φωτό αρχείου

© Igor Mojzes | Dreamstime.com

Αυστραλοί ερευνητές εντόπισαν τα αίτια για σοβαρά νόσηση Covid-19 σε παιδιά

Σε μια σημαντική ανακάλυψη, η οποία θα μπορούσε να βελτιώσει τη διάγνωση και να οδηγήσει στην ανάπτυξη θεραπείας για τα παιδιά που νοσούν σοβαρά με Covid-19, καθώς σε ορισμένα προκαλεί πνευμονία, θρόμβους στο αίμα και καρδιαγγειακά προβλήματα, έκαναν Αυστραλοί επιστήμονες.

Οι ερευνητές με επικεφαλής το Murdoch Children's Research Institute (MCRI) στη Μελβούρνη ανακάλυψαν τις πρωτεΐνες που εμπλέκονται σε αυτές τις οξείες φλεγμονώδεις καταστάσεις στα παιδιά. Όπως εξήγησε ο αιματολόγος ερευνητής Κόνορ ΜακΚάφερτι, ελήφθησαν δείγματα αίματος από 33 παιδιά που εμφάνισαν το σύνδρομο που προκαλεί φλεγμονές σε πολλά συστήματα του οργανισμού (σύνδρομο πολυοργανικής ανεπάρκειας) είτε το σύνδρομο της οξείας αναπνευστικής δυσχέρειας, αφότου προσβλήθηκαν από την Covid-19.

Τα παιδιά με Covid-19 που αναπτύσσουν το σύνδρομο πολυοργανικής ανεπάρκειας, υποφέρουν συχνά από πυρετό, κοιλιακό άλγος, έμετο, δερματικό εξάνθημα, καρδιακή νόσο ή επιπεφυκίτιδα. Τα παιδιά που αναπτύσσουν σύνδρομο οξείας αναπνευστικής δυσχέρειας μπορεί να υποστούν βλάβη οργάνων λόγω έλλειψης οξυγόνου στο αίμα.

Αυτά τα 33 δείγματα αίματος συγκρίθηκαν με δείγματα από 20 υγιή παιδιά ώστε να εξεταστούν όλες οι πρωτεΐνες στο αίμα τους και βρήκαν ότι τα παιδιά που έπασχαν από τα σύνδρομα είχαν συγκεκριμένες πρωτεΐνες στο αίμα τους οι οποίες δεν εντοπίστηκαν στα υγιή παιδιά. Τα σύνδρομα αυτά είναι τόσο σπάνια στην Αυστραλία που εστάλησαν στους ερευνητές δείγματα αίματος που ελήφθησαν από παιδιά που νοσηλεύονταν στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο Necker στη Γαλλία.

«Η έρευνά μας ήταν η πρώτη που αποκάλυψε τις συγκεκριμένες διαδικασίες που οδηγούν στην πήξη του αίματος και στην αδυναμία του ανοσοποιητικού να ανταποκριθεί στα παιδιά που παρουσίασαν αυτά τα πολύ σοβαρά συμπτώματα» είπε ο ΜακΚάφερτι.

Και πρόσθεσε: «Η Γαλλία είχε τα δείγματα αίματος, ενώ εμείς είχαμε την υποδομή να κάνουμε την έρευνα. Αυτό το είδος της συνεργασίας είναι ένα από τα κέρδη που προέκυψαν από την πανδημία».

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Communications, εντοπίστηκαν 85 πρωτεΐνες που προκαλούν το πολυοργανικό σύνδρομο και 52 που συνδέονται με το σύνδρομο οξείας αναπνευστικής δυσχέρειας.

Η γνώση των συγκεκριμένων πρωτεϊνών θα μπορούσε να βελτιώσει τη διάγνωση και να οδηγήσει στην ανάπτυξη στοχευμένων θεραπειών για παιδιά που υποφέρουν παρουσιάζοντας σοβαρή νόσηση από Covid-19. Έως σήμερα, τα παιδιά αυτά λαμβάνουν θεραπεία με ενδοφλέβια ανοσοσφαιρίνη, η οποία μειώνει την πιθανότητα να αναπτύξουν καρδιακά προβλήματα από μία στις τέσσερις περιπτώσεις σε μία στις 20.

Περίπου το 1,7% των παιδιών που νοσηλεύονται με Covid-19 εισάγονται στην εντατική, ενώ τα περισσότερα παιδιά που μολύνονται με Covid-19 έχουν ήπια ή καθόλου συμπτώματα.

Τι γνωρίζουμε για την «Όμικρον» και τα μικρά παιδιά
Πολλοί γονείς ανησυχούν για τα παιδιά με την επέλαση της παραλλαγής «Όμικρον», είτε γιατί δεν έχουν εμβολιαστεί γιατί είναι μικρά (κάτω των 5), είτε γιατί οι γονείς διαβάζουν ότι ακόμη και αρκετοί...
Τι γνωρίζουμε για την «Όμικρον» και τα μικρά παιδιά
ECDC: Ποιες ηλικιακές ομάδες ανηλίκων κινδυνεύουν με νοσηλεία λόγω Covid-19
Επιστημονική μελέτη του ECDC με στοιχεία από 10 χώρες υποστηρίζει ότι συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες παιδιών κινδυνεύουν να καταλήξουν στο νοσοκομείο λόγω κορονοϊού.
ECDC: Ποιες ηλικιακές ομάδες ανηλίκων κινδυνεύουν με νοσηλεία λόγω Covid-19
Μικρότερος ο κίνδυνος θρόμβωσης μετά τον εμβολιασμό απ' ό,τι αν νοσήσουμε
Μεγάλη έρευνα Βρετανών επιστημόνων για τις παρενέργειες των εμβολίων κατά του κορονοϊού κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο κίνδυνος να εμφανιστούν θρομβώσεις είναι πολύ μικρότερος μετά τον εμβολιασμό απ' ό,τι αν...
Μικρότερος ο κίνδυνος θρόμβωσης μετά τον εμβολιασμό απ' ό,τι αν νοσήσουμε
Υποψίες για μετάδοση κορονοϊού από σκύλους σε παιδιά
Με αφορμή τη συζήτηση που έχει ανοίξει για το ενδεχόμενο ζώων ξενιστών της covid-19, επιστήμονες εφιστούν την προσοχή για έναν νέο κορονοϊό των σκύλων που εντοπίστηκε σε παιδιά με πνευμονία.
Υποψίες για μετάδοση κορονοϊού από σκύλους σε παιδιά
COVID-19 και νεογνά: τι πρέπει να ξέρουμε
Το γεγονός του θανάτου ενός βρέφους μόλις 37 ημερών στη χώρα μας από κορονοϊό, δημιουργεί νέα ερωτήματα για το πώς μεταδίδεται στα βρέφη και πώς ασθένεια επηρεάζει τα παιδιά.
COVID-19 και νεογνά: τι πρέπει να ξέρουμε