Μια ραγδαία αλλαγή στη βαρυτική δύναμη και μια πτώση από ύψος 54 μέτρων, ήταν οι δύο αιτίες που προκάλεσαν τους δεκάδες τραυματισμούς στην πτήση της Singapore Airlines, η οποία την περασμένη εβδομάδα έπεσε σε σφοδρές αναταράξεις, σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Ένας 73χρονος Βρετανός επιβάτης πέθανε, πιθανόν από ανακοπή, και πολλοί άλλοι επιβαίνοντες - πλήρωμα και ταξιδιώτες - τραυματίστηκαν, όταν η πτήση SQ321 από Λονδίνο με προορισμό τη Σιγκαπούρη, έπεσε σε υπερβολικές και αιφνίδιες αναταράξεις, ενώ πετούσε πάνω από την Μιανμάρ, όπως περιέγραψε η εταιρεία.
Η πτήση στις 21 Μαΐου ενός Μπόινγκ τύπου 777-300ER με 211 επιβάτες και 18μελές πλήρωμα κατευθύνθηκε τελικά προς την Μπανγκόκ, όπου πραγματοποίησε υποχρεωτική προσγείωση.
«Το αεροπλάνο συνάντησε μια ξαφνική αλλαγή στα G (βαρυτική δύναμη)... Αυτό πιθανόν είχε ως αποτέλεσμα οι επιβαίνοντες που δε φορούσαν τη ζώνη ασφαλείας να εκτιναχθούν», αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών σε ανακοίνωσή του σχετικά με την έκθεση του Γραφείου Έρευνας της Ασφάλειας Μεταφορών.
«Η κατακόρυφη επιτάχυνση άλλαξε από αρνητικά 1.5G σε θετικά 1.5G μέσα σε τέσσερα δευτερόλεπτα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, οι επιβάτες που είχαν εκσφενδονισθεί στο ταβάνι να προσγειωθούν στο πάτωμα», αναφέρει η ίδια πηγή επικαλούμενη πληροφορίες που ελήφθησαν από τα δεδομένα πτήσης και από τους καταγραφείς φωνής του πιλοτηρίου. «Οι ραγδαίες αλλαγές στα G στη διάρκεια 4,6 δευτερολέπτων είχαν ως αποτέλεσμα μια πτώση 178 ποδών (54 μ), από τα 37.362 πόδια στα 37.184 πόδια. Αυτή η αλληλουχία γεγονότων πιθανόν να προκάλεσε τους τραυματισμούς στο πλήρωμα και στους επιβάτες», προστίθεται.
Η Singapore Airlines ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί πλήρως με την έρευνα: «Είμαστε αποφασισμένοι να στηρίξουμε τους επιβαίνοντες την ημέρα εκείνη στην πτήση SQ321, καθώς και τις οικογένειες και τους οικείους τους», ανέφερε σε σημερινή της δήλωση.
Αργά χθες το βράδυ, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι 45 επιβαίνοντες στην πτήση εξακολουθούν να βρίσκονται στην Μπανγκόκ, περιλαμβανομένων 28 που νοσηλεύονται.
Η προκαταρκτική έκθεση αναφέρει ότι όταν η πτήση συνάντησε ελαφρές αναταράξεις, υπήρξε, χωρίς να δοθεί εντολή και αύξηση στο ύψος, που είχε ως αποτέλεσμα ο αυτόματος πιλότος να οδηγήσει σε καθοδική πορεία το αεροσκάφος. Οι πιλότοι βίωσαν μια αύξηση στην ταχύτητα πτήσης και αντέδρασαν ενεργοποιώντας τα αερόφρενα. «Ενώ διαχειριζόταν την ταχύτητα αέρος... έγινε γνωστό ότι ένας πιλότος φώναξε ότι είχε ανάψει η ένδειξη "Προσδεθείτε"».
Η ερευνητική ομάδα απαρτίζεται από Σιγκαπουριανούς ερευνητές, εκπροσώπους της Boeing και Αμερικανούς αξιωματούχους από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) και από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA).
Το υπουργείο Μεταφορών της Σιγκαπούρης ανακοίνωσε ότι συνεχίζεται η έρευνα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας