Περισσότεροι από 140 άνθρωποι, ανάμεσά τους παιδιά, σκοτώθηκαν στη Νιγηρία όταν εξερράγη αναποδογυρισμένο βυτιοφόρο με βενζίνη. Δεκάδες άλλοι άνθρωποι τραυματίστηκαν με τις φωτογραφίες να μαρτυρούν τη φρίκη.
Τα θανατηφόρα περιστατικά με βυτιοφόρα είναι συνηθισμένα στη Νιγηρία, την πολυπληθέστερη χώρα της Αφρικής, η οποία δεν διαθέτει αποτελεσματικό σιδηροδρομικό σύστημα για τη μεταφορά φορτίου. Οι άνθρωποι συχνά συλλέγουν καύσιμα με φλιτζάνια και κουβάδες - λόγω των ραγδαίων τιμών των καυσίμων, οι οποίες έχουν τριπλασιαστεί από τότε που η κυβέρνηση τερμάτισε, πέρυσι, τις επιδοτήσεις φυσικού αερίου.
Το τελευταίο πολύνεκρο περιστατικό συνέβη στην πόλη Majiya της βόρειας πολιτείας Jigawa, όταν ο οδηγός του βυτιοφόρου έχασε τον έλεγχο στον αυτοκινητόδρομο, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος της αστυνομίας Lawan Adam. Οι κάτοικοι έσπευσαν στο σημείο για να πάρουν λίγα καύσιμα... πριν από την ανείπωτη τραγωδία.
Τα περισσότερα από τα πτώματα ήταν μη ταυτοποιημένα, ανέφεραν οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
«Σχεδόν 140 άνθρωποι τοποθετήθηκαν σε ομαδικό τάφο, εκτός από ανθρώπους που θάφτηκαν σε άλλα μέρη», δήλωσε στο Associated Press η επικεφαλής της Εθνικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Έκτακτης Ανάγκης στην περιοχή, Νούρα Αμπντουλάι. Τα περισσότερα θύματα «έγιναν στάχτη» είπε ο Δρ. Haruna Mairiga, επικεφαλής των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης Jigawa. «Αν ήξεραν (για τον κίνδυνο), δεν θα πήγαιναν να φέρουν (τα καύσιμα)», είπε η Mairiga.
Αλλά ο κάτοικος Sani Umar είπε στην τοπική τηλεόραση Channels ότι η φωτιά εξαπλώθηκε τόσο γρήγορα που πολλοί δεν μπόρεσαν να ξεφύγουν. «Οι άνθρωποι έτρεχαν προς όλες τις κατευθύνσεις, ουρλιάζοντας για βοήθεια», είπε ο Ουμάρ.
Περισσότερα από 1.500 ατυχήματα με βυτιοφόρα καυσίμων σημειώθηκαν στη Νιγηρία το 2020, με αποτέλεσμα 535 θανάτους, σύμφωνα με το Ομοσπονδιακό Σώμα Οδικής Ασφάλειας της Νιγηρίας. Σε πολλές περιπτώσεις, δεν υπάρχουν διώξεις και τα θύματα ή οι οικογένειές τους δεν αποζημιώνονται, λένε οι ειδικοί.
Τουλάχιστον 48 άνθρωποι σκοτώθηκαν τον Σεπτέμβριο όταν ένα βυτιοφόρο καυσίμων συγκρούστηκε με άλλο φορτηγό στη βόρεια κεντρική Νιγηρία.
Πολλά βυτιοφόρα δεν έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές για την αποφυγή διαρροής κατά τη διάρκεια ατυχημάτων, δήλωσε ο Timothy Iwuagwu, πρόεδρος του Ινστιτούτου Επαγγελματιών Ασφάλειας της Νιγηρίας.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας