Γερμανική έρευνα: Ακατάλληλη η  χλωροκίνη για τον κορονοϊό

Μια νέα γερμανική έρευνα δείχνει καθαρά πως η χλωροκίνη, η οποία χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση της ελονοσίας, δεν είναι κατάλληλη για τον SARS-CoV-2. Τα μέχρι τώρα πειράματα δεν έγιναν σε ανθρώπινα κύτταρα.

Ναι, όχι, ίσως. Η χλωροκίνη και η συγγενής της υδροξυχλωροκίνη είναι το φάρμακο για την αντιμετώπιση του κορονοϊό. Μια ατέρμονη συζήτηση τους τελευταίους μήνες. Ναι, η χλωροκίνη βοηθάει κατά του κορονοϊό. Όχι, δεν βοηθάει, μπορεί μάλιστα να είναι επικίνδυνη. Ίσως να βοηθάει, ίσως όμως και όχι. Οι μέχρι τώρα συζητήσεις ένα πράγμα έκαναν σαφές: δεν υπήρχε βεβαιότητα.

H έρευνα επιστημόνων του γερμανικού επιστημονικού κέντρου Deutsches Primatenzentrum (DPZ) στο Γκέτινγκεν, του νοσοκομείου Charité στο Βερολίνο και του πανεπιστημιακού νοσοκομείου της Βόννης, δημοσιεύθηκε στο εξειδικευμένο περιοδικό Nature. Σύμφωνα λοιπόν με αυτή την έρευνα η χλωροκίνη απλά είναι ακατάλληλη.

Ο Στέφαν Πέλμαν, επικεφαλής του τμήματος μολύνσεων στο ερευνητικό κέντρο DPZ και ένας από τους συντάκτες της έκθεσης, δηλώνει «πως δεν δικαιολογούνται πλέον κλινικές έρευνες».

Πώς κατέληξαν στο συμπέρασμα;

Τι έκαναν όμως διαφορετικό οι συγκεκριμένοι επιστήμονες; Τους προηγούμενους μήνες δημοσιεύθηκαν έρευνες, σύμφωνα με τις οποίες υπήρχαν μεγάλες ελπίδες η χλωροκίνη να είναι πράγματι ένα αποτελεσματικό φάρμακο κατά του κορονοϊού. Όλες αυτές οι προσπάθειες είχαν όμως ένα σοβαρό μειονέκτημα. Τα πειράματα δεν είχαν γίνει σε ανθρώπινα κύτταρα. «Η αντιϊκή δράση της χλωροκίνης ή της υδροξυχλωροκίνης φάνηκε στα νεφρικά κύτταρα πράσινου πιθήκου.Τα κύτταρα αυτά χρησιμοποιούνται πολύ συχνά από ιολόγους για πειράματα», δηλώνει ο Γερμανός ειδικός.

Και παρόλο που τα κύτταρα αυτά είναι κατάλληλα για πολλά πειράματα, ωστόσο είναι ακατάλληλα για τον κορονοϊό, συμπληρώνει ο Μάρκους Χόφμαν, ο οποίος επίσης συμμετείχε στην έρευνα. Ο Γερμανός βιολόγος ερευνά από ποιους διαφορετικούς δρόμους οι νέοι ιοί παρεισφρύουν στα κύτταρα. «Τα νεφρικά κύτταρα του πράσινου πιθήκου δεν μπορούν να απεικονίσουν την αποφασιστική δίοδο εισόδου, ο SARS-CoV-2 χρησιμοποιεί τα κύτταρα των πνευμόνων του ανθρώπου για τη μόλυνση», συμπληρώνει.

Στα κύτταρα των πιθήκων λείπει ένα σημαντικό ένζυμο με την επωνυμία TMPRSS2, το οποίο ενεργοποιεί τον ιό για να εισέλθει στα κύτταρα των πνευμόνων. Αντ΄ αυτού παράγουν το ένζυμο με την επωνυμία Cathepsin L. Η χλωροκίνη δρα ανασταλτικά σε αυτό το ένζυμο και μπορεί έτσι να εμποδίσει τη μόλυνση των νεφρικών κυττάρων του πράσινου πιθήκου με κορονοϊό.

Επικίνδυνη η συνταγογράφηση

Οι Γερμανοί επιστήμονες αποφάσισαν να κάνουν τα πειράματά τους σε μια ανθρώπινη κυτταρική σειρά των πνευμόνων με την επωνυμία Calu-3 για να διαπιστώσουν εάν η χλωροκίνη έχει την ίδια ανασταλτική λειτουργία.

Το αποτέλεσμα ήταν ότι «η χλωροκίνη δεν μπορεί να εμποδίσει την είσοδο του ιού στα κύτταρα των πνευμόνων», όπως είπε ο Στέφαν Πέλμαν.

Για το λόγο αυτό είναι της άποψης, όπως και οι συνάδελφοί του, ότι θα πρέπει να σταματήσουν οι κλινικές δοκιμές με χλωροκίνη.

Σε όλο τον κόσμο πάντως αυτή την περίοδο διεξάγονται πολλές κλινικές έρευνες με χλωροκίνη. Για τους επιστήμονες Πέλμαν και Χόφμαν, το πιο προβληματικό δεν είναι οι κλινικές έρευνες που διεξάγονται, αλλά το γεγονός ότι υπάρχουν γιατροί που συνταγογραφούν τη χλωροκίνη σε ασθενείς με κορονοϊό. Γεγονός που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο για ασθενείς που υποφέρουν από καρδιακά προβλήματα. Για τον Χόφμαν, η χρήση χλωροκίνης στην καλύτερη περίπτωση δεν έχει καμία δράση για τον ασθενή και στη χειρότερη επιδεινώνει την κατάστασή του.

Πηγή: Deutsche Welle

Τι συμβαίνει στους πνεύμονες ενός ασθενούς με Covid-19
Ο πνευμονολόγος καθηγητής Τζον Γουίλσον μίλησε στη βρετανική εφημερίδα The Guardian και με απλό τρόπο εξηγεί ποια είναι τα συμπτώματα που προκαλεί ο κορονοϊός και γιατί είναι τόσο επικίνδυνα όταν εξελίσσονται...
Τι συμβαίνει στους πνεύμονες ενός ασθενούς με Covid-19
Λιγότερο ασυμπτωματικά τα παιδιά δείχνει νέα μελέτη
Ιταλική μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μόλις το 1,2% των παιδιών χωρίς συμπτώματα λοίμωξης Covid-19 βρέθηκαν θετικά στον ιό όταν εισήχθησαν σε νοσοκομείο για άλλη αιτία, έναντι 9,2% μεταξύ των ενηλίκων.
Λιγότερο ασυμπτωματικά τα παιδιά δείχνει νέα μελέτη
Σε λίγες ημέρες η τελική απόφαση για το εμβόλιο της AstraZeneca
Σύμφωνα με πληροφορίες των New York Times , που επικαλείται πρόσωπο που γνωρίζει την κατάσταση, ένας από τους συμμετέχοντες στις κλινικές δοκιμές του πειραματικού εμβολίου στην Βρετανία διαγνώσθηκε με εγκάρσια...
Σε λίγες ημέρες η τελική απόφαση για το εμβόλιο της AstraZeneca
Πιθανώς η έλλειψη βιταμίνης D αυξάνει τον κίνδυνο λοίμωξης από Covid-19
Kλινικές μελέτες είναι απαραίτητες για να διαλευκανθεί η πιθανή συσχέτιση, καθώς και το πιθανό όφελος, από χορήγηση βιταμίνης D σε συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες.
Πιθανώς η έλλειψη βιταμίνης D αυξάνει τον κίνδυνο λοίμωξης από Covid-19
Έρευνα: Σε απομόνωση πρέπει να μπαίνουν κι οι ασυμπτωματικοί ασθενείς
Οι νέοι άνθρωποι με επιβεβαιωμένη Covid-19 αλλά χωρίς συμπτώματα της νόσου είναι εξίσου ικανοί να κολλήσουν άλλους ανθρώπους, όσο και αυτοί που έχουν συμπτώματα.
Έρευνα: Σε απομόνωση πρέπει να μπαίνουν κι οι ασυμπτωματικοί ασθενείς
Ελπιδοφόρα τα πρώτα αποτελέσματα για εμβόλιο από την Οξφόρδη
Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι το πειραματικό τους εμβόλιο κατά της Covid-19 παρήγαγε διπλή ανοσολογική απόκριση σε άτομα ηλικίας 18 έως 55 ετών.
Ελπιδοφόρα τα πρώτα αποτελέσματα για εμβόλιο από την Οξφόρδη