• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 16.7°C / 20.0°C
    1 BF
    63%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 18.9°C / 23.0°C
    4 BF
    46%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 11.1°C / 19.0°C
    2 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 10.6°C / 14.0°C
    1 BF
    72%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    17°C 16.7°C / 16.7°C
    1 BF
    88%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 15.0°C / 20.6°C
    2 BF
    47%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    47%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 10.6°C / 19.0°C
    1 BF
    68%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.0°C / 17.0°C
    2 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    3 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.0°C / 19.0°C
    1 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.3°C / 18.3°C
    1 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    3 BF
    82%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.0°C / 19.4°C
    2 BF
    63%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 17.8°C / 19.4°C
    1 BF
    60%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.7°C
    3 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.0°C / 18.3°C
    1 BF
    72%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    1 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.6°C
    0 BF
    52%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    47%
Ερευνες σε κενό αέρος για το Αirbus

Η Ρωσία θρηνεί 224 πολίτες και διαψεύδει μαζί με την Αίγυπτο την πιθανότητα κατάρριψης του μοιραίου αεροσκάφους με πύραυλο ενώ όλοι περιμένουν τα μαύρα κουτιά για τις απαντήσεις

AP PHOTO
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ερευνες σε κενό αέρος για το Αirbus

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Τρομοκρατική ενέργεια ή μηχανική βλάβη; Στα ανευρεθέντα μαύρα κουτιά ποντάρουν οι ειδικοί προκειμένου να βρουν απαντήσεις στα καυτά ερωτήματα για τα αίτια της σαββατιάτικης συντριβής, σε απόμερη, βόρεια τοποθεσία της χερσονήσου Σινά στην Αίγυπτο, του Airbus A321 της ρωσικής εταιρείας Kogalymavia, που πετούσε με το όνομα Metrojet.

Ολόκληρη η χερσόνησος παραμένει εδώ και μήνες αποκλεισμένη στρατιωτική ζώνη από τις αιγυπτιακές δυνάμεις ασφαλείας, καθώς αποτελεί προπύργιο εξτρεμιστικής οργάνωσης προσκείμενης στο «Ισλαμικό κράτος», η οποία έσπευσε να ισχυριστεί πως κατέρριψε το επιβατικό αεροσκάφος σε αντίποινα για τους ρωσικούς αεροπορικούς βομβαρδισμούς στη Συρία.

Το Airbus είχε απογειωθεί από το θέρετρο Σαρμ ελ Σέιχ (θέατρο αιματηρών τρομοκρατικών χτυπημάτων κατά τουριστών τα τελευταία χρόνια) με προορισμό την Αγία Πετρούπολη, μεταφέροντας 224 ανθρώπους - σχεδόν όλοι τους Ρώσοι που έκαναν διακοπές μαζί με τις οικογένειές τους.

Κανείς δεν επέζησε από τους επιβαίνοντες, ανάμεσά τους 25 παιδιά, 7 μέλη πληρώματος, 4 Ουκρανοί κι ένας Λευκορώσος.

Η Ρωσία έχει βυθιστεί στο πένθος αφού το δυστύχημα είναι ένα από τα πλέον πολύνεκρα στα χρονικά της αεροπλοΐας της χώρας, ενώ -από κοινού με την Αίγυπτο- διαψεύδει την πιθανότητα κατάρριψης με πύραυλο.

Γιατί όμως τα συντρίμμια βρέθηκαν διασκορπισμένα σε μεγάλη ακτίνα, περίπου 20 τετραγωνικών χιλιομέτρων, με την ουρά να εντοπίζεται σε απόσταση περίπου 5 χλμ. από το εμπρόσθιο τμήμα;

«Ολα τα σημάδια καταδεικνύουν ότι η καταστροφή της ατράκτου του αεροπλάνου συνέβη στον αέρα και σε μεγάλο υψόμετρο» εξήγησε ο Αλεξάντερ Νεράντκο, επικεφαλής της ρωσικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας Rosaviatsia, ο οποίος μαζί με τους Ρώσους υπουργούς Μεταφορών και Εκτάκτων Αναγκών είχε επισκεφθεί νωρίτερα το σημείο της τραγωδίας.

