Θύελλα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
Siphiwe Sibeko/Pool via AP

Ελπίδες κατά του κορονοϊού για ασθενείς με ανοσοανεπάρκειες από νέο γερμανικό εμβόλιο πεπτιδίων

Γερμανοί επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι ένα νέο μονοδοσικό υποψήφιο εμβόλιο νέου τύπου, που βασίζεται σε πεπτίδια, έδειξε πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα κατά την αρχική κλινική μελέτη φάσης 1 σε ανθρώπους, πυροδοτώντας κυτταρική ανοσία κατά του κορονοϊού.

Το εμβόλιο με την ονομασία CoVac-1 προκαλεί ανοσία σε επίπεδο Τ-λεμφοκυττάρων, μια σημαντική ανοσιακή απόκριση για τον έλεγχο του κορονοϊού, και μπορεί να βοηθήσει μελλοντικά, ιδιαίτερα τους ανθρώπους με ανοσοανεπάρκειες, οι οποίοι δεν αναπτύσσουν επαρκή αντισώματα μετά τον εμβολιασμό τους.

Τα Τ-κύτταρα παίζουν σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση των παθογόνων μικροοργανισμών όπως οι ιοί, είτε καταστρέφοντας τα μολυσμένα ανθρώπινα κύτταρα, είτε διευκολύνοντας την παραγωγή προστατευτικών αντισωμάτων από τα κύτταρα Β. Η κυτταρική ανοσία είναι ιδιαίτερα σημαντική σε όσους έχουν ανεπάρκεια κυττάρων Β, είτε εκ γενετής είτε μετά από νόσο, όπως π.χ. συμβαίνει σε καρκινοπαθείς, οι οποίοι γι' αυτό το λόγο κινδυνεύουν περισσότερο από σοβαρή Covid-19 παρά τον πλήρη εμβολιασμό τους μέχρι σήμερα.

Το εμβόλιο CoVac-1 στοχεύει στην πρόκληση -με μια μόνο δόση- μιας μακράς διάρκειας κυτταρικής ανοσίας έναντι του κορονοϊού, η οποία θα μοιάζει -ή και θα υπερτερεί- με εκείνη που αποκτάται λόγω φυσικής ανοσίας μετά από νόσηση. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρ Γιουλιάνε Βαλτς του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου του Τίμπινγκεν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο «Nature», δοκίμασαν το εμβόλιο σε 36 εθελοντές ηλικίας 18 έως 80 ετών, οι οποίοι έκαναν μία δόση.

Μετά από 28 μέρες από τον εμβολιασμό, παρατηρήθηκε ανοσιακή απόκριση κατά του κορονοϊού σε επίπεδο Τ-κυττάρων σε όλους τους εμβολιασμένους, κάτι που συνέχισε να είναι αισθητό επί τουλάχιστον τρεις μήνες. Διαπιστώθηκε ότι η αναπτυχθείσα κυτταρική ανοσία μετά το νέο εμβόλιο ήταν ανώτερη τόσο εκείνης μετά από λοίμωξη από κορονοϊό (φυσική ανοσία), όσο και αυτής που επιφέρουν τα υπάρχοντα εμβόλια. Επίσης δεν παρατηρήθηκαν σοβαρές παρενέργειες, αλλά μόνο ήπιες.

Η ενεργοποίηση των Τ-κυττάρων κατά του ιού SARS-CoV-2 ήταν ίδια για για όλες τις βασικές παραλλαγές του (Άλφα, Βήτα, Γάμμα και Δέλτα). Οι ερευνητές τόνισαν ότι «το ευνοϊκό προφίλ ασφάλειας και οι προκαλούμενες αντιδράσεις σε επίπεδο Τ-κυττάρων σε όλους τους συμμετέχοντες στη δοκιμή υποστηρίζουν τη συνέχιση της αξιολόγησης του εμβολίου στη φάση 2», σε ασθενείς με ανεπαρκή αντισώματα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ρινικό σπρέι αντί εμβολίου κατά του κορονοϊού
Αρκετές εταιρείες εξετάζουν διαφορετικές εκδοχές χορήγησης του εμβολίου κατά του Covid-19 με στόχο να εμποδίζει την εξάπλωση του ιού και να τον σταματά εκεί ακριβώς που συνήθως βρισκει πρόσφορο έδαφος, στη...
Ρινικό σπρέι αντί εμβολίου κατά του κορονοϊού
Ένα νέο εμβόλιο κατά της Covid-19 αξιολογεί ο ΕΜΑ
Όπως σημειώνεται, το συγκεκριμένο εμβόλιο, που παράγεται από την Ισπανική εταιρεία HIPRA προορίζεται για χορήγηση ως ενισχυτική δόση για ενήλικες που έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους με άλλο εμβόλιο.
Ένα νέο εμβόλιο κατά της Covid-19 αξιολογεί ο ΕΜΑ
Τα μονοδοσικά εμβόλια δεν προστατεύουν επαρκώς από λοίμωξη, σύμφωνα με γαλλική έρευνα
Περίπου πενταπλάσιος σε σχέση με όσους εμβολιάστηκαν με το δύο δόσεων εμβόλιο της Pfizer/NioNTech, είναι ο κίνδυνος νοσηλείας λόγω Covid-19 μετά τον εμβολιασμό με το μονοδοσικό εμβόλιο Johnson & Johnson.
Λιγότερο αποτελεσματικά τα «παιδικά» εμβόλια της Pfizer/BioNTech
Μεγάλη αμερικανική έρευνα κατέδειξε ότι ειδικά τα παιδιά ηλικίας 5-11 ετών, μόλις ένα μήνα μετά τον πλήρη εμβολιασμό τους, είναι απροστάτευτα κατά μιας πιθανότητας λοίμωξης.
Λιγότερο αποτελεσματικά τα «παιδικά» εμβόλια της Pfizer/BioNTech