Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
H Boeing σχεδιάζει αναβάθμιση λογισμικού ενώ τα ερωτήματα παραμένουν

Από μνημόσυνο επτά μελών του πληρώματος στην Αιθιοπία AP Photo / Samuel Habtab

H Boeing σχεδιάζει αναβάθμιση λογισμικού ενώ τα ερωτήματα παραμένουν

  • A-
  • A+
Μπορεί η αρμόδια ομοσπονδιακή υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) να κρίνει αξιόπλοο το Boeing 737 MAX 8, αλλά η κατασκευάστρια εταιρεία ανακοίνωσε ότι μέχρι τον Απρίλιο θα κάνει αλλαγές στο λογισμικό των συγκεκριμένων αεροσκαφών.

Η Boeing επιβεβαίωσε αργά χθες βράδυ ότι θα εγκαταστήσει μια αναβάθμιση του λογισμικού σε όλα τα 737 MAX 8, χωρίς να συσχετίζει την απόφασή της με την συντριβή του αεροπλάνου της Ethiopian Airlines την Κυριακή στην Αιθιοπία κατά την οποία σκοτώθηκαν οι 157 επιβαίνοντες. Πάντως, στην ανακοίνωση πάντως εκφράζονται τα συλλυπητήρια της διεύθυνσής της προς τους συγγενείς των θυμάτων.

Η εταιρεία υποστήριξε ότι μετά την προηγούμενη συντριβή αεροπλάνου ίδιου τύπου που ανήκε στη Lion Air, στην Ινδονησία τον Οκτώβριο με 189 νεκρούς, αναπτύχθηκε μια «βελτίωση του λογισμικού ελέγχου» του 737 MAX, προκειμένου το μοντέλο να γίνει «ακόμη πιο ασφαλές». Η αναβάθμιση του λογισμικού σε όλο τον στόλο θα γίνει «μέσα στις ερχόμενες εβδομάδες», διαβεβαίωσε.

Την ίδια ώρα όλο και περισσότερα 737 MAX παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος, αφού πολλές χώρες αποφάσισαν να μην αφήσουν τα μοντέλα να απογειωθούν.

Η αρχή πολιτικής αεροπορίας της Σιγκαπούρης απαγόρευσε μέχρι νεοτέρας την είσοδο όλων αυτών των αεροσκαφών στον εναέριο χώρο της πόλης-κράτους της Ασίας «αναστέλλοντας προσωρινά» τις πτήσεις τους «προς και από τη Σιγκαπούρη», μετά «τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα στα οποία μέσα σε λιγότερους από πέντε μήνες».

Αυτό αφορά την εταιρεία SilkAir (Σιγκαπούρη, θυγατρική της Singapore Airlines), καθώς και τις China Southern Airlines (Κίνα), Garuda (Ινδονησία), Shandong Airlines (Κίνα) και Lion Air (Ινδονησία, και τη θυγατρική της στην Ταϊλάνδη).

ΙΑΤΑ: Είναι νωρίς να εξαχθούν συμπεράσματα

Παράλληλα, απαντήσεις αναμένεται να δώσουν τα δύο «μαύρα κουτιά» του μοιραίου αεροσκάφους, αφού μάρτυρες έχουν δώσει αντικρουόμενες εκδοχές για τις τελευταίες στιγμές του αεροσκάφους. 

Πάντως, ο γενικός διευθυντής της διεθνούς ένωσης αεροπορικών μεταφορών (IATA), Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ -η οποία εκπροσωπεί περίπου 260 αερομεταφορείς παγκοσμίως- δήλωσε σήμερα ότι χρειάζεται να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα της έρευνας πριν να εξαχθεί οποιοδήποτε συμπέρασμα για το δυστύχημα ή το αεροσκάφος.

«Η πιο σοβαρή και σθεναρή στάση είναι να ελέγχεις και να επαληθεύεις και να διαπιστώνεις τα γεγονότα», τόνισε μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο μιας συνόδου του κλάδου στη Σιγκαπούρη. «Ως προς αυτό το ζήτημα, η πάγια θέση μας είναι να περιμένουμε τα αποτελέσματα της έρευνας πριν να εξαγάγουμε οποιοδήποτε συμπέρασμα».

Ενός λεπτού σιγή στον ΟΗΕ

Χθες μεσίστιες κυμάτισαν οι σημαίες στις εγκαταστάσεις του ΟΗΕ, που τήρησε ενός λεπτού σιγή κατά την έναρξη των εργασιών του Συμβουλίου Ασφαλείας και της Γενικής Συνέλευσης στην μνήμη των περισσότερων των 20 μελών του προσωπικού υπηρεσιών του ή συνδεόμενων οργανισμών που χάθηκαν στο δυστύχημα της Ethiopian Airlines.

«Είναι μία μέρα θλίψης για τον οργανισμό μας», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού, Αντόνιο Γκουτέρες, κατά την έναρξη των εργασιών της διάσκεψης για τα δικαιώματα των γυναικών στην Γενική Συνέλευση.

Σύμφωνα με τον απολογισμό, νεκροί είναι οκτώ μέλη του προσωπικού του Παγκόσμιου Επισιτιστικού Προγράμματος (PAM), τρία μέλη της Υπατης Αρμοστείας για τους Πρόσφυγες , τρία μέλη του Γραφείου του ΟΗΕ στο Ναϊρόμπι, δύο μέλη της Διεθνούς Ενωσης Τηλεπικοινωνιών (UIT), ενώ οι ακόλουθοι οργανισμοί έχουν χάσει από ένα μέλος: Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO), Πρόγραμμα για την Ανάπτυξη (PNUD), Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης (OIM), Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον (PNUE) και η Παγκόσμια Τράπεζα.

ΑΦΡΙΚΗ
Ανασύρθηκαν τα μαύρα κουτιά του μοιραίου Boeing
Οι Αιθιοπικές Αερογραμμές ανακοίνωσαν ότι ανασύρθηκαν τα δύο «μαύρα κουτιά» του μοιραίου Boeing 737 MAX 8 που συνετρίβη χθες το πρωί, έξι λεπτά μετά την απογείωσή του.
Ανασύρθηκαν τα μαύρα κουτιά του μοιραίου Boeing
συντρίμμια από αεροπορική τραγωδία
ΑΦΡΙΚΗ
Έχασε τη μοιραία πτήση και... σώθηκε
Αφάνταστα τυχερός στάθηκε ο Αντώνης Μαυρόπουλος, πρόεδρος της Παγκόσμιας Ένωσης Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, ο οποίος είχε προγραμματίσει να ταξιδέψει στο Ναϊρόμπι για το συνέδριο του ΟΗΕ.
Έχασε τη μοιραία πτήση και... σώθηκε
ΑΦΡΙΚΗ
Πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα στην Αιθιοπία
Δεκαοκτώ άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και παιδιά, έχασαν τη ζωή τους μετά τη συντριβή στρατιωτικού ελικοπτέρου στην Αιθιοπία. Το ελικόπτερο, που φαίνεται ότι πήρε φωτιά στον αέρα, έπεσε περίπου 100 χλμ. μακριά...
Πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα στην Αιθιοπία
ΚΟΣΜΟΣ
Ερωτήματα για την τραγωδία με το Boeing 737
Αντιμέτωπη με ερωτήματα ασφαλείας βρίσκεται η κατασκευάστρια εταιρεία του αεροσκάφους 737 MAX 8. Οι ερευνητές ελπίζουν ότι τα δύο «μαύρα κουτιά» θα δώσουν απαντήσεις.
Ερωτήματα για την τραγωδία με το Boeing 737

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας