«Πάτησε» στην επιφάνεια του Άρη ο σεισμογράφος του InSight

Ο σεισμογράφος που για πρώτη φορά θα καταγράψει τις δονήσεις από τους αρειανούς σεισμούς.

NASA Jet Propulsion Laboratory via AP

«Πάτησε» στην επιφάνεια του Άρη ο σεισμογράφος του InSight

Η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA) ανακοίνωσε ότι το InSight, που έχει προσεδαφιστεί στον Άρη από τις 26 Νοεμβρίου, τοποθέτησε -με τη βοήθεια ενός ρομποτικού βραχίονα- το πρώτο όργανο πάνω στην επιφάνεια του γειτονικού πλανήτη.

Πρόκειται για έναν σεισμογράφο, ο οποίος για πρώτη φορά θα καταγράψει τις δονήσεις από τους αρειανούς σεισμούς.

Το γαλλικής κατασκευής όργανο, που λέγεται SEIS (Seismic Experiment for Interior Structure), τοποθετήθηκε μπροστά από το InSight, σε απόσταση 1,6 μέτρων, όσο μακριά μπορούσε να φθάσει ο ρομποτικός βραχίονας.

Το έδαφος, πάνω στο οποίο «κάθεται», έχει κλίση δύο έως τριών μοιρών. Στις αρχές Ιανουαρίου ο ρομποτικός βραχίονας θα πάρει εντολή να τοποθετήσει μία θερμική και αντιανεμική ασπίδα προστασίας πάνω από τον σεισμογράφο. Στη συνέχεια το όργανο θα αρχίσει να λειτουργεί.

Αναλύοντας τα αρειανά σεισμικά κύματα, οι επιστήμονες θα εξάγουν συμπεράσματα για την εσωτερική δομή και διαστρωμάτωση του πλανήτη.

Πριν από μερικές ημέρες η NASA είχε δώσει στη δημοσιότητα βίντεο με την πρώτη καταγραφή ανέμου στον «κόκκινο πλανήτη».

Η NASA ανακάλυψε τον πιθανώς κατοικήσιμο εξωπλανήτη GJ357d
Το τηλεσκόπιο TESS της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας εντόπισε τον εξωπλανήτη GJ357d, μια σχετικά κοντινή υπερ-Γη, σε απόσταση 31 ετών φωτός από τη Γη.
Η NASA ανακάλυψε τον πιθανώς κατοικήσιμο εξωπλανήτη GJ357d