Dreamstime.com © Odairson Antonello |

Γερμανοί ερευνητές θα εκτρέφουν χοίρους για μεταμοσχεύσεις ανθρώπινης καρδιάς

Γερμανοί επιστήμονες σχεδιάζουν να κλωνοποιήσουν και στη συνέχεια να αναπαράγουν γενετικά τροποποιημένους χοίρους για να χρησιμεύσουν ως δότες καρδιάς για τον άνθρωπο, με βάση μια απλούστερη εκδοχή ενός ζώου κατασκευασμένου από τις ΗΠΑ που χρησιμοποιήθηκε τον περασμένο μήνα στην πρώτη μεταμόσχευση χοίρου σε άνθρωπο στον κόσμο.

Ο Eckhard Wolf, επιστήμονας στο Πανεπιστήμιο Ludwig-Maximilians στο Μόναχο, είπε ότι η ομάδα του στοχεύει να έχει το νέο είδος, τροποποιημένο από τη φυλή του νησιού Όκλαντ, έτοιμο για δοκιμές μεταμόσχευσης έως το 2025.

Στην πρώτη χειρουργική επέμβαση αυτού του είδους, μια ομάδα από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ (ΗΠΑ) τον περασμένο μήνα μεταμόσχευσε μια καρδιά από ένα χοίρο με 10 τροποποιήσεις σε έναν άρρωστο άνθρωπο. Οι γιατροί του λένε ότι ανταποκρίνεται καλά αν και εξακολουθούν να υπάρχουν κίνδυνοι μόλυνσης, απόρριψης του οργάνου ή υψηλής αρτηριακής πίεσης.

«Η ιδέα μας είναι να προχωρήσουμε με ένα απλούστερο μοντέλο, δηλαδή με πέντε γενετικές τροποποιήσεις», είπε ο Wolf, το έργο του οποίου έχει πυροδοτήσει μια έντονη συζήτηση στη Γερμανία, μια χώρα με ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά δωρεάς οργάνων στην Ευρώπη και ένα ισχυρό κίνημα για τα δικαιώματα των ζώων.

Ο Wolf, ο οποίος ερευνά μεταμοσχεύσεις από ζώο σε άνθρωπο - γνωστές ως ξενομοσχεύματα - για 20 χρόνια, είπε ότι η ομάδα του θα χρησιμοποιούσε ακόμα αναποτελεσματική τεχνολογία κλωνοποίησης για να δημιουργήσει μόνο «τα ιδρυτικά ζώα», από τα οποία θα εκτρέφονταν μελλοντικές γενετικά πανομοιότυπες γενιές.

Η πρώτη τέτοια γενιά θα πρέπει να γεννηθεί φέτος και οι καρδιές τους θα δοκιμαστούν σε μπαμπουίνους προτού η ομάδα ζητήσει έγκριση για κλινική δοκιμή σε ανθρώπους σε δύο ή τρία χρόνια, είπε ο Wolf.

Στα τέλη του 2021 περίπου 8.500 άτομα βρίσκονταν σε λίστα αναμονής για μεταμόσχευση οργάνων στη Γερμανία, σύμφωνα με στοιχεία από το Ίδρυμα Μεταμόσχευσης Οργάνων της χώρας.

Οι υποστηρικτές του Wolf λένε ότι τα ζώα δότες θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη συντόμευση αυτής της λίστας, αλλά οι επικριτές λένε ότι η τεχνολογία υπερβαίνει τα δικαιώματα των ζώων, υποβαθμίζοντας ουσιαστικά τους χοίρους σε εργοστάσια οργάνων, ενώ οι πίθηκοι που χρησιμοποιούνται σε πειράματα μεταμόσχευσης πεθαίνουν από αγωνία.

Τον Φεβρουάριο του 2019, συγκεντρώθηκαν πάνω από 57.000 υπογραφές σε διαδικτυακό κάλεσμα της γερμανικής ομάδας Doctors Against Animal Experiments που απαιτεί να σταματήσει η έρευνα για την ξενομομόσχευση.

«Τα ζώα δεν πρέπει να χρησιμεύουν ως ανταλλακτικά για τον άνθρωπο», δήλωσε η Kristina Berchtold, εκπρόσωπος του παραρτήματος του Μονάχου της Γερμανικής Ένωσης για την Προστασία των Ζώων, χαρακτηρίζοντας την πρακτική «δεοντολογικά πολύ αμφισβητήσιμη». «...Ένα κατοικίδιο, ένα λεγόμενο ζώο φάρμας, ένας κλώνος ή ένα ζώο που έχει γεννηθεί με φυσικό τρόπο έχουν όλα τις ίδιες ανάγκες, φόβους και επίσης δικαιώματα».

Πηγή: Guardian

Μεταμόσχευση καρδιάς από χοίρο σε άνθρωπο στις ΗΠΑ
Η πρώτη στον κόσμο μεταμόσχευση καρδιάς γενετικά τροποποιημένου χοίρου πραγματοποιήθηκε σε Αμερικανό 57 ετών από γιατρούς του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ στη Βαλτιμόρη.
Μεταμόσχευση καρδιάς από χοίρο σε άνθρωπο στις ΗΠΑ
Έρευνα: Τα κατοικίδια δεν μεταδίδουν κορονοϊό στους ανθρώπους
Σε γάτες και σκύλους εντοπίστηκαν μεν λοιμώξεις SARS-CoV-2, αλλά δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι οι άνθρωποι μολύνονται από αυτά τα κατοικίδια.
Έρευνα: Τα κατοικίδια δεν μεταδίδουν κορονοϊό στους ανθρώπους
Έρευνα: Πιθανώς δεκαπλάσιος ο αριθμός των κρουσμάτων στη Γερμανία
Ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας οι ασυμπτωματικοί ασθενείς όσον αφορά στη διάδοση του ιού, τονίζει η νέα επιστημονική μελέτη.
Έρευνα: Πιθανώς δεκαπλάσιος ο αριθμός των κρουσμάτων στη Γερμανία
Έρευνα: Οι συχνοί εφιάλτες στους ηλικιωμένους ίσως υποδηλώνουν αρχές Πάρκινσον
Όσοι έβλεπαν συχνά άσχημα όνειρα είχαν διπλάσια έως τριπλάσια πιθανότητα να διαγνωστούν με Πάρκινσον, σύμφωνα με νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.
Έρευνα: Οι συχνοί εφιάλτες στους ηλικιωμένους ίσως υποδηλώνουν αρχές Πάρκινσον
Διαταραχή ύπνου και κόπωση μετά την Covid-19
Σχεδόν οι μισοί ασθενείς με συμπτώματα μακρόχρονης Covid-19 εμφανίζουν μέτρια έως σοβαρή διαταραχή του ύπνου τους, ενώ σχεδόν όλοι νιώθουν μέτρια έως σοβαρή κόπωση, δείχνει μια νέα αμερικανική επιστημονική...
Διαταραχή ύπνου και κόπωση μετά την Covid-19
Οι απρόσμενα σύνθετες γλωσσικές ικανότητες των χιμπατζήδων
Η γλωσσική επικοινωνία των χιμπατζήδων είναι πολύ πιο περίπλοκη από όσο πιστεύαμε μέχρι σήμερα. Αυτό αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα που μόλις δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Communications Biology».
Οι απρόσμενα σύνθετες γλωσσικές ικανότητες των χιμπατζήδων