Έρευνα: Αναποτελεσματικά τα υγιεινά μενού των fast food
dreamstime

Έρευνα: Αναποτελεσματικά τα υγιεινά μενού των fast food

Γεμάτα θερμίδες και ειδικά επεξεργασμένα πρόσθετα, τα φαγητά που προσφέρουν τα εστιατόρια τύπου fast food ενδεχομένως αυξάνουν τον κίνδυνο πρόκλησης παχυσαρκίας και καρκίνου.

Την ίδια στιγμή, τα εστιατόρια αυτά είναι αρκετά δημοφιλή. Σύμφωνα με μελέτη του αμερικανικού Κέντρου για την Πρόληψη και τον Έλεγχο της Παχυσαρκίας (CDC), ποσοστό 36,6% των ενηλίκων στις ΗΠΑ διατρέφονται καθημερινά από fast food εστιατόρια, ενώ ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ κατέγραψαν ότι το 74% των γονέων αγοράζουν τέτοιου είδους φαγητό για τα παιδιά τους.

Στο παραπάνω πλαίσιο, μεγάλες αλυσίδες ταχυφαγείων έχουν προωθήσει πιο «υγιεινά» μενού, τα οποία ωστόσο, σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, δεν έχουν καταδείξει σημαντική διαφορά σε δείκτες υγείας. Μάλιστα, ορισμένες έρευνες έχουν καταγράψει και αντίθετα από το προσδοκώμενο, αποτελέσματα.

Τώρα, μία νέα έρευνα καταδεικνύει ότι τα περισσότερα μενού αυτών των εστιατορίων δεν έχουν γίνει πιο «υγιεινά», παρά την προσθήκη κάποιων αναμφισβήτητα πιο υγιεινών επιλογών.

Οι επιστήμονες ανέλυσαν την ποικιλία, το μέγεθος της μερίδας κ.ά. των φαγητών που προσέφεραν 10 από τις πιο δημοφιλείς αλυσίδες fast food στις ΗΠΑ για μια περίοδο περίπου 3 δεκαετιών, με βάση τα μενού που έδωσαν σε τρία χρονικά σημεία: το 1986, το 1991 και το 2016. Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές εστίασαν στις μεταβολές των θερμίδων (kcal), του μεγέθους της μερίδας, της ενεργειακής πυκνότητας και των ποσοτήτων νατρίου, σιδήρου και ασβεστίου.

Οι αλυσίδες εστιατορίων που μπήκαν στο μικροσκόπιο των ερευνητών ήταν οι εξής: Arby's, Burger King, Carl's Jr., Dairy Queen, Hardee, Jack in the Box, KFC, Long John Silver, McDonald's και Wendy's.

Αυτό που κατέγραψαν οι επιστήμονες ήταν ότι η ποικιλία των τροφίμων που προσέφεραν αυτά τα εστιατόρια αυξήθηκε σε υψηλό ποσοστό με το πέρασμα των χρόνων. Ωστόσο, ταυτόχρονα αυξήθηκε το θερμιδικό περιεχόμενο των φαγητών, καθώς και το μέγεθος της μερίδας.

Η μεγαλύτερη άνοδος σε θερμίδες που διαπιστώθηκε ήταν στα επιδόρπια, καθώς καταγράφηκε αύξηση 62 kcal ανά 10 χρόνια. Η επιστημονική ομάδα βρήκε επίσης σημαντική συσχέτιση μεταξύ υψηλότερης θερμιδικής περιεκτικότητας και μεγαλύτερων μεγεθών μερίδας.

Ταυτόχρονα, η περιεκτικότητα σε νάτριο αυξήθηκε σε κάθε τύπο φαγητού.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, παρά την ποικιλία φαγητών που προσφέρουν αυτά τα εστιατόρια – μερικά από τα οποία είναι πιο υγιεινά από άλλα– οι θερμίδες, τα μεγέθη των μερίδων και η συνολική περιεκτικότητα σε νάτριο έχουν επιδεινωθεί με την πάροδο του χρόνου και παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics». Δείτε ΕΔΩ περαιτέρω πληροφορίες για την εν λόγω μελέτη.

Η άθληση μπορεί να αντιστρέψει την ήπια γνωστική διαταραχή
Ενθαρρυντικά είναι τα αποτελέσματα μίας νέας έρευνας που είχε ως δείγμα ηλικιωμένους με συμπτώματα Ήπιας Γνωστικής Διαταραχής. Όπως διαπιστώθηκε, στα άτομα που ακολούθησαν ένα πρόγραμμα αερόβιας άθλησης...
Η άθληση μπορεί να αντιστρέψει την ήπια γνωστική διαταραχή
Κλειδί τα ωμέγα-3 για τα υγεία του εντέρου
Μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Scientific Reports διαπιστώνει ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχουν μεγαλύτερη βακτηριακή ποικιλομορφία στο...
Κλειδί τα ωμέγα-3 για τα υγεία του εντέρου
Τρώω, αλλά πεινάω;
Ο παχύσαρκος κινείται διατροφικά στα άκρα. Κι όμως πίσω από αυτή την αφύσικη λειτουργία του, πίσω από αυτήν την «ανισορροπία» του υπάρχει μια θαυμαστή ισορροπία που τον βοηθά να τα βγάλει πέρα.
Τρώω, αλλά πεινάω;
Έρευνα: η βιταμίνη D επιμηκύνει τη ζωή σε ασθενείς με καρκίνο
Επιστημονική μελέτη κατέγραψε ότι διατρέχουν χαμηλότερο κίνδυνο να πεθάνουν από καρκίνο όσοι λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμίνης D.
Έρευνα: η βιταμίνη D επιμηκύνει τη ζωή σε ασθενείς με καρκίνο
Νηστίσιμη διατροφή τη Μεγάλη Εβδομάδα
Οι νηστίσιμες τροφές της Μεγάλης Εβδομάδας προσφέρουν ιδιαίτερα οφέλη στον οργανισμό μας, μας γεμίζουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά ώστε να νιώσουμε πιο δραστήριοι και ξεκούραστοι.
Νηστίσιμη διατροφή τη Μεγάλη Εβδομάδα