• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    33°C 30.9°C / 34.8°C
    3 BF
    32%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 31.6°C / 33.7°C
    4 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.0°C / 34.4°C
    1 BF
    64%
  • Ιωάννινα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    24°C 24.2°C / 24.2°C
    2 BF
    69%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 30.7°C / 31.9°C
    4 BF
    40%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.2°C / 34.9°C
    1 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Βροχοπτώσεις μεγάλης έντασης
    26°C 21.4°C / 29.3°C
    2 BF
    84%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    33°C 33.1°C / 33.1°C
    2 BF
    41%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.8°C / 31.5°C
    4 BF
    44%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 30.7°C
    3 BF
    51%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 27.7°C
    5 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.6°C / 29.7°C
    2 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 29.9°C
    0 BF
    45%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.3°C / 32.9°C
    4 BF
    29%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    34°C 30.5°C / 33.8°C
    3 BF
    31%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 27.8°C
    4 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    33°C 30.6°C / 35.0°C
    3 BF
    23%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.3°C / 29.4°C
    2 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    32°C 28.4°C / 33.7°C
    3 BF
    41%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 20.8°C
    3 BF
    78%

Οι αναφορές ότι το Airbus κόπηκε στα δύο στον αέρα, με την άτρακτο να συντρίβεται σε βράχια και τη φλεγόμενη ουρά να πέφτει σε απόσταση 5 χιλιομέτρων, οδηγεί τους εμπειρογνώμονες σε διάφορα σενάρια

MAXIM GRIGORIEV /Russian Ministry for Emergency Situations/Maxim Grigoriev via AP

«Εξωθεν ενέργεια» βλέπει η Metrojet

  • A-
  • A+

Μόνο κάποια «έξωθεν ενέργεια» θα μπορούσε να προκαλέσει την καταστροφή της ατράκτου σε μεγάλο ύψος και τη βουτιά θανάτου του μοιραίου Airbus Α321 στη Χερσόνησο του Σινά στην Αίγυπτο το περασμένο Σάββατο, έσπευσε να υποστηρίξει χθες η ρωσική αεροπορική εταιρεία Metrojet, προκαταλαμβάνοντας τα αποτελέσματα των ερευνών και επιχειρώντας να αποποιηθεί τυχόν ευθύνες για το πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα στα χρονικά της ρωσικής αεροπλοΐας, με πιθανή «οσμή» τρομοκρατίας.

«Απορρίπτουμε κάποια τεχνική βλάβη ή λάθος του πιλότου» τόνισε ο Αλεξάντερ Σμιρνόφ, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Metrojet, σύμφωνα με τον οποίο το αεροσκάφος ένα λεπτό προτού συντριβεί στην έρημο είχε πάρει καθοδική πορεία από ύψος 1,5 χιλιομέτρου, με ταχύτητα 300 χιλιομέτρων την ώρα.

«Αυτό δεν είναι πτήση, είναι πτώση. Προφανώς το αεροπλάνο υπέστη ζημιά πριν κι αυτό έγινε η αιτία να πέσει» ανέφερε, επιμένοντας στην εκδοχή ότι το πλήρωμα δεν επικοινώνησε με το κέντρο ελέγχου, ούτε εξέπεμψε σήμα κινδύνου επειδή «είχε χάσει εξ ολοκλήρου τις δυνατότητες πλοήγησης όταν η καταστροφική κατάσταση άρχισε να εκτυλίσσεται».

Παρά τις πιεστικές ερωτήσεις, αρνήθηκε να διευκρινίσει τι εννοεί ως «έξωθεν ενέργεια», δηλαδή αν κάτι έπληξε από έξω το Airbus ή αν κάποιος εξωτερικός παράγοντας προκάλεσε τη συντριβή και τον θάνατο των 224 επιβαινόντων.

Και οι δύο κινητήρες του Airbus Α321, ηλικίας 18 ετών, ελέγχθηκαν στις 26 Οκτωβρίου, είπαν άλλοι εκπρόσωποι της εταιρείας, επισημαίνοντας πως το αεροσκάφος πέρασε με επιτυχία όλους τους απαιτούμενους ελέγχους, ενώ επιδιορθώθηκε πλήρως η ζημιά στην ουρά, που υπέστη σε ατύχημα στο Κάιρο το 2001.

Ωστόσο το ιστορικό ασφάλειας της Metrojet δεν είναι αψεγάδιαστο. Από την ίδρυσή της το 1993 ονομαζόταν Kogalymavia, άλλαξε όμως επωνυμία έπειτα από δυστύχημα το 2011, όταν ένα Tupolev 154 έπιασε φωτιά τροχοδρομώντας πριν από την απογείωση, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 3 επιβάτες και να τραυματιστούν 40.

Οι εσπευσμένες ανακοινώσεις της εταιρείας, πριν καν ολοκληρωθεί η εξέταση των δύο μαύρων κουτιών του Airbus και οι έρευνες στον τόπο της τραγωδίας, ενόχλησαν σφόδρα τον επικεφαλής της ρωσικής υπηρεσίας αεροπλοΐας Αλεξάντερ Νεράντκο, που έκανε λόγο για «πρώιμα συμπεράσματα, τα οποία δεν ανταποκρίνονται σε αληθινά γεγονότα».

Ο ίδιος ο Βλαντιμίρ Πούτιν, στις πρώτες του δημόσιες δηλώσεις μετά το δυστύχημα, ζήτησε από όλους τους εμπλεκόμενους να παράσχουν μια «αντικειμενική εικόνα» ώστε «να μάθουμε τι συνέβη».

Κανείς πάντως δεν αποκλείει το ενδεχόμενο τρομοκρατικού χτυπήματος – όχι μόνο η εταιρεία, αλλά πολύ περισσότερο το ίδιο το Κρεμλίνο, με τον εκπρόσωπο του Πούτιν, Ντμίτρι Πεσκόφ, να δηλώνει ότι προς το παρόν καμία θεωρία δεν απορρίπτεται.

Μόσχα και Κάιρο είχαν διαψεύσει από την πρώτη στιγμή τους ισχυρισμούς εξτρεμιστικής οργάνωσης στη Χερσόνησο Σινά, προσκείμενη στο «Ισλαμικό κράτος», που ανέλαβε την ευθύνη της κατάρριψης του επιβατικού αεροπλάνου σε αντίποινα για τις ρωσικές αεροπορικές επιδρομές στη Συρία.

Χθες ωστόσο ο επικεφαλής όλων των μυστικών υπηρεσιών των ΗΠΑ, Τζέιμς Κλάπερ, δήλωσε μεν πως ακόμη δεν υπάρχουν απτά στοιχεία για τρομοκρατική εμπλοκή, δεν απέκλεισε δε το σενάριο της κατάρριψης από τζιχαντιστές αν και κάτι τέτοιο «είναι απίθανο».

Οι περισσότεροι αναλυτές και ειδικοί εκτιμούν ότι το «Ι.Κ.» και οι παραφυάδες του δεν διαθέτουν πυραύλους εδάφους – αέρος τόσο μεγάλου βεληνεκούς, ώστε να χτυπήσουν αεροσκάφος που πετούσε σε ύψος 9.400 μέτρων.

Πυκνό μυστήριο

Κι ενώ η σύγχυση και το μυστήριο ολοένα περιπλέκονται, τα σενάρια για τα αίτια της δυστυχήματος έχουν αρχίσει να φουντώνουν.

