Κλειδί τα ωμέγα-3 για τα υγεία του εντέρου

τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3

Dreamstime

Κλειδί τα ωμέγα-3 για τα υγεία του εντέρου

Μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Scientific Reports διαπιστώνει ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχουν μεγαλύτερη βακτηριακή ποικιλομορφία στο έντερο, γεγονός που προάγει την υγεία του ανθρώπινου οργανισμού.

Όπως είναι γνωστό, τα ωμέγα-3 συγκαταλέγονται στα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, καθώς ο ανθρώπινος οργανισμός δεν μπορεί να τα παράγει, οπότε θα πρέπει να τα προμηθευτεί από τις τροφές. Γνωστά, επίσης, είναι τα σημαντικά οφέλη που προσφέρει μία δίαιτα πλούσια σε ωμέγα-3, καθώς τα εν λόγω λιπαρά οξέα φέρεται να ελαττώνουν τα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης (LDL), να μειώνουν την υψηλή αρτηριακή πίεση και να βελτιώνουν τη συνολική καρδιαγγειακή υγεία.

Επίσης, ορισμένες μελέτες έχουν προσφέρει ενδείξεις ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορεί να ελαττώσουν τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας, να βελτιώσουν την αντοχή των οστών, καθώς και να προστατεύσουν από τη νοητική φθορά της ηλικίας και την άνοια.

Στην παραπάνω λίστα, ερευνητές από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Νότιγχαμ σε συνεργασία με επιστήμονες του King's College του Λονδίνου, έρχονται να προσθέσουν και νέα οφέλη, υποστηρίζοντας ότι τα ωμέγα-3 μπορούν να βελτιώσουν τη βιοποικιλότητα του εντέρου.

Ένα έντερο με πλούσια και ποικίλα βακτήρια είναι το κλειδί για τη υγεία του ανθρώπινου οργανισμού: τα 38 τρισεκατομμύρια βακτήρια που ζουν μέσα στο έντερο, κρατούν το ανοσοποιητικό σύστημα υγιές και ετοιμοπόλεμο. Αντίθετα, η απώλεια της μικροβιακής ποικιλότητας έχει συσχετιστεί -μεταξύ άλλων- με το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και τον καρκίνο του εντέρου.

Το συμπέρασμα της συγκεκριμένης επιστημονικής μελέτης που διαπίστωσε ότι τα άτομα που καταναλώνουν τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχουν μεγαλύτερη βακτηριακή ποικιλομορφία στο έντερο, στηρίχθηκε σε δείγμα 876 γυναικών και αναμένεται να αποτελέσει αφορμή για περαιτέρω σχετική έρευνα στο άμεσο μέλλον.

φαγητό fast food
Έρευνα: Αναποτελεσματικά τα υγιεινά μενού των fast food
Γεμάτα θερμίδες και ειδικά επεξεργασμένα πρόσθετα, τα φαγητά που προσφέρουν τα εστιατόρια τύπου fast food ενδεχομένως αυξάνουν τον κίνδυνο πρόκλησης παχυσαρκίας και καρκίνου.
Έρευνα: Αναποτελεσματικά τα υγιεινά μενού των fast food
Η άθληση μπορεί να αντιστρέψει την ήπια γνωστική διαταραχή
Ενθαρρυντικά είναι τα αποτελέσματα μίας νέας έρευνας που είχε ως δείγμα ηλικιωμένους με συμπτώματα Ήπιας Γνωστικής Διαταραχής. Όπως διαπιστώθηκε, στα άτομα που ακολούθησαν ένα πρόγραμμα αερόβιας άθλησης...
Η άθληση μπορεί να αντιστρέψει την ήπια γνωστική διαταραχή
Τρώω, αλλά πεινάω;
Ο παχύσαρκος κινείται διατροφικά στα άκρα. Κι όμως πίσω από αυτή την αφύσικη λειτουργία του, πίσω από αυτήν την «ανισορροπία» του υπάρχει μια θαυμαστή ισορροπία που τον βοηθά να τα βγάλει πέρα.
Τρώω, αλλά πεινάω;
Έρευνα: η βιταμίνη D επιμηκύνει τη ζωή σε ασθενείς με καρκίνο
Επιστημονική μελέτη κατέγραψε ότι διατρέχουν χαμηλότερο κίνδυνο να πεθάνουν από καρκίνο όσοι λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμίνης D.
Έρευνα: η βιταμίνη D επιμηκύνει τη ζωή σε ασθενείς με καρκίνο
Νηστίσιμη διατροφή τη Μεγάλη Εβδομάδα
Οι νηστίσιμες τροφές της Μεγάλης Εβδομάδας προσφέρουν ιδιαίτερα οφέλη στον οργανισμό μας, μας γεμίζουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά ώστε να νιώσουμε πιο δραστήριοι και ξεκούραστοι.
Νηστίσιμη διατροφή τη Μεγάλη Εβδομάδα