Αλλα σενάρια

Αντίστοιχη η εκτίμηση και του Αλεξάντερ Φρίντλιαντ, ανώτατου αξιωματούχου που ηγείται ερευνητικού κέντρου αεροπλοΐας στη Μόσχα και παρέθεσε χθες σειρά άλλων σεναρίων.

Μιλώντας στη ρωσική τηλεόραση, ανέφερε πως η απότομη κάθοδος από μεγάλο υψόμετρο μπορεί να οφείλεται σε έκρηξη βόμβας στον χώρο αποσκευών του αεροσκάφους, χωρίς να αποκλείει και την ύπαρξη βλάβης στο ηλεκτρικό σύστημα του Airbus, η οποία ίσως πυροδότησε φωτιά ή παύση λειτουργίας και των δύο κινητήρων.

Το αεροπλάνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ 23 λεπτά μετά την απογείωση, πετώντας ήδη στα 31.000 πόδια (9.400 μέτρα), ενώ η ταχύτητα της απότομης καθόδου του υπολογίζεται στα 6.000 πόδια (1.800 μέτρα)/λεπτό.

Δημοσιοποιώντας ερασιτεχνικό βίντεο που μοιάζει να απεικονίζει έκρηξη στον αέρα ενός απροσδιόριστου αεροσκάφους, η ισλαμιστική οργάνωση «Ανσάρ Μπέιτ αλ Μάκντις» έσπευσε να αναλάβει την ευθύνη για την κατάρριψη του Airbus «ως απάντηση στις ρωσικές αεροπορικές επιδρομές που σκότωσαν εκατοντάδες μουσουλμάνους στη συριακή γη».

Μόσχα, Κάιρο αλλά και πλήθος ειδικών απορρίπτουν αυτό το ενδεχόμενο, υποστηρίζοντας πως (εξ όσων γνωρίζουν) οι φανατικοί ισλαμιστές δεν διαθέτουν πυραύλους εδάφους-αέρος που μπορούν να χτυπήσουν σε τόσο μεγάλο υψόμετρο, ούτε και την απαιτούμενη τεχνογνωσία για τον χειρισμό ενός τόσο εξελιγμένου όπλου.

Παλιό αεροπλάνο

Οι αιγυπτιακές αρχές πάντως δεν επιβεβαιώνουν την πληροφορία πως ο έμπειρος πιλότος του αεροσκάφους είχε δηλώσει τεχνικό πρόβλημα λίγο μετά την απογείωση, ζητώντας να προσγειωθεί στο κοντινότερο αεροδρόμιο.

Παράλληλα, η σύζυγος του (επίσης έμπειρου) συγκυβερνήτη δήλωσε πως ο άντρας της είχε πει τηλεφωνικά στην κόρη τους, πριν επιβιβαστεί στη μοιραία πτήση, ότι ανησυχούσε για την τεχνική κατάσταση του αεροπλάνου.

Οι ρωσικές αρχές από την πλευρά τους έστρεψαν τις έρευνές τους στην εταιρεία Kogalymavia (Metrojet), ζητώντας της να καθηλώσει και να ελέγξει άμεσα όλα της τα Airbus Α321.

Το συγκεκριμένο, πάντως, φέρεται να είναι από τα πιο παλιά αεροσκάφη αυτού του τύπου που πετούν διεθνώς.

Κατασκευάστηκε το 1997 και πιο πριν ανήκε διαδοχικά σε στόλους λιβυκής, τουρκικής, σαουδαραβικής και συριακής αεροπορικής εταιρείας, έχοντας στο ιστορικό του 56.000 ώρες στον αέρα σε περίπου 21.000 πτήσεις.

Σύμφωνα με ρωσικά ΜΜΕ, είχε πετάξει 16 φορές μέσα στην εβδομάδα που προηγήθηκε του δυστυχήματος, ενώ το 2001 η ουρά του είχε χτυπήσει στον διάδρομο προσγείωσης στο Κάιρο και χρειάστηκε να υποστεί εκτεταμένες επιδιορθώσεις.

Η εταιρεία Kogalymavia «κόπηκε» πέρσι στην επιθεώρηση ασφάλειας, αλλά έκτοτε φέρεται να αποκατέστησε τα προβλήματα.

Η ρωσική εφημερίδα Izvestia έγραφε χθες πως η εταιρεία έχει βρεθεί πρόσφατα σε οικονομική δυσχέρεια και χρωστάει χρήματα σε συνταξιοδοτικό ταμείο.

Οι New York Times από την πλευρά τους αναφέρονται στις διακοπές-πακέτα χαμηλού κόστους που επιλέγουν πολλοί μικρομεσαίοι Ρώσοι, με τίμημα όμως τη μεταφορά τους από ηλικιωμένα αεροσκάφη με φτηνές πτήσεις τσάρτερ μικρών εταιρειών.

Με νωπή ακόμα την αεροπορική τραγωδία στην ανατολική Ουκρανία, μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, όπως οι Air France–KLM, Lufthansa, Emirates και Qatar Airways, ανακοίνωσαν ότι για λόγους ασφαλείας διακόπτουν μέχρι νεωτέρας όλες τις πτήσεις τους πάνω από την ταραγμένη χερσόνησο του Σινά.

ΑΦΡΙΚΗ
«Εξωθεν ενέργεια» βλέπει η Metrojet
Μόνο κάποια «έξωθεν ενέργεια» θα μπορούσε να προκαλέσει τη βουτιά θανάτου του μοιραίου Airbus Α321 στη Χερσόνησο του Σινά στην Αίγυπτο το περασμένο Σάββατο, υποστηρίζει η ρωσική αεροπορική εταιρεία Metrojet.
«Εξωθεν ενέργεια» βλέπει η Metrojet
ΑΦΡΙΚΗ
Σενάρια επί σεναρίων για το Airbus
Αλληλοαντικρουόμενες δηλώσεις και σενάρια επί σεναρίων επιτείνουν τη σύγχυση για τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας στο Σινά της Αιγύπτου,.
Σενάρια επί σεναρίων για το Airbus
ΑΦΡΙΚΗ
Αερογέφυρα εξόδου από την Αίγυπτο
Κατά 90% σίγουροι ότι ο θόρυβος που ακούγεται στο ένα μαύρο κουτί του μοιραίου ρωσικού Airbus A321-200 οφείλεται σε έκρηξη βόμβας λέγεται ότι είναι οι εμπειρογνώμονες που ερευνούν τη συντριβή της πτήσης...
Αερογέφυρα εξόδου από την Αίγυπτο
ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ
Η κατάρριψη έγινε με ένα κουτάκι αναψυκτικού
Ο μηχανισμός προπαγάνδας του αυτοαποκαλούμενου «Ισλαμικού κράτους» δημοσιοποίησε χθες «αποδεικτικά στοιχεία» για την κατάρριψη του ρωσικού Airbus Α321 στο Σινά της Αιγύπτου. Στο διαδικτυακό ισλαμιστικό...
Η κατάρριψη έγινε με ένα κουτάκι αναψυκτικού
ΑΦΡΙΚΗ
«Εμείς το ρίξαμε, αλλά δεν σας λέμε πώς»!
Τα εικοσιτετράωρα περνούν, αλλά το πέπλο μυστηρίου που καλύπτει την αεροπορική τραγωδία στο Σινά πυκνώνει αντί να διαλύεται: το «Ισλαμικό κράτος», που από την πρώτη ώρα ανέλαβε πανηγυρικά την ευθύνη για την...
«Εμείς το ρίξαμε, αλλά δεν σας λέμε πώς»!
ΑΦΡΙΚΗ
«Το Airbus διαλύθηκε στον αέρα»
Χωρίς να εξηγήσει πως κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα, ο Ρώσος εμπειρογνώμονας, Βίκτορ Σοροτσένκο, διευθυντής της Διακυβερνητικής Επιτροπής Αεροπορίας (MAK), υποστήριξε ότι το αεροσκάφος της Kogalymavia κόπηκε...
«Το Airbus διαλύθηκε στον αέρα»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας