Τουλάχιστον έξι αγνοούμενοι στη Βαλτιμόρη μετά την κατάρρευση της γέφυρας Φράνσις Σκοτ Κι στη Βαλτιμόρη, αφόρου προσέκρουσε σε αυτή ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν δεσμεύτηκε σήμερα ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πληρώσει ολόκληρο το κόστος για την ανακατασκευή της γέφυρας Φράνσις Σκοτ Κι, που κατέρρευσε νωρίς σήμερα το πρωί μετά την πρόσκρουση σε αυτήν ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. «Πρόθεσή μου είναι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση να πληρώσει ολόκληρο το κόστος της ανακατασκευής αυτής της γέφυρας και περιμένω από το Κογκρέσο να στηρίξει την προσπάθειά μου», τόνισε ο Μπάιντεν, σημειώνοντας ωστόσο ότι θα χρειαστεί χρόνος για την ανακατασκευή της γέφυρας. Ο Αμερικανός πρόεδρος έκανε λόγο για ένα «φρικτό δυστύχημα», ενώ ζήτησε να ανοίξει ξανά το λιμάνι το συντομότερο δυνατό.
Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, το πλοίο είχε προλάβει να εκπέμψει σήμα κινδύνου, γεγονός που επέτρεψε να περιοριστεί η κυκλοφορία και να σωθούν ζωές, ανέφερε ο κυβερνήτης του Μέριλαντ. «Οι άνθρωποι αυτοί είναι ήρωες. Έσωσαν ζωές την περασμένη νύχτα», είπε ο Γουές Μουρ αναφερόμενος στο πλήρωμα του πλοίου Dali το οποίο κατάφερε να ενημερώσει τις αρχές ότι αντιμετώπιζε μηχανικό πρόβλημα ενώ έπλεε με ταχύτητα οκτώ κόμβων στον ποταμό Πατάπσκο.
Μετά την πρόσκρουση, η γέφυρα Φράνσις Σκοτ Κι κατέρρευσε στον ποταμό και έχει αποκλειστεί η πρόσβαση στο λιμάνι της Βαλτιμόρης. Ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk ανακοίνωσε ότι λόγω του συμβάντος αυτού τα πλοία του θα αποφεύγουν στο προσεχές μέλλον το λιμάνι της Βαλτιμόρης, ένα από τα πιο πολυσύχναστα των ΗΠΑ. Το Dali, με σημαία Σιγκαπούρης, ήταν ναυλωμένο από την εταιρεία Maersk όμως το πλήρωμά του δεν ανήκει στην εταιρεία.
Από την κατάρρευση της γέφυρας των τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, αυτοκίνητα και άνθρωποι κατέληξαν στα νερά του ποταμού. Οι διασώστες ανέσυραν δύο επιζώντες, ο ένας εκ των οποίων παραμένει στο νοσοκομείο. Αναζητούν ακόμη τουλάχιστον έξι άτομα. «Η προκαταρκτική έρευνα υποδηλώνει ότι επρόκειτο για ατύχημα», είπε ο κυβερνήτης, διαβεβαιώνοντας ότι δεν υπάρχει καμία αξιόπιστη ένδειξη ότι ήταν τρομοκρατική ενέργεια.
Πάνω στη γέφυρα τη στιγμή του ατυχήματος βρίσκονταν οκτώ άνθρωποι και οι έξι από αυτούς αγνοούνται, ανακοίνωσε η υπηρεσία μεταφορών της Πολιτείας αρκετές ώρες μετά την κατάρρευση. Τη στιγμή της κατάρρευσης, στη 1.27 τοπική ώρα, εργάτες επισκεύαζαν το οδόστρωμα της γέφυρας. Τα σόναρ εντόπισαν οχήματα στο βυθό του ποταμού, σε βάθος περίπου 50 μέτρων, είπε ο Πολ Γουίντφιλντ, ο γραμματέας Μεταφορών του Μέριλαντ. Σύμφωνα με τον Μουρ η γέφυρα πληρούσε τις προδιαγραφές και δεν είχε δομικά προβλήματα.
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ενημερώθηκε για το ατύχημα, ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος. Το πλοίο «έχασε το προωθητικό σύστημα» καθώς έφευγε από το λιμάνι και το πλήρωμα ενημέρωσε τις τοπικές αρχές ότι δεν μπορούσε να το ελέγξει, μετέδωσε το ABC News, επικαλούμενο μια αναφορά των υπηρεσιών πληροφοριών των ΗΠΑ.
Ανησυχίες για τις επιπτώσεις ενός παρατεταμένου «μπλακ άουτ» στο λιμάνι
Το λιμάνι της Βαλτιμόρης έκλεισε μέχρι νεωτέρας. Πρόκειται για το σημαντικότερο λιμάνι των ΗΠΑ όσον αφορά τα φορτία αυτοκινήτων. Μόνο το 2022 πέρασαν από εκεί περισσότερα από 750.000 οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής. Είναι επίσης ένα από τα μεγαλύτερα σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές άνθρακα. Το κλείσιμο αυτού του μεγάλου λιμανιού στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ θα μπορούσε να διαταράξει την αλυσίδα εφοδιασμού προϊόντων – από αυτοκίνητα μέχρι άνθρακα ή και ζάχαρη, κάτι που σημαίνει ότι θα αυξηθούν οι καθυστερήσεις και το κόστος τους.
Η σημερινή καταστροφή ίσως είναι η χειρότερη κατάρρευση γέφυρας για τις ΗΠΑ από το 2007, όταν η γέφυρα I-35W έπεσε στον ποταμό Μισισιπί, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 13 άνθρωποι. Είναι επίσης το χειρότερο ατύχημα σε γέφυρα από πρόσκρουση πλοίου τα τελευταία 40-50 χρόνια, σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Νάιτ, εμπειρογνώμονα του Ινστιτούτου Πολιτικών Μηχανικών.
Το Dali είχε εμπλακεί και σε άλλο ατύχημα στην Αμβέρσα
Το πλοίο που προκάλεσε την κατάρρευση της γέφυρας Φράνσις Σκοτ Κι είχε εμπλακεί και σε ένα ατύχημα στο λιμάνι της Αμβέρσας το 2016. Σύμφωνα με τις βελγικές λιμενικές αρχές, στις 11 Ιουλίου 2016 είχε προσκρούσει στην προβλήτα ενώ προσπαθούσε να αποπλεύσει από τον τερματικό σταθμό των εμπορευματοκιβωτίων στη Βόρεια Θάλασσα.
Η λιμενική αρχή δεν έδωσε άλλες διευκρινίσεις για τα αίτια του ατυχήματος αλλά ανέφερε ότι το πλοίο παρέμεινε αγκυροβολημένο για επισκευές για κάποιο διάστημα μετά την πρόσκρουση.
«Ο γενικός κανόνας είναι ότι τα ατυχήματα αυτά ερευνώνται και τα πλοία επιτρέπεται να αποπλεύσουν μόνο αφού οι ειδικοί κρίνουν ότι είναι ασφαλές», είπε ένας εκπρόσωπος του λιμανιού της Αμβέρσας στο πρακτορείο Reuters. Το Dali ανήκει στην Grace Ocean Pt Ltd και τη διαχείρισή του έχει αναλάβει η Synergy Marine Corp.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας