Το αεροσκάφος της EgyptAir που συνετρίβη τα ξημερώματα της περασμένης Πέμπτης νοτιοανατολικά της Καρπάθου δεν εξετράπη της πορείας του, ούτε έχασε απότομα ύψος πριν χαθεί το σήμα του από τα ραντάρ, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Εθνικής Υπηρεσίας Αεροπορικών Υπηρεσιών της Αιγύπτου.
Ο Εχάμπ Αζμί υποστήριξε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφηκαν στα ραντάρ, όταν το αεροσκάφος εξαφανίστηκε πετούσε στο κανονικό ύψος των 37.000 ποδιών.
Τα στοιχεία αυτά, όπως σημείωσε ο Εχάμπ Αζμί, έρχονται σε σύγκρουση με τα στοιχεία που είχε δώσει αρχικά το ελληνικό υπουργείο Άμυνας και ο Πάνος Καμμένος, ότι το αεροσκάφος ξαφνικά έχασε ύψος, πέφτοντας στα 10.000 πόδια, πριν εξαφανιστεί από τα ραντάρ.
«Η εικόνα που έχουμε, όπως προκύπτει από την αεροπορική εικόνα του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων, είναι ότι στις 03:37 το αεροσκάφος που βρισκόταν περίπου 10 με 15 μίλια μέσα στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, στο FIR Καΐρου, σε ύψος 37.000 ποδών, πραγματοποίησε μια στροφή 90 μοίρες αριστερά και εν συνεχεία μια στροφή 360 μοίρεςπρος τα δεξιά κατερχόμενο από τα 37.000 πόδια στα 15.000 πόδια. Η εικόνα που είχαμε χάθηκε περίπου στα 10.000 πόδια», είχε δηλώσει σχετικά ο υπουργός Άμυνας.
«Δεν υπήρξε στροφή ούτε προς τα δεξιά ούτε προς τα αριστερά», απαντά ο Εχάμπ Αζμί. «Την ώρα που μπήκε στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο δεν είχε κανένα πρόβλημα. Ένα ή δύο λεπτά αργότερα εξαφανίστηκε».
«Δώστε μας τα στοιχεία»
Με ανακοίνωσή του ο αρχιεισαγγελέας της Αιγύπτου, Νάμπιλ Σάντεκ, ζήτησε από τις γαλλικές και τις ελληνικές αρχές να παραδώσουν στο Κάιρο όλα τα δεδομένα τα οποία έχουν στην κατοχή τους και σχετίζονται με το Airbus A320 της εταιρείας EgyptAir.
Οι αιγυπτιακές αρχές ζητούν όλα όσα στοιχεία υπάρχουν και αφορούν το διάστημα της παραμονής του αεροσκάφους στο διεθνές αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ, μέχρι και την έξοδό του από τον γαλλικό εναέριο χώρο.
Επίσης ο Νάμπιλ Σάντεκ ζήτησε όλα τα έγγραφα, τα ηχητικά αρχεία και τα αρχεία βίντεο που διαθέτει το Παρίσι.
Ταυτόχρονα, ζήτησε και από τις ελληνικές αρχές να του παραδώσουν απομαγνητοφωνημένες όλες τις συνομιλίες μεταξύ του πιλότου του Airbus και των Ελλήνων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ενώ ζήτησε να ερωτηθούν εάν ο πιλότος είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου.
Εξετάσεις DNA
Τα πρώτα ευρήματα από τις σορούς των νεκρών του αεροσκάφους έφτασαν σε νεκροτομείο στο Κάιρο, όπου θα γίνουν εξετάσεις DNA για να διαπιστωθεί σε ποιους ανήκουν.
Σύμφωνα με υπεύθυνο ασφαλείας του νεκροτομείου του Καΐρου, συγγενείς των θυμάτων πηγαίνουν στο κτίριο για να δώσουν γενετικό υλικό.
Γαλλικό πλοίο για τα κουτιά
Το γαλλικό πολεμικό ναυτικό ανακοίνωσε ότι ένα από τα πλοία του έχει ήδη φτάσει στη Μεσόγειο και συμμετέχει στην αναζήτηση συντριμμιών του αεροσκάφους και ιδιαίτερα των μαύρων κουτιών.
Το πολεμικό πλοίο, μήκους 80 μέτρων, είναι εφοδιασμένο με υποβρύχιο ραντάρ που μπορεί να εντοπίσει τα σήματα που εκπέμπουν τα μαύρα κουτιά. Είναι εξειδικευμένο σε επιχειρήσεις διάσωσης και συμμετέχει σε επιχειρήσεις του λιμενικού.
Στη θαλάσσια περιοχή όπου κατέπεσε το αεροσκάφος της EgyptAir, μεταξύ της Αλεξάνδρειας αι της Κρήτης, το βάθος των υδάτων είναι μεταξύ 2.440 και 3.050 μέτρων.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας