Τραγικός είναι ο απολογισμός του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην Ινδία, με τουλάχιστον 288 νεκρούς και περίπου 1.000 τραυματίες, κάποιοι από τους οποίους σε πολύ σοβαρή κατάσταση. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, οι ινδικές αρχές αναζητούν τα αίτια της σύγκρουσης των τριών τρένων σε κάποιο πρόβλημα στη σηματοδότηση.
Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή, τρένο εκτροχιάστηκε και έπεσε πάνω σε άλλο, το οποίο με τη σειρά του χτύπησε εμπορική αμαξοστοιχία που ήταν σταθμευμένη, στην περιοχή Μπαλασόρ στην πολιτεία Οντίσα.
Το Reuters, που είδε επίσημο κυβερνητικό έγγραφο, αναφέρει ότι στην τραγωδία οδήγησε πιθανό σφάλμα στη σηματοδότηση.
Οι μαρτυρίες των επιζώντων του δυστυχήματος είναι συγκλονιστικές, καθώς περιγράφουν διαμελισμένα πτώματα σκορπισμένα παντού και σκηνές χάους και πανικού. Ο επιβάτης Ανούμπα Ντας δήλωσε στο Reuters ότι δεν θα ξεχνούσε ποτέ τη σκηνή. «Οικογένειες συντρίφθηκαν, σώματα χωρίς άκρα και ένα λουτρό αίματος στις ράγες», περιέγραψε.
Άλλος αυτόπτης μάρτυρας που συμμετείχε σε επιχειρήσεις διάσωσης είπε ότι οι κραυγές και τα κλάματα των τραυματιών και των συγγενών των νεκρών ήταν ανατριχιαστικές. «Ήταν φρικτό και σοκαριστικό», είπε.
Εξίσου σοκαριστικές είναι οι εικόνες από βίντεο που δόθηκαν στη δημοσιότητα, με εκτροχιασμένα βαγόνια και κατεστραμμένες γραμμές, τις ομάδες διάσωσης να ερευνούν μέσα στα ανοιχτά βαγόνια για να βγάλουν τους επιζώντες και να τους μεταφέρουν εσπευσμένα στο νοσοκομείο.
Άνθρωποι εθεάθησαν να αναζητούν τους συγγενείς τους στο σημείο και σε κοντινά νοσοκομεία.
Στο σημείο του δυστυχήματος έφτασε και ο πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι, που μίλησε με τους διασώστες και επιθεώρησε τα συντρίμμια. Είναι πιθανό να επισκεφθεί νοσοκομεία και να δει τους επιζώντες. Σήμερα είχε προγραμματιστεί να εγκανιάσει ένα νέο σύστημα ασφαλείας και τρένο υψηλής ταχύτητας στη γραμμή Γκόα-Μουμπάι, αλλά η εκδήλωση ακυρώθηκε. Στη γραμμή όπου έγινε το δυστύχημα, δεν υπήρχε σε λειτουργία το νέο σύστημα.
Όπως ανακοινώθηκε, οι οικογένειες των νεκρών θα λάβουν ως αποζημίωση 1 εκατομμύριο ρουπίες (12.000 δολάρια), ενώ οι σοβαρά τραυματίες θα λάβουν 200.000 ρουπίες, με 50.000 ρουπίες για ελαφρούς τραυματισμούς, δήλωσε ο υπουργός Σιδηροδρόμων, ενώ κάποιες από τις κυβερνήσεις των πολιτειών έχουν επίσης ανακοινώσει αποζημιώσεις.
«Είναι ένα μεγάλο, τραγικό ατύχημα», είπε ο υπουργός Σιδηροδρόμων στους δημοσιογράφους αφού επιθεώρησε τον τόπο του ατυχήματος. «Θα εστιάσουμε πλήρως στην επιχείρηση διάσωσης και ανακούφισης και προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι οι τραυματίες θα λάβουν την καλύτερη δυνατή φροντίδα».
Την Παρασκευή, εκατοντάδες νέοι παρατάχθηκαν έξω από κρατικά νοσοκομεία για να δώσουν αίμα.
Σύμφωνα με την Indian Railways, το δίκτυό της μεταφέρει περισσότερους από 13 εκατομμύρια ανθρώπους κάθε μέρα. Αλλά το κρατικό μονοπώλιο είχε ένα πολύ κακό ιστορικό ασφάλειας λόγω της γήρανσης των υποδομών.
Η διοίκηση του Modi έχει δρομολογήσει τρένα υψηλής ταχύτητας ως μέρος των σχεδίων για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, αλλά οι επικριτές λένε ότι δεν έχει επικεντρωθεί αρκετά στην ασφάλεια και την αναβάθμιση των παλιών υποδομών.
Το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα της Ινδίας ήταν το 1981 όταν ένα τρένο έπεσε από μια γέφυρα σε ένα ποτάμι στην πολιτεία Μπιχάρ, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν περίπου 800 άνθρωποι.