Ψιχάλες
dreamstime.com

Ο μύθος του «Ασθενή Μηδέν»

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα μελέτησαν την ιστορία των μεταλλάξεων του ιού HIV, αποδεικνύοντας ότι ο Γκαετάν Ντιγκά, γνωστός και ως «Ασθενής Μηδέν», δεν ήταν ο πρώτος άνθρωπος που έφερε το AIDS στις ΗΠΑ.

Όπως αναφέρουν σε δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό «Nature», εξέτασαν δείγματα αίματος ομοφυλόφιλων και αμφιφυλόφιλων ανδρών, οι οποίοι το 1978 και το 1979 συμμετείχαν σε μελέτες για την ηπατίτιδα Β.

Οι ερευνητές με συντονιστή τον καθηγητή Οικολογίας & Εξελικτικής Βιολογίας Μάικλ Γουόρομπι του Πανεπιστημίου της Αριζόνα απομόνωσαν και ανέλυσαν το γενετικό υλικό του ιού HIV, από 2.000 δείγματα, συμπεριλαμβανομένου και του Ντιγκά.

Όπως έδειξε η χρονολόγηση των δειγμάτων, ο ιός του Ντιγκά ήταν πολύ μεταγενέστερος και επομένως είναι αδύνατον να εισήγαγε αυτός τον ιό στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της έρευνας, ο Γκαετάν Ντιγκά, που εργαζόταν ως ιπτάμενος φροντιστής στην εταιρεία Air Canada και πέθανε το 1984, παρεξηγήθηκε επειδή έδειξε μεγάλη προθυμία να βοηθήσει τους επιστήμονες για την κατανόηση του ιού, δίνοντας πληθώρα ονομάτων ατόμων με τα οποία είχε σεξουαλικές επαφές.

«Τελικά κατέληξε το κεντρικό πρόσωπο στην ιστορία, σχεδόν σίγουρα επειδή ήταν τόσο πρόθυμος να βοηθήσει», είπε ο Αμερικανός επιστήμονας.

Η περίπτωσή του δείχνει πόσο άστοχο είναι το επιχείρημα της υπαιτιότητας και ο εντοπισμός του «Ασθενή Μηδέν» σε οποιαδήποτε επιδημία, κυρίως στη περίπτωση του HIV, έναν ιό τον οποίο κανείς δε γνώριζε ώς τότε.

Μάλιστα η λογική του «Ασθενή Μηδέν» ακολουθείται μέχρι και σήμερα σε περιπτώσεις επιδημιών, παρ'όλο που δεν έχει κανένα επιστημονικό έρεισμα και οδηγεί σε δαιμονοποίηση ασθενών.

Η νόσος εκτιμάται ότι πέρασε στις ΗΠΑ από τη Καραϊβική, όπου εντοπίζεται για πρώτη φορά γύρω στο 1967. Το 1970-71 έφτασε στη Νέα Υόρκη και στη συνέχεια εξαπλώθηκε προς τα δυτικά της χώρας.

Ωστόσο, όπως συμπλήρωσε ο Μάικλ Γουόρομπι, ο τρόπος με τον οποίο έφτασε στις ΗΠΑ παραμένει ακόμα ανοιχτό ερώτημα, καθώς ο ιός είναι πιθανό να εξαπλώθηκε είτε από έναν άνθρωπο είτε από προϊόντα του αίματος που προορίζονται ιατρική χρήση.

«Homo bodoensis»: Πρόγονος του σημερινού ανθρώπου;
Για πιθανό πρόγονο του σημερινού ανθρώπου, που τοποθετείται 500-600.000 χρόνια πριν, κάνει λόγο νέα επιστημονική έρευνα του καναδικού Πανεπιστημίου του Γουίνιπεγκ.
«Homo bodoensis»: Πρόγονος του σημερινού ανθρώπου;
Έρευνα: Τα καγκουρό έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με τους ανθρώπους
Φαίνεται ότι τα καγκουρό μπορούν να επικοινωνήσουν με τους ανθρώπους με παρόμοιο τρόπο που το κάνουν και οι σκύλοι, δηλαδή χρησιμοποιώντας το βλέμμα τους για να δείξουν κάτι ή να ζητήσουν βοήθεια.
Έρευνα: Τα καγκουρό έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με τους ανθρώπους
Είναι εφικτή η νευροαπεικόνιση των συναισθημάτων;
Το Σάββατο, 12 Ιανουαρίου, θα πραγματοποιηθεί δημόσια συζήτηση ανάμεσα στον ψυχίατρο Νίκο Σμυρνή και τον νευρολόγο Κώστα Πόταγα, αν. καθηγητές στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Οι δύο ειδικοί θα παρουσιάσουν και θα...
Είναι εφικτή η νευροαπεικόνιση των συναισθημάτων;
Η βιοϊατρική εκδοχή του Μαθουσάλα