-3°C -6.0°C / -1.5°C
    -3°C -5.6°C / -1.4°C
    -9°C -9.2°C / -9.2°C

φωτογραφία αρχείου

DREAMSTIME

Έμβρυο ποντικιού μεγαλώνει σε... μηχανική μήτρα

Δεν πρόκειται για σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά για πραγματικό γεγονός: Ισραηλινοί ερευνητές κατάφεραν, για πρώτη φορά, να αναπτύξουν ένα έμβρυο θηλαστικού (στη συγκεκριμένη περίπτωση, ποντικιού) έξω από τη φυσική του μήτρα.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της Haaretz, η πρωτοφανής αυτή επιστημονική μελέτη πραγματοποιείται στο εργαστήριο του Jacob Hanna στο Ινστιτούτο Weizmann. Οι συνέπειες αυτού του πρωτοφανούς επιτεύγματος θα μπορούσαν να είναι τεράστιες: Από την ανάπτυξη συνθετικών εμβρύων για εμφυτεύματα οργάνων, έως τη δημιουργία ενός βρέφους του οποίου οι βιολογικοί γονείς θα είναι δύο άνδρες.

Το έμβρυο αυτό –που επιπλέει σε ένα λουτρό με ζεστό υγρό– μοιάζει με όλα τα υπόλοιπα φυσιολογικά έμβρυα, αν και αναπτύσσεται ανάμεσα στις γυάλινες πλευρές ενός περιστρεφόμενου φιαλιδίου, σε θερμοκρασία 37 βαθμούς Κελσίου που καθορίζεται από θερμοστάτη. Συμπληρώνει ήδη 12 ημέρες ζωής: αυτό σημαίνει ότι έχει περάσει την κρίσιμη περίοδο της ζωής ενός εμβρύου –το πρώτο τρίτο της ανάπτυξής του– κατά την οποία σχηματίζονται όλοι οι ιστοί και τα όργανα που θα έχει το ώριμο ποντίκι.

Μέχρι σήμερα οι επιστήμονες είχαν καταφέρει να αναπτύξουν ένα έμβρυο έξω από τη μήτρα μόλις για λίγες ημέρες μετά τη γονιμοποίηση. Το εργαστήριο του καθηγητή Hanna, λοιπόν, καταγράφει μια άνευ προηγουμένου επίτευγμα, με τους επιστήμονες να δηλώνουν πεπεισμένοι ότι βρήκαν έναν τρόπο να θεραπεύσουν τον καρκίνο.

Το όνειρο της ανάπτυξης εμβρύων εκτός της μήτρας δεν είναι κάτι νέο, καθώς αποτελεί ένα επαναλαμβανόμενο θέμα στον χώρο της επιστημονικής φαντασίας. Όπως ανέφερε ο καθηγητής Hanna, ένα από τα επόμενα βήματα θα είναι η προσαρμογή της μελέτης αυτής στον άνθρωπο, «κάτι απολύτως δυνατό, κατά τη γνώμη μου».

Εντοπίστηκε γενετικός παράγοντας κινδύνου απώλειας όσφρησης και γεύσης από Covid-19
Στην έρευνα μελετήθηκαν πολλαπλές πιθανές γενετικές διαφορές μεταξύ εκείνων που έχασαν την αίσθηση της όσφρησης και της γεύσης και εκείνων που τις διατήρησαν.
Μελέτη καταρρίπτει το επιχείρημα των πέντε ημερών καραντίνας
Η επικράτηση της Όμικρον ανατρέπει τα δεδομένα, όπως προκύπτει από έρευνα βρετανικού πανεπιστημίου που διαπιστώνει κρούσματα μεταδίδουν τον ιό ακόμη και μετά από 10 ημέρες.
Μελέτη καταρρίπτει το επιχείρημα των πέντε ημερών καραντίνας
Έρευνα: Η 4η δόση δεν αρκεί να σταματήσει την «Ο»
Ισραηλινοί ερευνητές κατέγραψαν αύξηση των επιπέδων αντισωμάτων σε άτομα που έλαβαν τη δεύτερη ενισχυτική δόση εμβολίων κατά της νόσου Covid-19, ωστόσο αυτή η αύξηση δεν ήταν αρκετή για την πρόληψη μολύνσεων...
Έρευνα: Η 4η δόση δεν αρκεί να σταματήσει την «Ο»
Τα οφέλη από την κατανάλωση μαύρης σοκολάτας
Η καθημερινή κατανάλωση λίγης μαύρης σοκολάτας αποκαθιστά τη βακτηριακή ποικιλομορφία και την ισορροπία της εντερικής λειτουργίας, ενώ δρα και βελτιωτικά στην ψυχολογική διάθεση.
Τα οφέλη από την κατανάλωση μαύρης σοκολάτας
Έρευνα: Λιγότερη σοβαρή η «Ο» και για τους ανεμβολίαστους
Νοτιοαφρικανική μελέτη σημειώνει ότι οι ανεμβολίαστοι που μολύνονται με το στέλεχος «Ο» έχουν λιγότερες πιθανότητες να νοσήσουν σοβαρά, να νοσηλευτούν ή να καταλήξουν σε σχέση με άλλες παραλλαγές.
Έρευνα: Λιγότερη σοβαρή η «Ο» και για τους ανεμβολίαστους