Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Κομισιόν καλεί τους διαδικτυακούς γίγαντες σε αγώνα κατά των fake news

Οι Ευρωπαίοι επίτροποι Ασφάλειας, Τζούλιαν Γκάμπριελ (δεξιά) και Δικαιοσύνης, Μαρίγια Γκαμπριέλ, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της ετήσιας έρευνας για την εφαρμογή του Κώδικα Συμπεριφοράς στο διαδίκτυο

AP Photo/Francisco Seco

Η Κομισιόν καλεί τους διαδικτυακούς γίγαντες σε αγώνα κατά των fake news

  • A-
  • A+

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εν όψει των ευρωεκλογών του Μαΐου, κάλεσε τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες, όπως το Facebook, το Google και το Twitter, να «εντείνουν τις προσπάθειές τους» κατά της παραπληροφόρησης. Μάλιστα, προειδοποίησε ότι αν τα αποτελέσματα είναι ανεπαρκή, τότε θα επιβληθούν υποχρεωτικά μέτρα στις πλατφόρμες αυτές ώστε να συμμορφωθούν.

Κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του υποχρεωτικού «Κώδικα Συμπεριφοράς», που υπογράφηκε μεταξύ των διαδικτυακών κολοσσών το 2018, ο Ευρωπαίος επίτροπος για την Ασφάλεια, Τζούλιαν Κινγκ, τόνισε ότι «οφείλουμε να προχωρήσουμε περισσότερο και ταχύτερα πριν από τον Μάιο».

Αν και η Κομισιόν αναγνωρίζει ότι «κάποια πρόοδος έχει σημειωθεί, ιδιαίτερα όσον αφορά την κατάργηση ψεύτικων λογαριασμών και τον περιορισμό της προβολής ιστότοπων που προωθούν την παραπληροφόρηση», κρίνει ότι «επιπλέον μέτρα είναι απαραίτητα για να υπάρξει εγγύηση της πλήρους διαφάνειας των πολιτικών διαφημίσεων από τώρα μέχρι την έναρξη της προεκλογικής εκστρατείας για τις ευρωπαϊκές εκλογές σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε.».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητεί μεταξύ άλλων από διαδικτυακές πλατφόρμες που έχουν υπογράψει τον «Κώδικα συμπεριφοράς» (Facebook, Google, Twitter, Mozilla), να επιτρέπουν στους ερευνητές να έχουν «αρμόζουσα πρόσβαση» στα δεδομένα τους και να βελτιώσουν τη συνεργασία τους με τις αρχές των κρατών-μελών της Ε.Ε.

Όσον αφορά τις διαφημιστικές εταιρείες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκφράζει «λύπη» διότι καμιά απ' αυτές δεν έχει υπογράψει τον «Κώδικα συμπεριφοράς», ο οποίος έχει υιοθετηθεί μόνο από τις επαγγελματικές ομοσπονδίες του κλάδου.

«Δεν θέλουμε να ξυπνήσουμε την επομένη των εκλογών και να αντιληφθούμε ότι έπρεπε να είχαμε κάνει περισσότερα», επέμεινε ο Τζούλιαν Κινγκ.

Όπως τόνισε ο Ευρωπαίος επίτροπος, η Κομισιόν θα δημοσιεύει κάθε μήνα και έως το τέλος της χρονιάς εκθέσεις, έπειτα από «πλήρη αξιολόγηση της εφαρμογής του Κώδικα Συμπεριφοράς».

«Αν τα αποτελέσματα αποδειχθούν μη ικανοποιητικά, η Επιτροπή θα μπορούσε να προτείνει άλλες δράσεις, ακόμη και κανονιστικής φύσεως», δηλαδή να εγκαταλείψει τον εθελοντικό χαρακτήρα του μέτρου, προειδοποίησε.

Όπως ανακοινώθηκε τη Δευτέρα, το Facebook πήρε την πρωτοβουλία ανακοινώνοντας «νέα εργαλεία» για τη μάχη κατά της «ανάμιξης» στις ευρωπαϊκές εκλογές, με στόχο να «καταστεί περισσότερο διαφανής η πολιτική διαφήμιση».

Ωστόσο, η Ευρωπαία επίτροπος Δικαιοσύνης, Βέρα Κλεγκ, έπειτα από επικοινωνία με τον Νικ Κλεγκ, παγκόσμιο διευθυντή δημόσιων υποθέσεων της γιγάντιας αμερικανικής εταιρείας, δήλωσε: «Θα ήθελα λιγότερες ρητορείες ή δικαιολογίες και περισσότερες συγκεκριμένες δράσεις».

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Ειδική σήμανση από το Facebook σε κρατικά ελεγχόμενα μέσα 
Η πλατφόρμα θα βάλει ειδική σήμανση σε μέσα κυρίως από Ρωσία, Κίνα και Ιραν, ενώ θα απαγορεύσει και διαφημίσεις ενόψει των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ.
Ειδική σήμανση από το Facebook σε κρατικά ελεγχόμενα μέσα 
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Πώς η Ακροδεξιά σπέρνει μίσος σε εκατομμύρια Ευρωπαίους μέσω Facebook
Ένα δίκτυο λογαριασμών ακροδεξιάς απόχρωσης στο Facebook, το οποίο διαδίδει fake news και λόγια μίσους σε εκατομμύρια ανθρώπους στην Ευρώπη αποκαλύπτεται από την οργάνωση Avaaz.
Πώς η Ακροδεξιά σπέρνει μίσος σε εκατομμύρια Ευρωπαίους μέσω Facebook
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Αυστηροί κανόνες στην πολιτική διαφήμιση από το Facebook
Την απόφασή του να επιβάλει αυστηρότερους κανόνες για την αποδοχή πολιτικών διαφημίσεων, με στόχο την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης εν όψει ευρωεκλογών, ανακοίνωσε το Facebook. Επίσης, θα δημιουργήσει δύο...
Αυστηροί κανόνες στην πολιτική διαφήμιση από το Facebook
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ενημέρωση, όχι fake news: το ιστορικό ραντεβού της Ευρώπης
Πριν από τρεις μήνες, στις 12 Σεπτεμβρίου, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφιζε μαζικά υπέρ ενός προσχεδίου-οδηγίας που θα επιτρέπει επιτέλους στον Τύπο και στα Πρακτορεία Ειδήσεων να ελπίζουν ότι θα αμείβονται από...
Ενημέρωση, όχι fake news: το ιστορικό ραντεβού της Ευρώπης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Παγκόσμιες διαστάσεις παίρνει το μποϊκοτάζ διαφημίσεων στο Facebook
Το πρακτορείο μεταδίδει πως οι διοργανωτές ρίχνονται στην παγκόσμια μάχη προκειμένου να αυξήσουν την πίεση στην εταιρεία και ότι σε αυτό το πλαίσιο θα καλέσουν μεγάλες εταιρείες στην Ευρώπη να συμμετάσχουν στο...
Παγκόσμιες διαστάσεις παίρνει το μποϊκοτάζ διαφημίσεων στο Facebook
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
«Διαζύγιο» Viber από το Facebook λόγω της βίαιας ρητορικής
Κάθε επιχειρηματική σχέση με το Facebook διακόπτει η Rakuten Viber δίνοντας περαιτέρω ώθηση στο κίνημα #StopHateForProfit που καλεί σε μποϊκοτάρισμα του εν λόγω γίγαντα της τεχνολογίας.
«Διαζύγιο» Viber από το Facebook λόγω της βίαιας ρητορικής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας