© Thomas Stockhausen | Dreamstime.com

Ίσως η «Ο» αναπτύσσεται στον οργανισμό διαφορετικά από άλλες μεταλλάξεις

Νέα στοιχεία που προέκυψαν από σειρά επιστημονικών μελετών γύρω από τον κορονοϊό δείχνουν ότι η νέα μετάλλαξη Όμικρον ενδέχεται να πολλαπλασιάζεται με διαφορετικό τρόπο μετά την προσβολή του οργανισμού του ξενιστή, προσβάλλοντας περισσότερο τις αναπνευστικές οδούς από ότι τους πνεύμονες, αντίθετα με τις προηγούμενες παραλλαγές του ιού. Από τη σύνοψη των μελετών που έγιναν εκκρεμεί να αξιολογηθεί μία από την επιστημονική κοινότητα, καθώς χρειάζεται περαιτέρω μελέτη προκειμένου να διαπιστωθεί η εγκυρότητά της. Πάντως, μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο στην κατανόηση της «Ο», καθώς και άλλων μεταλλάξεων και στην καλύτερη οχύρωση απέναντί της.

Οι Κινέζοι επιστήμονες, του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ που διεξήγαν τις έρευνες υποστηρίζουν ότι η Όμικρον πολλαπλασιάζεται 70 φορές γρηγορότερα σε σύγκριση με τη Δέλτα στους ιστούς που απαρτίζουν τις αναπνευστικές οδούς, οι οποίοι αποτελούν το μέσο που χρησιμοποιεί ο ιός για να μεταπηδήσει από άτομο σε άτομο. Αντίθετα, αναφορικά με τους ιστούς των πνευμόνων η «Ο» εξαπλώνεται δέκα φορές πιο αργά από ότι η αρχική εκδοχή του ιού, που σημαίνει ότι ίσως προκαλεί ηπιότερα συμπτώματα σε σχέση με τις υπόλοιπες μεταλλάξεις.

Ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Δρ. Μάικλ Τσαν Τσι-ουάι επεσήμανε ότι «η σοβαρότητα της ασθένειας στους ανθρώπους δεν καθορίζεται μόνο από τον πολλαπλασιασμό του ιού», αλλά και από την ανοσολογική απόκριση του ασθενούς, που σε ορισμένες περιπτώσεις εξελίσσεται σε φλεγμονή που θέτει τη ζωή σε κίνδυνο. «Η πολλαπλασιαστική εξάπλωση ενός άκρως μολυσματικού ιού έχει τη δυνατότητα να προκαλέσει σοβαρότερη νόσηση και περισσότερους θανάτους, παρόλο που ο ίδιος είναι λιγότερο παθογόνος». Αυτό το γεγονός, σε συνδυασμό με τις τελευταίες μελέτες μας, δείχνει ότι η Όμικρον μπορεί μερικώς να παρακάμψει την ανοσία που παρέχουν τα εμβόλια και η πρότερη νόσηση», πρόσθεσε ο Τσαν Τσι-ουάι.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η συμπεριφορά της «Ο» είναι πιο ανθεκτική και επίμονη στη μάχη της με ορισμένα αντισώματα. Αυτό δείχνει και το δομικό μοντέλο του συγκεκριμένου στελέχους, η κατανόηση του οποίου θα συμβάλλει στην παραγωγή αποτελεσματικότερων εμβολίων απέναντί του.

Τα ευρήματα που δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική ιστοσελίδα bioRxiv μένει να επικυρωθούν από την επιστημονική κοινότητα, με «πραγματικά δείγματα από ανθρώπους», σημειώνουν οι επιστήμονες.

Πάνω από 10 δισ. οι εμβολιασμοί παγκοσμίως - Δεν τελειώνει έτσι η πανδημία λένε οι ειδικοί
Το ξεπέρασμα του ορόσημου των 10 δισεκατομμυρίων εμβολιασμών κατά του κορονοϊού στον παγκόσμιο πληθυσμό ανακοίνωσαν οι επιστήμονες, την ώρα που επισημαίνουν ότι το εμβόλιο από μόνο του δεν αρκεί για τον...
Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης αναζητά εθελοντές σε έρευνα για να κολλήσουν κορονοϊό
Πρόκειται για την πρώτη κλινική μελέτη παγκοσμίως, η οποία θα εκθέσει σκόπιμα στον κορονοϊό εθελοντές, με στόχο την ανάπτυξη αποτελεσματικότερων εμβολίων.
Επιστήμονες στην Αυστραλία αναπτύσσουν ρινικό σπρέι κατά της Covid-19
Τη χρήση ρινικού σπρέι με αντιπηκτική δράση εξετάζει επιστημονική ομάδα στην Αυστραλία ενάντια στην Covid-19. Προοπτική να γίνει «αόρατη μάσκα».
Επιστήμονες στην Αυστραλία αναπτύσσουν ρινικό σπρέι κατά της Covid-19
ECDC: Ποιες ηλικιακές ομάδες ανηλίκων κινδυνεύουν με νοσηλεία λόγω Covid-19
Επιστημονική μελέτη του ECDC με στοιχεία από 10 χώρες υποστηρίζει ότι συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες παιδιών κινδυνεύουν να καταλήξουν στο νοσοκομείο λόγω κορονοϊού.
ECDC: Ποιες ηλικιακές ομάδες ανηλίκων κινδυνεύουν με νοσηλεία λόγω Covid-19
Τι καταγράφουν δύο νέες έρευνες για τη βρετανική παραλλαγή του κορονοϊού
Αισιόδοξα συμπεράσματα από τις τελευταίες μελέτες για την παραλλαγή Β.1.1.7: Αν και τουλάχιστον 35% πιο μεταδοτική, δεν προκαλεί πιο σοβαρή ή θανατηφόρα νόσο Covid-19.
Τι καταγράφουν δύο νέες έρευνες για τη βρετανική παραλλαγή του κορονοϊού
Τεστ - εξπρές για τη διάγνωση του Covid-19 αναπτύσσει το Πανεπιστήμιο Οξφόρδης
Ένα διαγνωστικό τεστ - εξπρές για τον Covid-19, που θα βασίζεται στη λογική των μηχανημάτων ακύρωσης εισιτηρίων, επιχειρεί να δημιουργήσει ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, με ελληνική συμμετοχή.
Τεστ - εξπρές για τη διάγνωση του Covid-19 αναπτύσσει το Πανεπιστήμιο Οξφόρδης