Εδώ και 27 χρόνια εκδίδει κόμικς σπουδαίων Ελλήνων και ξένων δημιουργών, δίνει το «παρών» σε όλα τα μεγάλα γεγονότα της ένατης τέχνης και στις προθήκες των βιβλιοπωλείων του μπορείς να βρεις όλες τις παλιές και νέες κυκλοφορίες. Ο Λευτέρης Σταυριανός μπήκε στον χώρο των κόμικς το 1997 ανοίγοντας το Jemma Books & Comics στον Πειραιά και επεκτάθηκε λίγο αργότερα στην Καλλιθέα.
Σύντομα ξεκίνησε να εκδίδει κόμικς από όλο τον κόσμο δίνοντας βήμα παράλληλα και σε πλειάδα Ελλήνων καλλιτεχνών. Εμβληματικά έργα της παγκόσμιας παραγωγής, όπως η πολυτελής έκδοση των περιπετειών του Luther Arkwright του Bryan Talbot, η πολυβραβευμένη εννιάτομη σειρά Bone του Jeff Smith, το δίτομο αντιφασιστικό Eternauta του δολοφονηθέντα από τη χούντα της Αργεντινής Hector Oesterheld και του Francisco López μεταφράστηκαν και κυκλοφόρησαν στη χώρα μας από την Jemma Press.
Οι περισσότεροι Ελληνες δημιουργοί έχουν βγάλει μέρος ή και το σύνολο των έργων τους με συνεργάτη τον Σταυριανό: ο Θανάσης Καραμπάλιος το «1800», ο Τάσος Μαραγκός το «Hard Rock», ο Πέτρος Χριστούλιας τον «Νυχτερίδα», ο Στιβ Στιβακτής το «Gerard» κ.ά.
Εκτός από κόμικς, ωστόσο, η Jemma Press εκδίδει και λογοτεχνία τρόμου και επιστημονικής φαντασίας, μελέτες θεωρίας και ανθολογίες, εικονογραφημένες ιστορίες και χιουμοριστικά λεξικά. Εκατοντάδες βιβλία, μικρά ή μεγάλα, αυτοτελή ή σε συνέχειες, χιουμοριστικά ή δραματικά, ευπώλητα ή και λιγότερο επιτυχημένα. Το βιβλιοπωλείο της Καλλιθέας μπορεί να μην υπάρχει πια αλλά το κατάστημα του Πειραιά, στην οδό Αλκιβιάδου, εξακολουθεί να αποτελεί στέκι συνάντησης και σημείο αναφοράς των κομιξόφιλων, να διοργανώνει events και πάρτι, να διαθέτει χιλιάδες βιβλία και περιοδικά, από πολύ παλιά και σπάνια μέχρι όλες τις νέες κυκλοφορίες.
Τις προσεχείς εβδομάδες μάλιστα αναμένεται και κάτι καινούργιο, πιο κεντρικά, με «αθηναϊκό αέρα» από την Jemma Press. Με τέτοια δραστηριότητα, δεν είναι τυχαίο που ο Λευτέρης Σταυριανός δεν αποτελεί πια μόνο έναν συνεπή εκδότη, βαθύ γνώστη και ρέκτη των κόμικς αλλά έχει αποκτήσει, ακουσίως, και μια ακόμη διάσταση: αυτήν του χαρακτήρα σε πλήθος ιστοριών, άλλοτε σε πρωταγωνιστικούς ρόλους και άλλοτε σε cameo εμφανίσεις.
Η πιο μακρά και σταθερή του παρουσία είναι αναμφίβολα στις σελίδες από «Το Κουλούρι» του Τόμεκ καθώς από το 2011 μέχρι σήμερα «υποδύεται» τον φιλοχρήματο, φιλόδοξο, ευρηματικό και, κάποιες φορές, σατανικό εκδότη που μηχανεύεται τρόπους για να πιάσει την καλή και να πουλήσει πιο πολλά κόμικς.
Στο «Comic Soap» (2017) του Σπύρου Δερβενιώτη είναι ο κεντρικός πρωταγωνιστής αφηγούμενος απολαυστικές εμπειρίες με ιδιόρρυθμους πελάτες και ποικίλα ευτράπελα από το βιβλιοπωλείο του. Το βιβλίο, άλλωστε, όπως πληροφορεί ο Δερβενιώτης είναι «χαλαρά βασισμένο σε αφηγήσεις του Φραγκίσκου Ζουταλούρη», ένα από τα διάφορα ψευδώνυμα που χρησιμοποιεί ο Σταυριανός στις γραφιστικές του επιμέλειες.
Στη συλλογή «Τα Εικοσάχρονα» (2022) των εκδόσεων Ενατη Διάσταση για τη συμπλήρωση 20 ετών από το πρώτο φεστιβάλ Comic N' Play, «παίζει» τον γερασμένο εαυτό του καθώς η ιστορία του Θανάση Καραμπάλιου εκτυλίσσεται το 2050 ενώ στον «Καπτάν Ιγγλο» (2024) του Σταύρου Κιουτσιούκη φαίνεται να απορρίπτει τον τίτλο καθώς του θυμίζει όνομα για ψαροκροκέτες.
Στα «Κουραφέλκυθρα Omnibus II» (2019) του Αντώνη Βαβαγιάννη συμμετέχει σε ένα συνεργατικό φλιπ κόμικς και μπαίνει στη θέση ενός άλλου χαρακτήρα, του Λούθερ, διά χειρός Αλέξιας Οθωναίου ενώ από τον ίδιο τον Βαβαγιάννη παρουσιάζεται να «χαρίζει» τα βιβλία του σε διαφήμιση της Jemma Press.
Σε μονοσέλιδη ιστορία του Τάσου Μαραγκού, προαναγγέλλει από το 2012 το νέο κατάστημά του στην Αθήνα, στο «Homo» του Δημήτρη Καμένου (2014) γίνεται επιβάτης τρένου που ελέγχουν οι Ναζί ενώ στο «Homo – Ιστορίες από το Μέτωπο» (2016), στη συμμετοχή του Γιάννη Ρουμπούλια, φιγουράρει κορνιζαρισμένος σε ένα οχυρό των Συμμάχων του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
Η πιο μυστική «εμφάνισή» του όμως βρίσκεται στους «Μεταλλάδες» (2017) του Αρη Λάμπου όταν στην ιστορία του Αντώνη Γαλάτη τούς παρακολουθεί κρυμμένος να απολαμβάνουν τα «σατανιστικά» τραγούδια της... Μαρινέλλας. Κι αυτές είναι λίγες μόνο από τις παρουσίες του Λευτέρη Σταυριανού στα κόμικς, του μόνου ίσως εκδότη που όχι μόνο τα απολαμβάνει, τα επιμελείται και τα κυκλοφορεί αλλά έχει και την τιμή να γίνεται, ξανά και ξανά, χαρακτήρας τους.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας