Με παράδειγμα τις αμέτρητες, εφήμερες και πολυδιαφημισμένες «σχέσεις» του Λεονάρντο ντι Κάπριο με μοντέλα και άλλες σελέμπριτι, η Λιβ Στρόμκβιστ συμπεραίνει πως στην εποχή μας «το συναίσθημα συναντάται ολοένα και πιο σπάνια ή και καθόλου. Ολοι μας είμαστε ο Λεονάρντο». Για να εντοπίσει τις αιτίες ανατρέχει στη φιλοσοφία, την κοινωνιολογία, την ψυχολογία, την πολιτική θεωρία, τις σχέσεις διασημοτήτων του παρελθόντος, σε έργα τέχνης και κόμικς, στον Πλάτωνα και τα Στρουμφάκια, σε τηλεοπτικά σίριαλ, κινηματογραφικές ταινίες και λογοτεχνικά έργα.
Κι όσο προσεγγίζει τις απαντήσεις τόσο αυξάνονται οι ερωτήσεις. Μετά «Το Φρούτο της Γνώσης – Το Αιδοίο εναντίον της Πατριαρχίας», μια μελέτη της ανθρώπινης σεξουαλικότητας από φεμινιστική οπτική, η Σουηδή δημιουργός κόμικς, κοινωνιολόγος, πολιτική επιστήμων και διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Μάλμε επιστρέφει σε μια ανάλογη μελέτη για το παρελθόν και το παρόν του συναισθήματος, του έρωτα, της αγάπης με τίτλο «Το πιο Κόκκινο Τριαντάφυλλο Ανθίζει – Ο ρομαντικός έρωτας από την Αρχαία Ελλάδα έως τα ριάλιτι» (μετάφραση: Βαγγέλης Γιαννίσης, εκδόσεις Jemma Press).
Κι αν το θέμα ακούγεται «βαρύ» και «δύσκολο», η Στρόμκβιστ έχει έναν μοναδικό τρόπο να το κάνει προσιτό κι ανάλαφρο τόσο μέσω της ρέουσας γλώσσας της με τις κατάλληλες παραπομπές, τις εύστοχες ερωταπαντήσεις και την έμφαση στα πιο σημαντικά σημεία όσο και μέσω της έξυπνης εικονογράφησης.
Γιατί, πάνω απ’ όλα, το βιβλίο της είναι κόμικς και η Στρόμκβιστ γνωρίζει πολύ καλά τη γλώσσα του μέσου ώστε να διατηρεί διαρκώς το ενδιαφέρον του αναγνωστικού κοινού, οδηγώντας το με λογικές συνεπαγωγές από τη μια άποψη στην άλλη, από τη μια εποχή στην επόμενη, από την αρχαιότητα στους μεταμοντέρνους καιρούς του ύστερου καπιταλισμού. «Αρωγούς» στην πορεία αυτή βρίσκει μια σειρά από φιλοσόφους, επιστήμονες, συγγραφείς, τραγουδίστριες, ηθοποιούς και κόμικς χαρακτήρες που εισβάλλουν στην αφήγησή της σε κάθε σελίδα και την κάνουν ακόμα πιο ενδιαφέρουσα.
Το βιβλίο χωρίζεται σε δύο κεφάλαια, με το πρώτο να καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος και να διαιρείται στις ενότητες «Οι Αλλοι έχουν εξαφανιστεί», «Η προώθηση της λογικής επιλογής», «Ο νέος τρόπος για να γίνεις επιτυχημένος άντρας», «Η απομάγευση του κόσμου» και «Δεν ξέρουμε πώς να πεθάνουμε» και το δεύτερο με τίτλο «Εναν άλλο σαν κι εσένα στο λεπτό» να ξεκινά με την Μπιγιονσέ και να συνεχίζεται με τον Κίρκεγκορ, τον Μπιουνγκ Τσουλ Χαν, την Εύα Ιλούζ, τον λόρδο Βύρωνα, τον θεό Σίβα και την πριγκίπισσα Παρβάτι, τον Θησέα και την Αριάδνη, για να καταλήξει σε έναν συγκινητικό επίλογο εν είδει συμπεράσματος της ίδιας της Στρόμκβιστ γύρω από όσα μπορούμε να κάνουμε αν θέλουμε να έχουμε σχέσεις, να γνωρίζουμε το πρόσωπο που ζει δίπλα μας, να ανοίγουμε τον εαυτό μας στους άλλους και να μοιραζόμαστε τις ζωές μας: «…αν θέλουμε αυτή η μαγεία να εξακολουθήσει να υπάρχει, θα πρέπει να συμπεριφερόμαστε σαν δύο πιστοί σε μια ιδιωτική εκκλησία οι οποίοι αφιερώνουν χρόνο μαζί για να φάνε τάπας, να θυμιατίζουμε, να γιορτάζουμε επετείους, να κοινωνάμε, να θυμόμαστε κάτι σημαντικό που μας έχει πει ο σύντροφός μας […], να ακούμε μαζί το “τραγούδι μας” για να θυμόμαστε πώς γεννήθηκε αυτό το θαύμα, να επαναλαμβάνουμε σαν μάντρα το “σ’ αγαπώ”…».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας