Νέο στέλεχος του κορονοϊού εξαπλώνεται ταχύτερα, σύμφωνα με μελέτη

Η μετάλλαξη του ιού Sars-Cov2, που προκαλεί τη νόσο Covid-19, και η οποία κυριαρχεί σε αυτή τη φάση στα περιστατικά παγκοσμίως είναι πιο μολυσματική από το αρχικό στέλεχος που εμφανίστηκε στην Κίνα, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε χθες, Πέμπτη, στο επιστημονικό περιοδικό Cell.

Τα αποτελέσματα της εργαστηριακής έρευνας έδειξαν ότι η τρέχουσα μετάλλαξη είναι πιο μεταδοτική μεταξύ των ανθρώπων από την προηγούμενη εκδοχή του ιού, αν και τα ευρήματα αυτά χρεάζονται περισσότερες αποδείξεις.

«Νομίζω ότι τα δεδομένα δείχνουν ότι υπάρχει μία μετάλλαξη που κάνει τον ιό να μπορεί να αντιγράφεται καλύτερα και ίσως έχει υψηλά ιικά φορτία», δήλωσε ο κορυφαίος επιδημιολόγος στις ΗΠΑ Άντονι Φάουτσι, στο περιοδικό της Αμερικανικής Ένωσης Ιατρών, για την έρευνα στην οποία δεν συμμετείχε.

«Δεν έχουμε συσχέτιση για το αν ένα άτομο γίνεται χειρότερα με αυτό (το στέλεχος) ή όχι. Φαίνεται ότι ο ιός αντιγράφεται καλύτερα και μπορεί να είναι πιο μεταδοτικός, αλλά αυτό βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της προσπάθειας να επιβεβαιωθεί», είπε ο σύμβουλος του Λευκού Οίκου για τη διαχείριση της πανδημίας.

Τρεις έως έξι φορές πιο μολυσματικός ο ιός

Ερευνητές από το Εθνικό Εργαστήριο Los Alamos στο Νέο Μεξικό και το Πανεπιστήμιο Duke στη Βόρεια Καρολίνα συνεργάστηκαν με την ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου του Σέφιλντ για τον Covid-19 και διαπίστωσαν ότι η τρέχουσα μετάλλαξη του ιού - D614G - κάνει μια μικρή αλλά σημαντική αλλαγή στην πρωτεΐνη που προεξέχει από την επιφάνεια του ιού που χρησιμοποιεί για να εισβάλει και να μολύνει τα ανθρώπινα κύτταρα.

Τα αρχικά αποτελέσματα, που δημοσιεύτηκαν τον Απρίλιο, επικρίθηκαν επειδή δεν απέδειξαν ότι η ίδια η μετάλλαξη ήταν υπεύθυνη για την επικράτησή της. Άλλοι παράγοντες ή πιθανότητες θα μπορούσαν να έχουν παίξει κάποιο ρόλο, ανέφεραν οι επικριτές.

Η ερευνητική ομάδα πραγματοποίησε επιπλέον πειράματα, αναλύοντας δεδομένα 999 Βρετανών ασθενών που νοσηλεύτηκαν με Covid-19. Παρατήρησαν ότι εκείνοι με τη μετάλλαξη είχαν περισσότερα ιικά σωματίδια στον οργανισμό τους, αλλά ότι αυτό δεν είχε καμία επίδραση στη σοβαρότητα της νόσου όπως τη βίωσαν.

Τα εργαστηριακά πειράματα, εν τω μεταξύ, έδειξαν ότι η παραλλαγή είναι τρεις έως έξι φορές πιο ικανή να μολύνει ανθρώπινα κύτταρα.

Σε αυτό το στάδιο, ωστόσο, τα συμπεράσματα μπορούν να θεωρηθούν μόνο «πιθανά», καθώς τέτοια πειράματα συχνά δεν αναπαράγουν με ακρίβεια τη δυναμική μιας πανδημίας.

Έτσι, ενώ η μετάλλαξη του ιού που κυκλοφορεί σήμερα θεωρείται πιο «μολυσματική», είναι πιθανό ότι είναι λιγότερο «μεταδοτική» μεταξύ των ανθρώπων.

Ο ιολόγος στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Yale, Nathan Grubaugh, ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα δεν αλλάζουν πολλα για το ευρύ κοινό.

Πηγή: Deutsche Welle

ΚΟΣΜΟΣ
Ο κορονοϊός είναι εδώ και οι αριθμοί το αποδεικνύουν
Μπορεί στην Ευρώπη να υπάρχει σημαντική ύφεση της μόλυνσης του SARS-CoV-2 όμως κάτι αντίστοιχο δε συμβαίνει και στην άλλη άκρη του πλανήτη με τις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική να καταγράφουν αριθμούς ρεκόρ...
Ο κορονοϊός είναι εδώ και οι αριθμοί το αποδεικνύουν
Παστέρ: Και ασθενείς με ήπια συμπτώματα αναπτύσσουν αντισώματα στον κορονοϊό
«Η έρευνά μας έδειξε ότι το ποσοστό των αντισωμάτων είναι στις περισσότερες περιπτώσεις ικανό για να προστατεύσει από μια νέα μόλυνση από τον ιό SARS-CoV-2 τουλάχιστον έως και 40 ημέρες μετά την εμφάνιση των...
Παστέρ: Και ασθενείς με ήπια συμπτώματα αναπτύσσουν αντισώματα στον κορονοϊό
Έρευνα: Σε απομόνωση πρέπει να μπαίνουν κι οι ασυμπτωματικοί ασθενείς
Οι νέοι άνθρωποι με επιβεβαιωμένη Covid-19 αλλά χωρίς συμπτώματα της νόσου είναι εξίσου ικανοί να κολλήσουν άλλους ανθρώπους, όσο και αυτοί που έχουν συμπτώματα.
Έρευνα: Σε απομόνωση πρέπει να μπαίνουν κι οι ασυμπτωματικοί ασθενείς
Και οι νέοι μπορεί να χρειαστούν εβδομάδες για να αναρρώσουν πλήρως από την Covid-19
Δημοσκόπηση του CDC στις ΗΠΑ δείχνει ότι πάνω από τρεις στους δέκα (ποσοστό 35%) δεν είχαν επανέλθει στην προηγούμενη κατάστασή τους δύο με τρεις εβδομάδες αφότου βγήκε θετική η πρώτη εξέτασή τους.
Ελπιδοφόρα τα πρώτα αποτελέσματα για εμβόλιο από την Οξφόρδη
Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι το πειραματικό τους εμβόλιο κατά της Covid-19 παρήγαγε διπλή ανοσολογική απόκριση σε άτομα ηλικίας 18 έως 55 ετών.
Ελπιδοφόρα τα πρώτα αποτελέσματα για εμβόλιο από την Οξφόρδη