Πριν από 40 ακριβώς χρόνια, τον Φεβρουάριο του 1981, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά η «Βαβέλ», το πιο μακρόβιο ελληνικό περιοδικό κόμικς και ένα από τα σημαντικότερα περιοδικά του είδους στην Ευρώπη με εκδοτική ομάδα τη Νίκη Τζούδα, τον Γιώργο Μπαζίνα και τον Σταύρο Τσελεμέγκο.. Μέχρι το 2008, όταν και διεκόπη η έκδοση του περιοδικού, κυκλοφόρησαν συνολικά 246 τεύχη, στα οποία δημοσιεύτηκαν έργα εκατοντάδων Ελλήνων και ξένων δημιουργών. Τη «Βαβέλ» διαδέχθηκε το περιοδικό «MOV» που δεν κατάφερε όμως να σταθεί στα πόδια του για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Από την εκδοτική ομάδα της «Βαβέλ» που παρέμεινε και έτρεξε το περιοδικό μετά τα πρώτα χρόνια, τη Νίκη Τζούδα, τον Γιώργο Σιούνα, την Εύη Τζούδα και τους συνεργάτες τους, ξεπήδησε και το Διεθνές Φεστιβάλ Κόμικς που ξεκίνησε το 1996 και κάθε χρόνο συγκέντρωνε δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες. Ομως, πέρα από τα κόμικς που δημοσίευε, το φεστιβάλ που διοργάνωνε, τις εκθέσεις της, τη συμβολή της στη διάδοση του είδους στην Ελλάδα, το βιβλιοπωλείο της κ.λπ., η «Βαβέλ» έμεινε στην Ιστορία για τον υπότιτλό της: «Και όχι μόνο».
Η «Βαβέλ» ήταν ένα περιοδικό που δεν ενδιαφερόταν μόνο για την «Τέχνη για την Τέχνη». Οι άνθρωποί της είχαν μια συνολική κουλτούρα πολιτικής σκέψης και κριτικής σε κάθε τους ενέργεια. Το περιοδικό δεν περιλάμβανε μόνο κόμικς αλλά και κείμενα. Το φεστιβάλ της «Βαβέλ» δεν παρουσίαζε μόνο κόμικς αλλά και γελοιογραφίες, κινηματογράφο, θέατρο, happenings, συναυλίες, συζητήσεις.
Για την επιλογή όλων αυτών τα κριτήρια ήταν καλλιτεχνικά αλλά και πολιτικά. Ο,τι έμπαινε στη «Βαβέλ» ή φιλοξενούνταν στο φεστιβάλ της έπρεπε να πληροί υψηλά στάνταρ σε εικαστικό και αφηγηματικό επίπεδο αλλά και να έχει κάτι να πει στον αναγνώστη πέρα από το οπτικό επίπεδο.
Οι παρεμβάσεις του περιοδικού πολλές και σε ποικίλα θέματα, με πρωτοβουλίες που συσπείρωναν τους αναγνώστες και αναδείκνυαν θέματα πολιτικής αιχμής αλλά όχι καθημερινής πολιτικής επικαιρότητας.
Η αποποινικοποίηση της χρήσης ψυχοτρόπων ουσιών, το AIDS, η πορνεία, τα δικαιώματα των ψυχικά ασθενών και πολλά άλλα καλύφθηκαν από τη «Βαβέλ» με έναν μαχητικό τρόπο που γινόταν συχνά ενοχλητικός σε όσους πίστευαν ότι η τέχνη δεν πρέπει να ασχολείται με την πολιτική.
Ακριβώς όμως γι’ αυτό η «Βαβέλ» έγινε θρύλος. Γιατί ήταν ένα περιοδικό κόμικς (και όχι μόνο)!
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας