφυρας στη Γένοβα που έδωσε στη δημοσιότητα η ιταλική αστυνομία. Η λήψη προέρχεται από κάμερα ασφαλείας που ήταν τοποθετημένη κάτω από τη γέφυρα. Την...
Κάμερα ασφαλείας καταγράφει την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι
ΕΥΡΩΠΗ
Η γέφυρα των συμφερόντων
Η ιταλική κυβέρνηση στοχοποιεί την οικογένεια Μπένετον που ελέγχει την ιδιωτική εταιρεία διαχείρισης των εθνικών αυτοκινητόδρομων Autostrade per l’ Italia, η οποία κερδίζει δισεκατομμύρια από τα διόδια, αλλά...
Η γέφυρα των συμφερόντων
ΕΥΡΩΠΗ
Το τελευταίο αντίο στα αγαπημένα τους πρόσωπα
Θρήνος στη Γένοβα με συγγενείς και φίλους να αποχαιρετούν τα αγαπημένα τους πρόσωπα που βρήκαν τραγικό θάνατο από την κατάρρευση της γέφυρας. 20 οικογένειες αποφάσισαν να μην πάρουν μέρος στην κηδεία που...
Το τελευταίο αντίο στα αγαπημένα τους πρόσωπα
ΕΥΡΩΠΗ
Αρχίζουν οι κυρώσεις για την τραγωδία στη Γένοβα
Τις διαδικασίες για την ανάκληση των αδειών που είχαν παραχωρηθεί στην εταιρεία Autostrade per l'Italia, που διαχειρίζεται μεταξύ άλλων και τη γέφυρα που κατέρρευσε στη Γένοβα, ξεκίνησε σήμερα και επισήμως η...
Αρχίζουν οι κυρώσεις για την τραγωδία στη Γένοβα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας