Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Φωτιά στο πιλοτήριο έριξε το αεροσκάφος της EgyptAir

AP Photo/Amr Nabil

Φωτιά στο πιλοτήριο έριξε το αεροσκάφος της EgyptAir

  • A-
  • A+

Η συντριβή του αεροσκάφους της EgyptAir το 2016 οφείλεται σε φωτιά στο πιλοτήριο, σύμφωνα με Γάλλους εμπειρογνώμονες, οι οποίοι διαψεύδουν την εκδοχή της βόμβας που υποστήριζαν οι αιγυπτιακές αρχές. Μάλιστα ασκούν κριτική στην Αίγυπτο για ανεπαρκή έρευνα και παραλείψεις σε ένα δυστύχημα που κόστισε τη ζωή 66 ανθρώπων, επιβατών και πληρώματος.

Όπως αναφέρει η υπηρεσία έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων της Γαλλίας (BEA), οι αρχές της Αιγύπτου προφανώς δεν ανταποκρίθηκαν στις εκκλήσεις για περαιτέρω έρευνες, κριτική που ασκείται σπάνια από μια χώρας εις βάρος άλλης για τη διερεύνηση αιτιών αεροπορικού δυστυχήματος.

Αν και Αιγύπτιοι αξιωματούχοι έχουν ανακοινώσει ότι βρέθηκαν ίχνη εκρηκτικών στα διαμελισμένα πτώματα των επιβαινόντων που ανασύρθηκαν από τα συντρίμμια του αεροσκάφους, γεγονός που υποδηλώνει δόλια ενέργεια, οι Γάλλοι ειδικοί διαφωνούν.

«Οι προτάσεις της BEA σχετικά με την περαιτέρω έρευνα στα συντρίμμια και στα μαύρα κουτιά, απ' ό,τι γνωρίζουμε, δεν εφαρμόστηκαν. Τα στοιχεία της έρευνας που ήδη έχουν συγκεντρωθεί από την Αίγυπτο -περιλαμβανομένων εκείνων που προσκομίστηκαν από τη BEA- προστατεύονται από την αιγυπτιακή δικαστική έρευνα», αναφέρει η ανακοίνωσή τους.

«Η BEA θεωρεί ότι η πιθανότερη υπόθεση είναι να ξέσπασε φωτιά μέσα στο πιλοτήριο την ώρα που το αεροπλάνο πετούσε σε σταθερό ύψος και η φωτιά να εξαπλώθηκε γρήγορα προκαλώντας την απώλεια του ελέγχου του αεροσκάφους», προστίθεται.

Η ανακοίνωση της BEA επισημαίνει ότι οι Αιγύπτιοι εμπειρογνώμονες δεν δημοσίευσαν την τελευταία τους έκθεση και προσθέτει ότι η γαλλική υπηρεσία είναι έτοιμη να επαναλάβει τη συνεργασία της με τις αιγυπτιακές αρχές αν εκείνες συνεχίσουν την έρευνα. Οι διεθνείς κανονισμοί ορίζουν ότι μια έκθεση θα πρέπει να ολοκληρώνεται εντός ενός έτους από το δυστύχημα.

Δώδεκα από τα θύματα του αεροπορικού δυστυχήματος τον Μάιο 2016 ήταν Γάλλοι υπήκοοι.

Πρόσωπο κοντά στις έρευνες που μίλησε με καθεστώς ανωνυμίας υποστήριξε ότι «υπάρχουν πολιτικές διαφωνίες ανάμεσα στη Γαλλία και στην Αίγυπτο σχετικά με την έρευνα».

Δεν είναι η πρώτη φορά που Αίγυπτος και Γαλλία διαφωνούν για το πώς θα πρέπει να αντιμετωπίζονται οι έρευνες για τα αεροπορικά δυστυχήματα.

Σε ανάλογο περιστατικό, μετά τη συντριβή, λόγω έκρηξης βόμβας, αεροσκάφους της Metrojet που μετέφερε Ρώσους τουρίστες από το θέρετρο του Σαρμ ελ Σέιχ στην Ερυθρά Θάλασσα, τον Οκτώβριο του 2015, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 224 επιβαίνοντες, Αιγύπτιοι αξιωματούχοι είχαν αρχικά διαψεύσει τις υποψίες ότι το συγκεκριμένο δυστύχημα προκλήθηκε από την έκρηξη βόμβας.

Το Ισλαμικό Κράτος είχε αναλάβει τότε την ευθύνη για την έκρηξη στο αεροπλάνο της Metrojet διευκρινίζοντας ότι μέλη του είχαν μεταφέρει τα εκρηκτικά πάνω στο αεροσκάφος μέσα σε ένα τενεκεδάκι αναψυκτικού.

Ωστόσο, ούτε η Γαλλία ούτε οι ΗΠΑ υποψιάζονταν εκρηκτικό μηχανισμό για τη συντριβή του αεροπλάνου της EgyptAir.

  

ΕΥΡΩΠΗ
Οι Γάλλοι το «ψάχνουν»
Κρίσιμα κενά στο παζλ της συντριβής του Airbus της Germanwings φαίνεται να συμπληρώνονται, καθώς οι γερμανικές εισαγγελικές αρχές ανακοίνωσαν...
Οι Γάλλοι το «ψάχνουν»
ΕΥΡΩΠΗ
Το δεύτερο μαύρο κουτί θα απαντήσει για τον συγκυβερνήτη
Τρόπους αυτοκτονίας και πώς κλειδώνει το πιλοτήριο αναζητούσε στο διαδίκτυο ο Αντρέας Λιούμπιτς, λίγες μέρες πριν από την τραγωδία, σύμφωνα με τις...
Το δεύτερο μαύρο κουτί θα απαντήσει για τον συγκυβερνήτη