Οι αναφορές ότι το Airbus κόπηκε στα δύο στον αέρα, με την άτρακτο να συντρίβεται σε βράχια και τη φλεγόμενη ουρά να πέφτει σε απόσταση 5 χιλιομέτρων, οδηγεί τους εμπειρογνώμονες σε διάφορες πιθανές εξηγήσεις: ολέθριο καιρικό φαινόμενο, απότομη και βίαιη αποσυμπίεση που έκοψε την άτρακτο από την επιδιορθωμένη ουρά, σύγκρουση με κάτι άλλο στον αέρα, δολιοφθορά από κάποιον στο έδαφος, π.χ. μηχανικό ή μέλος πληρώματος εδάφους, έκρηξη πυραύλου από έξω, ανατίναξη καμικάζι αυτοκτονίας ή βόμβας από μέσα.

Σύμφωνα πάντως με τον Γάλλο ειδικό αεροπλοΐας Ρομπέρ Γκαλάν, η εξέταση των μαύρων κουτιών είναι πιθανό να μη φωτίσει τις έρευνες, αφού οι συσκευές καταγράφουν μόνο τις επικοινωνίες των πιλότων και τεχνικές λεπτομέρειες. Υποστηρίζει, όμως, πως οι ερευνητές θα μπορούσαν μέσα σε 48 ώρες να εξακριβώσουν αν υπάρχουν υπολείμματα εκρηκτικών στα συντρίμμια.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΦΡΙΚΗ
Ερευνες σε κενό αέρος για το Αirbus
Στα ανευρεθέντα μαύρα κουτιά ποντάρουν οι ειδικοί προκειμένου να βρουν απαντήσεις στα καυτά ερωτήματα για τα αίτια της συντριβής του Airbus A321 της ρωσικής εταιρείας Kogalymavia, που πετούσε με το όνομα...
Ερευνες σε κενό αέρος για το Αirbus
ΑΦΡΙΚΗ
Σενάρια επί σεναρίων για το Airbus
Αλληλοαντικρουόμενες δηλώσεις και σενάρια επί σεναρίων επιτείνουν τη σύγχυση για τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας στο Σινά της Αιγύπτου,.
Σενάρια επί σεναρίων για το Airbus
ΑΦΡΙΚΗ
Αερογέφυρα εξόδου από την Αίγυπτο
Κατά 90% σίγουροι ότι ο θόρυβος που ακούγεται στο ένα μαύρο κουτί του μοιραίου ρωσικού Airbus A321-200 οφείλεται σε έκρηξη βόμβας λέγεται ότι είναι οι εμπειρογνώμονες που ερευνούν τη συντριβή της πτήσης...
Αερογέφυρα εξόδου από την Αίγυπτο
ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ
Δρακόντεια μέτρα ασφαλείας και... καταστολής
Μέσα σε φορτισμένο κλίμα οδύνης αλλά και ξέχειλης οργής κατά της κυβέρνησης, του στρατιωτικού κατεστημένου και του υπουργού Εσωτερικών της Αιγύπτου για ανεπαρκέστατα μέτρα φύλαξης εν μέσω Πάσχα τελέστηκαν χθες...
Δρακόντεια μέτρα ασφαλείας και... καταστολής
ΑΦΡΙΚΗ
Ο σκοταδισμός χτύπησε δυο φορές
Με δύο αιματηρές επιθέσεις σε εκκλησίες χριστιανών κοπτών σε Τάντα και Αλεξάνδρεια επέλεξε το «Ισλαμικό κράτος» να δείξει για ακόμη μια φορά το τυφλό του μίσος, παίρνοντας τουλάχιστον 47 ζωές και...
Ο σκοταδισμός χτύπησε δυο φορές
ΕΥΡΩΠΗ
Αγ(ρ)ία Πετρούπολη
​Τρομοκρατική ενέργεια χαρακτήρισε ο Ρώσος πρωθυπουργός Ντμίτρι Μεντβιέντεφ τη βομβιστική επίθεση μέσα σε κατάμεστο βαγόνι του μετρό στην Αγία Πετρούπολη, που αιματοκύλησε χθες το μεσημέρι τη δεύτερη...
Αγ(ρ)ία Πετρούπολη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας