Ασύλληπτες διαστάσεις λαμβάνει η σιδηροδρομική τραγωδία που σημειώθηκε χθες Παρασκευή στην ανατολική Ινδία, καθώς από τη σύγκρουση μεταξύ τριών τρένων έχουν ανασυρθεί τουλάχιστον 288 νεκροί, ενώ έχουν τραυματιστεί περίπου 900 άνθρωποι, με τα σωστικά συνεργεία να προσπαθούν ακόμη να απεγκλωβίσουν πολλούς επιβάτες που έχουν παγιδευτεί στα συντρίμμια.
Δημοσιογράφοι του AFP που βρίσκονται στο σημείο της τραγωδίας, είδαν βαγόνια που έχουν ανατραπεί, μέλη των σωστικών συνεργείων να εργάζονται ασταμάτητα για να απεγκλωβίσουν επιζώντες και πολλά πτώματα καλυμμένα με λευκά πανιά δίπλα από τις γραμμές του τρένου, κοντά στο Μπαλασόρ, περίπου 200 χιλιόμετρα από την Μπουμπανεσβάρ, πρωτεύουσα του κρατιδίου Οντίσα.
Ο γενικός διευθυντής της πυροσβεστικής του κρατιδίου Οντίσα, Σουντχάνσου Σαράντζι, δήλωσε στο AFP ότι ο απολογισμός φτάνει τους 288 νεκρούς. «Οι επιχειρήσεις διάσωσης συνεχίζονται και δεν θα ολοκληρωθούν προτού περάσουν πολλές ώρες», πρόσθεσε.
Υψηλόβαθμος αξιωματούχος της περιφερειακής κυβέρνησης, ο Πραντίπ Τζένα, διευκρίνισε ότι περίπου 850 άνθρωποι έχουν διακομιστεί σε νοσοκομεία.
Μια ατελείωτη σειρά ασθενοφόρων άφηνε στη διάρκεια της νύκτας τραυματίες στο νοσοκομείο της περιφέρειας Μπαντράκ, όπου αιμόφυρτοι επιζώντες σε κατάσταση σοκ λάμβαναν ιατρική βοήθεια.
Σύμφωνα με τον Αμιτάμπ Σάρμα, διευθυντή των ινδικών σιδηροδρόμων, δύο επιβατικά τρένα «ενεπλάκησαν ενεργά στο δυστύχημα». Μια εμπορική αμαξοστοιχία ήταν σταθμευμένη στο σημείο όπου σημειώθηκε η τραγωδία, πρόσθεσε, χωρίς να δώσει άλλες διευκρινίσεις. «Ο αριθμός των νεκρών και των τραυματιών είναι δύσκολο να εκτιμηθεί προς το παρόν», σημείωσε ακόμη, διότι πολλοί επιβάτες είναι πιθανό να παραμένουν εγκλωβισμένοι στα συντρίμμια.
Σύμφωνα με πληροφορίες για τις συνθήκες του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος, πρώτα εκτροχιάστηκαν 10-12 βαγόνια της μίας επιβατικής αμαξοστοιχίας και σκορπίστηκαν στις διπλανές ράγες. Στη συνέχεια, πάνω στα εκτροχιασμένα βαγόνια έπεσε άλλη διερχόμενη αμαξοστοιχία. Θολή παραμένει η εμπλοκή του εμπορικού τρένου, για το οποίο αναφέρεται στα ινδικά media ότι ορισμένα βαγόνια έπεσαν πάνω του.
Επιζών δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι κοιμόταν όταν σημειώθηκε το δυστύχημα και ότι όταν ξύπνησε, βρισκόταν κάτω από καμία δεκαριά άλλους επιβάτες. Στη συνέχεια, κατάφερε να συρθεί έξω από το βαγόνι, με τραύματα στον λαιμό και τα χέρια.
«Έχουμε προετοιμάσει όλα τα μεγάλα δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία από την περιοχή του δυστυχήματος ως την πρωτεύουσα του κρατιδίου για να αναλάβουν τους τραυματίες», δήλωσε ο Σ.Κ. Πάντα, εκπρόσωπος των περιφερειακών αρχών και πρόσθεσε ότι 75 ασθενοφόρα και «πολλά λεωφορεία» έχουν σταλεί στο σημείο της τραγωδίας για να μεταφέρουν τραυματίες και επιζώντες.
Ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι δήλωσε «συντετριμμένος».
«Οι σκέψεις μου είναι με τις οικογένειες που πενθούν. Εύχομαι οι τραυματίες να αναρρώσουν γρήγορα», έγραψε στο Twitter ο Μόντι, ενώ πρόσθεσε ότι συνομίλησε με τον υπουργό Σιδηροδρόμων Ασουίνι Βαϊσνάου για να «ενημερωθώ για την κατάσταση».
Ο Βαϊσνάου μετέβη στο σημείο του δυστυχήματος και ανακοίνωσε ότι έχει κινητοποιηθεί ο στρατός για να προσφέρει βοήθεια.
Στην Ινδία, έχουν σημειωθεί στο παρελθόν πολλά μεγάλα σιδηροδρομικά δυστυχήματα, αλλά η ασφάλεια των σιδηροδρόμων έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, χάρη σε μαζικές επενδύσεις και βελτίωση των τεχνολογιών.
Το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της Ινδίας σημειώθηκε στις 6 Ιουνίου 1981, όταν εκτροχιάστηκε επιβατική αμαξοστοιχία στο κρατίδιο Μπιχάρ και επτά βαγόνια έπεσαν από γέφυρα στα νερά του ποταμού Μπαγκμάτι, με αποτέλεσμα 800 με 1.000 άνθρωποι να βρουν τον θάνατο.
Εξάλλου, στις 20 Νοεμβρίου 2016, τρένο που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο εξπρές Πάτνα- Ιντόρ, στο οποίο επέβαιναν 2.000 άνθρωποι, εκτροχιάστηκε νωρίς το πρωί, σε επαρχιακή περιοχή στο κρατίδιο Ουτάρ Πραντές, την ώρα που οι περισσότεροι επιβάτες κοιμόντουσαν. Τουλάχιστον 146 άνθρωποι σκοτώθηκαν και περίπου 180 τραυματίστηκαν.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας