Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πιο... ανεξάρτητα τα υβριδικά αυτοκίνητα
EUROKINISSI

Πιο... ανεξάρτητα τα υβριδικά αυτοκίνητα

  • A-
  • A+

Η συνεχής έρευνα για ολοένα πιο οικονομικά αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας πρόσφατα ανέδειξε μια μέθοδο έξυπνης διαχείρισης μέσω λογισμικού της ταυτόχρονης χρήσης ηλεκτροκινητήρα και εσωτερικής καύσης για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμων και αυξημένη αυτονομία.

Ερευνητές από το Bourns College of Engineering του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια (University of California, Riverside) υποστηρίζουν ότι η συνεχώς μεταβαλλόμενη διαχείριση στη συνδυασμένη λειτουργία του συμβατικού κινητήρα με αυτόν της ηλεκτροκίνησης μπορεί να αποφέρει οικονομία έως και 12%. Η βασιμότητα του υπολογισμού αποδείχθηκε σε δοκιμαστικές διαδρομές μήκους 32 χιλιομέτρων στην Νότια Καλιφόρνια.

Η συνολικά μεγαλύτερη απόδοση αναμφίβολα θα έχει θετικές προεκτάσεις στην κατανάλωση καυσίμου αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος από την παραγωγή θερμοκηπικών αερίων ο περιορισμός της οποίας παραμένει μόνιμος στόχος σχεδόν για το σύνολο του πλανήτη.

Το κλειδί στην πρόταση των ερευνητών είναι ένα νέο σύστημα διαχείρισης της ενέργειας (energy management system- EMS) στα οχήματα υβριδικής τεχνολογίας (Plug-in hybrid electric vehicles-PHEVs), αυτών δηλαδή που συνδέονται σε απλή παροχή ρεύματος για φόρτιση των μπαταριών τους. Tο νέο σύστημα, που βασίζεται σε «έξυπνο» λογισμικό, ελέγχει σε μόνιμη βάση και αποφασίζει πόσο μεταβαλλόμενη θα είναι η κατανομή παραγωγής ισχύος ανάμεσα στην ηλεκτρική και στην λειτουργία του συμβατικού κινητήρα.

Οπότε ανάλογα με τις συνθήκες άλλες φορές στην κίνηση του οχήματος θα συνεισφέρει περισσότερο ο ηλεκτροκινητήρας και άλλες ολιγότερο ο εσωτερικής καύσης και αντίστροφα. Αυτό που επιτυγχάνει το νέο σύστημα είναι η αλληλοεπικαλυπτόμενη μικτή χρήση των δυο κινητήρων που βασίζεται και στα δεδομένα που έχουν αποθηκευτεί στην μνήμη του.

Όπως αναφέρεται στην εργασία των ερευνητών αισθητήρες εγκατεστημένοι στο όχημα «διαβάζουν» συνεχώς τις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες, καθώς και την οδηγική συμπεριφορά του οδηγού, συγκεντρώνοντας έτσι ολοένα περισσότερο αξιοποιήσιμη από το νέο σύστημα πληροφορία. Ουσιαστικώς δηλαδή το σύστημα βρίσκεται σε μια μόνιμη φάση «αυτοεκπαίδευσης».

Σε μεταγενέστερο στάδιο πιθανολογείται ότι θα συγκροτηθεί υπολογιστικό νέφος στο οποίο τα συστήματα των αυτοκινήτων θα συνδέονται αυτόματα προκειμένου να ανταλλάσσουν πληροφορίες λειτουργίας και μέσω της διαδικασίας να «αυτοεκπαιδεύονται» αναλόγως περιπτώσεων με μεγαλύτερη ακρίβεια.

Μέχρι σήμερα αρκετά από τα υβριδικά οχήματα με φόρτιση μπαταριών από το ηλεκτρικό δίκτυο εκκινούν μέσω του ηλεκτρικού κινητήρα και κινούνται μέχρι να εξαντληθούν τα αποθέματα των μπαταριών, οπότε η λειτουργία μετάγεται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Συγκριτικά με τον προτεινόμενο μοντέλο λειτουργίας αυτός ο τρόπος χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη κατανάλωση και μικρότερη αυτονομία. Όμως στην περίπτωση αυτή πρόκειται για δυο απολύτως διακριτές λειτουργίες. Στο διάστημα που λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας παραμένει ανενεργός ο εσωτερικής καύσεως και αντίστροφα.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Αυτοκίνητα άνευ οδηγού
Πειραματικά αυτοκίνητα χωρίς οδηγό που βελτιώνονται συνεχώς για αυξημένη οδική ασφάλεια. Eρευνητές από το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο (USCD) ήδη έχουν μια σημαντική πρόταση που βασίζεται στην...
Αυτοκίνητα άνευ οδηγού
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Με μαζική ανεργία «απειλεί» η τεχνητή νοημοσύνη
Η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται γοργά χάρις στις εκτεταμένες μελέτες σε πολλά πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα. Οι διαφαινόμενες προοπτικές είναι εκπληκτικές μεν, αλλά και η δύναμη της στο μέλλον δεν μπορεί...
Με μαζική ανεργία «απειλεί» η τεχνητή νοημοσύνη
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Aπρόσβλητο από χάκερ το μελλοντικό «κβαντικό» ίντερνετ
Η κβαντική τηλεμεταφορά ιδιοτήτων ανάμεσα σε δυο σωματίδια που απέχουν μεταξύ τους δεν είναι μια εντελώς καινούργια πραγματικότητα. Είχε επιτευχθεί από την IBM σε εργαστηριακές συνθήκες τη δεκαετία του '90...
Aπρόσβλητο από χάκερ το μελλοντικό «κβαντικό» ίντερνετ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Παραγωγή ρεύματος από υψηλής τεχνολογίας υφάσματα
Υφάσματα για καθημερινή χρήση που θα παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα ταυτόχρονα μέσω κίνησης και φωτεινής ακτινοβολίας αναμένεται να φέρουν μια μικρή επανάσταση στην καθημερινότητά μας. Tα νέα υφάσματα θεωρούνται...
Παραγωγή ρεύματος από υψηλής τεχνολογίας υφάσματα
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Μικρορομπότ για ανάσυρση μπαταριών από το στομάχι
Ερευνητές από το ΜΙΤ, το πανεπιστήμιο του Σέφιλντ και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Τόκιο κατασκεύασαν μικρορομπότ που μέσω του οισοφάγου εισέρχεται στο στομάχι για να απομακρύνει μικρές μπαταρίες που συνήθως...
Μικρορομπότ για ανάσυρση μπαταριών από το στομάχι
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Ολοταχώς προς τα οικολογικά αεροπλάνα
Στόχος της παγκόσμιας αεροδιαστημικής βιομηχανίας και των ερευνητικών ιδρυμάτων είναι το ταχύτερο δυνατό να αναπτυχθούν πολλές καινοτόμες τεχνολογίες για την κατασκευή οικολογικών αεροπλάνων. Οι προτάσεις...
Ολοταχώς προς τα οικολογικά αεροπλάνα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας